Render Cube wypracowało po trzech kwartałach ponad 7 mln zł przychodów

Ponad 7 mln zł przychów netto ze sprzedaży wypracowała od stycznia do września br. spółka Render Cube. W tym czasie EBITDA wyniosła 4,45 mln zł, a zysk netto 3,55 mln zł. W samym trzecim kwartale 2022 r. producent gier wideo uzyskał prawie 2 mln zł przychodów, 0,95 mln zł EBITDA oraz 0,77 mln zł zysk netto.
- W trzecim kwartale skupiliśmy się przede wszystkim na pracach dedykowanych wersjom konsolowym Medieval Dynasty. Powodem słabszych wyników niż w tożsamym okresie ubiegłego roku jest przede wszystkim brak znaczącej premiery oraz inwestycje poczynione na rozbudowę naszego biura. Pomimo poniesionych nakładów pieniężnych wyniki za trzeci kwartał pokazują to co czym wiele razy wspominałem – Medieval Dynasty to longseller i dzięki niemu w każdym kwartale notujemy dobre wyniki finansowe, co pozwala nam ze spokojem patrzeć w przyszłość i planować kolejne kroki. - komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube
Medieval Dynasty po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września 2021 r. osiągnął status pełnej wersji. Projekt jest dostępny m. in. na Steam, GOG.com oraz Microsoft Store, a także w Xbox Game Pass dla PC. W czerwcu br. gra osiągnęła próg 1 mln sprzedanych sztuk gry brutto. Poza wersją na PC oraz konsolową studio Spectral Games, którego Render Cube jest największym akcjonariuszem, pracuje nad wersją przeznaczoną na urządzenia VR.
- Już po raportowanym okresie, 6 października, zadebiutowała wersja konsolowa naszego flagowego tytułu. Czwarty kwartał to okres świąt i wielu promocji, które dodatkowo napędzają sprzedaż gier, dlatego z optymizmem patrzymy na końcówkę bieżącego roku. Dla branży gier wideo końcówka roku jest zwykle okresem żniw – podsumowuje Damian Szymański.
Medieval Dynasty cieszy się dużym zainteresowaniem wśród graczy na całym świecie, czego dowodem są dzienne peaki graczy na poziomie ponad 2 tys. Wishlista na platformie Steam przekroczyła 1,2 mln zapisów, a liczba komentarzy wynosi obecnie prawie 28 tys. Gra nieustannie utrzymuje wysoki poziom pozytywnych ocen przekraczający 90%.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk
Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Robotyka i SI
Za 90 proc. wypadków drogowych odpowiada człowiek. Rozwój autonomicznych pojazdów może to ryzyko ograniczyć

Z analiz Polskiego Obserwatorium Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ITS wynika, że w ok. 90 proc. wypadków drogowych decydującą rolę odgrywa czynnik ludzki. Dzięki inteligentnym pojazdom liczba wypadków może się zmniejszyć o ok. 30 proc. Stopniowe udoskonalanie czujników i algorytmów ma kluczowe znaczenia dla poprawy bezpieczeństwa na drogach. Obecnie samochody osiągają drugi i trzeci poziom autonomii w sześciostopniowej skali SAE.
Bankowość
Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje

Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.