Komunikaty PR

Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?

2022-10-03  |  13:10
Biuro prasowe

Czy dołączyć do świata Metaverse? Czy techsolucjonizm jest odpowiedzią na wszystkie nasze problemy? Na te i inne pytania dotyczące świata cyfrowego odpowiedzą goście trzeciego spotkania autorskiego z cyklu „Za rok w Europie”, organizowanego przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce. Spotkanie odbędzie się 6 października br. o godz. 18:30 w Filtracji w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.

Metaverse opanował wyobraźnię specjalistów od marketingu. Od początku roku już kilkadziesiąt światowych marek zorganizowało kampanie reklamowe w rzeczywistości tworzonej równolegle do tej, w której żyjemy. W tym drugim świecie można już przymierzać i kupować ubrania, wystawiać cyfrowe dzieła sztuki, oglądać koncerty czy pokazy mody. Czy to zapowiedź kolejnej rewolucji technologicznej i czy jesteśmy na nią gotowi? – zapytamy gości ostatniego z serii trzech autorskich spotkań „Za rok w Europie”. Porozmawiamy też o tym dlaczego powinniśmy patrzeć na ręce korporacjom technologicznym i czy świat nierzeczywisty istnieje realnie oraz jak prawdę chronić w wirtualnym wymiarze. Będzie też zatem o dezinformacji i fake newsach. 

Spotkanie poprowadzi Krzysztof Rzyman, dziennikarz, autor Zielonego Podcastu, a jego gośćmi będą:

  • Artur Kurasiński – przedsiębiorca, twórca internetowy, inwestor, obserwator zjawisk związanych z technologią, autor bloga kurasinski.com
  • Piotr Stanisławski - Współtwórca bloga Crazy Nauka, dziennikarz naukowy i technologiczny, popularyzator nauki

Spotkania „Za rok w Europie” są kontynuacją cyklu felietonów publikowanych w mediach społecznościowych Komisji Europejskiej podczas pandemii koronawirusa w 2020 roku. Autorzy felietonów – dziennikarze i twórcy internetowi starali się odpowiedzieć wtedy na pytanie, jak będzie wyglądać Europa po pandemii, jak zmieni się nasz styl życia i spojrzenie na różne jego aspekty. Felietony można przeczytać na Facebooku Komisji Europejskiej w Polsce.

 

Współorganizatorem cyklu spotkań autorskich „Za rok w Europie” jest Centrum Praskie Koneser. Dzięki ToTuart (galeria sztuki, organizator Laboratorium Rzeźby 2022 – trzeciej edycji największego przeglądu rzeźby w Polsce) spotkania autorskie odbywają się w otoczeniu niezwykłych rzeźb renomowanych artystów, a także młodych, początkujących twórców.

Wstęp na spotkanie jest bezpłatny. Spotkanie będzie także transmitowane na żywo na Facebooku oraz na kanale YouTube Komisji Europejskiej w Polsce.

Szczegóły na temat spotkania na stronie wydarzenia ➡️ https://bit.ly/3wJR87K

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Wirtualna rzeczywistość Finał Black Sales Weeks w Komfort - satysfakcjonujące zakończenie kampanii Biuro prasowe
2024-12-02 | 13:00

Finał Black Sales Weeks w Komfort - satysfakcjonujące zakończenie kampanii

Początek grudnia to kulminacja pięciotygodniowej kampanii Black Sales Weeks marki Komfort, która przez 5 tygodni przyciągała klientów nowoczesnym podejściem do promocji i
Wirtualna rzeczywistość Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
2022-06-21 | 10:00

Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel

Immersion Games – notowany na NewConnect producent gier VR – ujawnia szczegóły dotyczące swojej najnowszej gry. Divine Duel to największy do tej pory projekt warszawskiej
Wirtualna rzeczywistość Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r
2022-05-27 | 14:10

Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r

System pozycjonowania wizualnego Lightship, ponad 30 tys. dostępnych lokalizacji, możliwość dodawania własnych punktów. Niantic, 24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego rozpoczął

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Robotyka i SI

Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.