R&D Postdoctoral Challenge w AstraZeneca
Trwa nabór do programu R&D Postdoctoral Challenge. Projekt skierowany jest do studentów, doktorantów i doktorów na wczesnym etapie kariery, zainteresowanych stażem podoktorskim i pracą naukową w jednym z ośrodków R&D w AstraZeneca. Termin wysłania zgłoszeń upływa 26 maja br.
AstraZeneca konsekwentnie buduje swoją reputację jako lidera nauki. Firma skupia się na inwestowaniu w rozwój w obszarze R&D, również w Polsce. Zlokalizowane w Warszawie globalne Centrum Operacyjne Badań Klinicznych od prawie trzech dekad wnosi swój wkład w rozwijanie nauki i innowacyjnych terapii. Od 2020 warszawska placówka posiada status Centrum Badawczo-Rozwojowego.
Postęp naukowy i technologiczny firmy jest możliwy dzięki współpracy ze środowiskiem naukowym. AstraZeneca od lat aktywnie współpracuje z polskimi naukowcami, angażując się w rozwijanie najlepszych pomysłów, tak aby służyły pacjentom. Ambicją firmy jest odkrywanie terapii, które zmienią schemat leczenia w niektórych z najbardziej złożonych chorób na świecie.
W związku z powyższym AstraZeneca uruchomiła nowy program: R&D Postdoctoral Challenge, zapraszając studentów ostatniego roku studiów magisterskich i/lub doktorantów oraz badaczy podoktoranckich do zgłaszania swoich pomysłów na przyspieszenie odkrywania i opracowywania leków.
Program R&D Postdoctoral Challenge idealnie wpisuje się w wartości naszej firmy. Od lat współpracujemy z uczelniami wyższymi i oferujemy różne programy dla młodych i zdolnych naukowców – mówi Beata Maj, Executive Director, Clinical Engagement and Policy w AstraZeneca. Ten program to kolejny przykład zaangażowania AstraZeneca w rozwój utalentowanych osób, a także wspieranie tworzenia odpornego i zrównoważonego systemu opieki zdrowotnej. Został jeszcze miesiąc, więc zachęcamy wszystkich zainteresowanych do wysyłania swoich wniosków – dodaje.
Kandydaci, których projekty zostaną ocenione najwyżej, otrzymają propozycję odbycia stażu podoktoranckiego w wybranym przez nich ośrodku Badawczo-Rozwojowym w AstraZeneca. Termin wysyłania wniosków upływa 26 maja 2022.
Więcej informacji dostępne na stronie:
https://www.astrazeneca.pl/rd-postdoctoral-challenge.html
Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25
AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Acer i Google wspierają współczesną edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
NEWSERIA POLECA
Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku
Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania
Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.
Prawo
Tak zwana sztuczna twórczość coraz popularniejsza. Wyzwaniem pozostają kwestie praw autorskich
Rosnąca popularność narzędzi AI spowodowała, że powstaje coraz więcej „dzieł sztuki”, będących wytworem działania algorytmów, które potrafią m.in. tworzyć muzykę dopasowaną do preferencji i nastroju, malować obrazy, a nawet pisać poezję czy scenariusze filmowe. To rodzi szereg wyzwań dotyczących praw autorskich. Są także wątpliwości dotyczące ochrony dzieł, z których AI się uczy. Narzucanie prawnych zakazów i obostrzeń może jednak nie przynieść efektów.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.