Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR
EpicVR – doświadczony twórca aplikacji VR/AR oraz producent gier VR tworzy hiperrealistyczne animacje modeli 3D określane żargonowo jako animacje „Mocap”. Technika ta umożliwia kreowanie wiarygodnych awatarów odwzorowujących ludzkie ruchy. Rozwiązanie wykorzystujące technologię motion-capture kładzie też nacisk na realistyczne odwzorowanie ruchów mimicznych twarzy (np. poruszanie gałkami ocznymi, marszczenie czoła, uśmiech). Nowy produkt jest częścią projektu „Innowacyjne samouczące narzędzie ułatwiające projektowanie trybu multiplayer w aplikacjach VR", w ramach którego krakowska firma stworzy narzędzie przeznaczone dla użytkowników „Metaverse”. Na ten cel EpicVR otrzyma w sumie ponad 5 milionów złotych od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
„Mocap” to animacja przeznaczona dla użytkowników „Metaverse” oraz twórców gier, reklam czy filmów animowanych, która pozwala na przechwytywanie ruchów ludzi i ich realistyczne odzwierciedlanie w wirtualnym świecie.
– „Mocap” to nie tylko animacja ruchu kończyn, ale też doskonałe odwzorowanie ruchów mimicznych twarzy i ust zgodnie z wypowiadaną sekwencją słów. To pozwala osiągnąć wiarygodność ekspresji modelu 3D, niezależnie od tego, czy jego właściciel wyraża radość, czy zdziwienie. Do produkcji tego typu animacji wykorzystywana jest technologia motion-capture, ciesząca się coraz większą popularnością i stosowana nie tylko w rozrywce, ale też w przemyśle filmowym i szkoleniach. Oznacza ona płynny zapis ruchów, odegranych przez człowieka według scenariusza - zamiast tworzenia ich sekwencji klatka po klatce – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
Nowy produkt stworzony przez krakowską firmę daje znakomite rezultaty techniczne (płynność animacji) przy niespotykanej dotąd oszczędności czasu. Tradycyjne stworzenie animacji tak profesjonalnej, jak ta uzyskana przy pomocy technologii motion-capture zajęłaby grafikom znacznie więcej czasu. Możliwości, jakie daje „Mocap”, wesprą proces twórczy niezależnie od tego, jakiego rodzaju materiał będą chcieli stworzyć jego autorzy. Działanie animacji można porównać do nagrywania filmu.
– Aktor wyposażony w odpowiedni sprzęt identyfikujący jego ruchy w przestrzeni odgrywa scenę opisaną w konkretnym projekcie czy scenariuszu. Nagranie animacji twarzy ma miejsce jednocześnie przy użyciu innego, niezależnego sprzętu. Kombinacja tych dwóch technologii sprawia, że po odegraniu scen jesteśmy w stanie uzyskać gotowy i płynnie zaanimowany ruch szkieletu, do którego należy przypisać wybrany przez użytkownika model 3D. Wówczas animacja jest gotowa – wyjaśnia Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
Dzięki animacji „Mocap” każdy z ruchów występujących na twarzy aktora zostanie w stu procentach zarejestrowany na „twarzy” modelu, co oznacza nowe możliwości w zakresie uzyskiwania różnorodności postaci i scen. W razie potrzeby - możliwe jest wielokrotne używanie tej samej animacji z zastosowaniem innego modelu. Użytkowników ograniczyć może jedynie ich wyobraźnia.
Na koncie EpicVR są projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości dla renomowanych firm jak m.in. Procter&Gamble, FedEx, PGE czy Mitsubishi Motors. Obecnie firma pracuje nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników „Metaverse”, którego prototyp powstanie w ciągu 2 lat. Niezależnie od działalności software house w segmencie VR, EpicVR tworzy również gry na platformy Oculus Quest i Steam VR.
EpicVR w przyszłości zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku NewConnect.
Film prezentujący „Mocap”: https://www.youtube.com/watch?v=ST6RmfJhjWE&feature=youtu.be
***
O EpicVR:
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Spółka działająca od 2013 roku tworzy aplikacje i rozwiązania VR i AR, filmy 360, 3d VR, rozwiązania szkoleniowe VR czy wspierające sprzedaż i marketing. Wyspecjalizowany zespół EpicVR swoje zaawansowane rozwiązania dostarcza m.in. dla branży lotniczej, czy też branży medycznej. Spółka dywersyfikuje swoją działalność w zakresie realizacji gier VR.
Finał Black Sales Weeks w Komfort - satysfakcjonujące zakończenie kampanii
Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?
Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen
Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.
IT i technologie
Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii
– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.