Render Cube wypracowało po trzech kwartałach ponad 7 mln zł przychodów
Ponad 7 mln zł przychów netto ze sprzedaży wypracowała od stycznia do września br. spółka Render Cube. W tym czasie EBITDA wyniosła 4,45 mln zł, a zysk netto 3,55 mln zł. W samym trzecim kwartale 2022 r. producent gier wideo uzyskał prawie 2 mln zł przychodów, 0,95 mln zł EBITDA oraz 0,77 mln zł zysk netto.
- W trzecim kwartale skupiliśmy się przede wszystkim na pracach dedykowanych wersjom konsolowym Medieval Dynasty. Powodem słabszych wyników niż w tożsamym okresie ubiegłego roku jest przede wszystkim brak znaczącej premiery oraz inwestycje poczynione na rozbudowę naszego biura. Pomimo poniesionych nakładów pieniężnych wyniki za trzeci kwartał pokazują to co czym wiele razy wspominałem – Medieval Dynasty to longseller i dzięki niemu w każdym kwartale notujemy dobre wyniki finansowe, co pozwala nam ze spokojem patrzeć w przyszłość i planować kolejne kroki. - komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube
Medieval Dynasty po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września 2021 r. osiągnął status pełnej wersji. Projekt jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. W czerwcu br. gra osiągnęła próg 1 mln sprzedanych sztuk gry brutto. Poza wersją na PC oraz konsolową studio Spectral Games, którego Render Cube jest największym akcjonariuszem, pracuje nad wersją przeznaczoną na urządzenia VR.
- Już po raportowanym okresie, 6 października, zadebiutowała wersja konsolowa naszego flagowego tytułu. Czwarty kwartał to okres świąt i wielu promocji, które dodatkowo napędzają sprzedaż gier, dlatego z optymizmem patrzymy na końcówkę bieżącego roku. Dla branży gier wideo końcówka roku jest zwykle okresem żniw – podsumowuje Damian Szymański.
Medieval Dynasty cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy na całym świecie, czego dowodem są dzienne peaki graczy na poziomie ponad 2 tys. Wishlista na platformie Steam przekroczyła 1,2 mln zapisów, a liczba komentarzy wynosi obecnie prawie 28 tys. Gra nieustannie utrzymuje wysoki poziom pozytywnych ocen przekraczający 90%.
Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee
SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
P. Serafin: Potrzebujemy bardziej elastycznego unijnego budżetu. UE musi ponownie stać się synonimem innowacyjności i konkurencyjności
Nowy komisarz UE ds. budżetu, zwalczania nadużyć finansowych i administracji publicznej Piotr Serafin wskazuje, że budżet na kolejną perspektywę finansową UE powinien być bardziej elastyczny, by można było reagować w razie wystąpienia nieprzewidywalnych zdarzeń. W najbliższych miesiącach będą trwały konsultacje z państwami członkowskimi i Parlamentem Europejskim na temat priorytetowych obszarów na przyszłą siedmiolatkę.
Ochrona środowiska
Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.
Ochrona środowiska
Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie
Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.