Komunikaty PR

Raport One Identity na temat wpływu pandemii COVID-19 na IAM w organizacjach

2021-01-08  |  01:00

Firma One Identity, lider w zarządzaniu tożsamością i dostępem, opublikowała wyniki badania, które przedstawiają zmiany, jakie w wyniku pandemii COVID-19 nastąpiły w organizacjach w obszarze bezpieczeństwa oraz zarządzania tożsamością i dostępem. Badanie na zlecenie One Identity przeprowadziła firma Dimensional Research. Wzięło w nim udział ponad 1200 specjalistów ds. bezpieczeństwa IT w średnich i dużych przedsiębiorstwach.

W związku z koniecznością nagłego przejścia organizacji na pracę zdalną prawie połowa (48 procent) respondentów stwierdziła, że zarządzanie dostępem użytkowników stało się obecnie ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Podstawę zarządzania tożsamością w organizacjach stanowi Active Directory (AD) i Azure Active Directory (AAD) - 95 procent globalnych firm z listy Fortune 1000 korzysta z usługi Active Directory w zarządzaniu dostępem użytkowników. ​​

Zdaniem 37 procent specjalistów IT to właśnie pandemia COVID-19 była najważniejszym czynnikiem mającym wpływ na szybkie zmiany w środowiskach AD/AAD. Konieczność zapewnienia pracownikom zdalnego dostępu do sieci firmowej przyczyniła się do wzrostu popularności AAD. Mimo tego migracja przebiega powoli. Tylko 8 procent organizacji w pełni przeniosło się do AAD, a 9 procent planuje to zrobić w bieżącym roku. 

Dziewięć na dziesięć organizacji ma obawy związane z przechowywaniem poświadczeń w chmurze. Jest to zaskakujące, biorąc pod uwagę fakt, że prawie wszystkie firmy przeszły w 2020 roku na pracę zdalną, co jednocześnie przyczyniło się do znacznego wzrostu wykorzystania chmury. 31 procent respondentów uważa, że pandemia COVID-19 miała bezpośredni wpływ na nowe inwestycje organizacji w chmurę.

Chociaż przejście na pracę zdalną uwidoczniło szereg nowych wyzwań związanych z bezpieczeństwem, zdaniem respondentów pandemia COVID-19 wpłynęła też „pośrednio” na ich większe zaufanie do zarządzania tożsamością i dostępem w organizacjach, a także przyczyniła się do większej popularności nowych technologii ochrony. 

Coraz więcej zwolenników wśród specjalistów ds. bezpieczeństwa zyskuje koncepcja Zero Trust (Zero Zaufania), która zakłada, aby nie ufać nikomu (ani niczemu) w sieci firmowej. W modelu tym użytkownicy, urządzenia i aplikacje za każdym razem są poddawane kontroli, gdy żądają dostępu do zasobów firmowych. Jednak sama usługa AD nie jest przystosowana do spełniania standardów architektury Zero Trust. Dlatego przejście na platformę Azure i wykorzystanie chmury stają się tutaj naturalnym punktem startowym ułatwiającym organizacjom wdrożenie modelu bezpieczeństwa Zero Zaufania. 


Ponadto wdrożenie koncepcji Zero Trust ułatwią dodatkowe rozwiązania informatyczne, np. One Identity Safeguard i Active Roles, które automatyzują zarządzanie tożsamością, zapewniają kontrolę dostępu oraz bezpieczne zarządzanie kontami uprzywilejowanymi. Pomagają organizacjom pokonać największe wyzwania związane z ochroną przed zewnętrznymi i wewnętrznymi zagrożeniami bezpieczeństwa oraz zapewniają wgląd i kontrolę nad uprzywilejowanym dostępem, jednocześnie poprawiając wydajność Active Directory.

Aby móc w pełni wykorzystać możliwości Active Directory i wprowadzić architekturę Zero Trust organizacje powinny zintegrować AD/AAD z dodatkowym rozwiązaniem do zarządzania dostępem uprzywilejowanym (PAM). Odpowiednie zarządzanie usługami AD/AAD oraz zastosowanie zabezpieczeń opartych na modelu Zero Trust ma kluczowe znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa organizacji w nowej, cyfrowej rzeczywistości. 

 

 

Badanie One Identity Global Survey 2020– Barriers to Adoption of Zero Trust zostało przeprowadzone przez Dimensional Research od 20 sierpnie do 3 wrześnie 2020 r. wśród specjalistów IT odpowiedzialnych za bezpieczeństwo IT w średnich i dużych organizacjach. W badaniu wzięło udział 1216 przedstawicieli organizacji ze Stanów Zjednoczonych, Kanady, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, krajów Beneluksu, krajów skandynawskich, Australii, Singapuru i Hongkongu.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bezpeczeństwo Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1 Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:00

Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1

Firma Axis, jako pierwsza w branży, ogłasza wsparcie dla sprawdzonego standardu kodowania wideo AV1, wprowadzając na rynek 9. generację systemów na chipie (SoC) serii ARTPEC. Format AV1
Bezpeczeństwo Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
2024-12-05 | 09:00

Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe

• W 2023 r. odnotowano prawie 2985 pożarów budynków produkcyjnych i magazynowych*.  • Znacząca liczba takich zdarzeń pokazuje jak istotne jest odpowiednie
Bezpeczeństwo DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?
2024-10-28 | 14:40

DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?

Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej (DORA) dotyczy instytucji finansowych, zarówno tych tradycyjnych, jak również fintechów, które oferują usługi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.