R&D Postdoctoral Challenge w AstraZeneca
Trwa nabór do programu R&D Postdoctoral Challenge. Projekt skierowany jest do studentów, doktorantów i doktorów na wczesnym etapie kariery, zainteresowanych stażem podoktorskim i pracą naukową w jednym z ośrodków R&D w AstraZeneca. Termin wysłania zgłoszeń upływa 26 maja br.
AstraZeneca konsekwentnie buduje swoją reputację jako lidera nauki. Firma skupia się na inwestowaniu w rozwój w obszarze R&D, również w Polsce. Zlokalizowane w Warszawie globalne Centrum Operacyjne Badań Klinicznych od prawie trzech dekad wnosi swój wkład w rozwijanie nauki i innowacyjnych terapii. Od 2020 warszawska placówka posiada status Centrum Badawczo-Rozwojowego.
Postęp naukowy i technologiczny firmy jest możliwy dzięki współpracy ze środowiskiem naukowym. AstraZeneca od lat aktywnie współpracuje z polskimi naukowcami, angażując się w rozwijanie najlepszych pomysłów, tak aby służyły pacjentom. Ambicją firmy jest odkrywanie terapii, które zmienią schemat leczenia w niektórych z najbardziej złożonych chorób na świecie.
W związku z powyższym AstraZeneca uruchomiła nowy program: R&D Postdoctoral Challenge, zapraszając studentów ostatniego roku studiów magisterskich i/lub doktorantów oraz badaczy podoktoranckich do zgłaszania swoich pomysłów na przyspieszenie odkrywania i opracowywania leków.
Program R&D Postdoctoral Challenge idealnie wpisuje się w wartości naszej firmy. Od lat współpracujemy z uczelniami wyższymi i oferujemy różne programy dla młodych i zdolnych naukowców – mówi Beata Maj, Executive Director, Clinical Engagement and Policy w AstraZeneca. Ten program to kolejny przykład zaangażowania AstraZeneca w rozwój utalentowanych osób, a także wspieranie tworzenia odpornego i zrównoważonego systemu opieki zdrowotnej. Został jeszcze miesiąc, więc zachęcamy wszystkich zainteresowanych do wysyłania swoich wniosków – dodaje.
Kandydaci, których projekty zostaną ocenione najwyżej, otrzymają propozycję odbycia stażu podoktoranckiego w wybranym przez nich ośrodku Badawczo-Rozwojowym w AstraZeneca. Termin wysyłania wniosków upływa 26 maja 2022.
Więcej informacji dostępne na stronie:
https://www.astrazeneca.pl/rd-postdoctoral-challenge.html

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Telekomunikacja

Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem
Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.