Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?
Czy dołączyć do świata Metaverse? Czy techsolucjonizm jest odpowiedzią na wszystkie nasze problemy? Na te i inne pytania dotyczące świata cyfrowego odpowiedzą goście trzeciego spotkania autorskiego z cyklu „Za rok w Europie”, organizowanego przez Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce. Spotkanie odbędzie się 6 października br. o godz. 18:30 w Filtracji w Centrum Praskim Koneser w Warszawie.
Metaverse opanował wyobraźnię specjalistów od marketingu. Od początku roku już kilkadziesiąt światowych marek zorganizowało kampanie reklamowe w rzeczywistości tworzonej równolegle do tej, w której żyjemy. W tym drugim świecie można już przymierzać i kupować ubrania, wystawiać cyfrowe dzieła sztuki, oglądać koncerty czy pokazy mody. Czy to zapowiedź kolejnej rewolucji technologicznej i czy jesteśmy na nią gotowi? – zapytamy gości ostatniego z serii trzech autorskich spotkań „Za rok w Europie”. Porozmawiamy też o tym dlaczego powinniśmy patrzeć na ręce korporacjom technologicznym i czy świat nierzeczywisty istnieje realnie oraz jak prawdę chronić w wirtualnym wymiarze. Będzie też zatem o dezinformacji i fake newsach.
Spotkanie poprowadzi Krzysztof Rzyman, dziennikarz, autor Zielonego Podcastu, a jego gośćmi będą:
- Artur Kurasiński – przedsiębiorca, twórca internetowy, inwestor, obserwator zjawisk związanych z technologią, autor bloga kurasinski.com
- Piotr Stanisławski - Współtwórca bloga Crazy Nauka, dziennikarz naukowy i technologiczny, popularyzator nauki
Spotkania „Za rok w Europie” są kontynuacją cyklu felietonów publikowanych w mediach społecznościowych Komisji Europejskiej podczas pandemii koronawirusa w 2020 roku. Autorzy felietonów – dziennikarze i twórcy internetowi starali się odpowiedzieć wtedy na pytanie, jak będzie wyglądać Europa po pandemii, jak zmieni się nasz styl życia i spojrzenie na różne jego aspekty. Felietony można przeczytać na Facebooku Komisji Europejskiej w Polsce.
Współorganizatorem cyklu spotkań autorskich „Za rok w Europie” jest Centrum Praskie Koneser. Dzięki ToTuart (galeria sztuki, organizator Laboratorium Rzeźby 2022 – trzeciej edycji największego przeglądu rzeźby w Polsce) spotkania autorskie odbywają się w otoczeniu niezwykłych rzeźb renomowanych artystów, a także młodych, początkujących twórców.
Wstęp na spotkanie jest bezpłatny. Spotkanie będzie także transmitowane na żywo na Facebooku oraz na kanale YouTube Komisji Europejskiej w Polsce.
Szczegóły na temat spotkania na stronie wydarzenia ➡️ https://bit.ly/3wJR87K

Finał Black Sales Weeks w Komfort - satysfakcjonujące zakończenie kampanii

Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel

Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.