Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1

Firma Axis, jako pierwsza w branży, ogłasza wsparcie dla sprawdzonego standardu kodowania wideo AV1, wprowadzając na rynek 9. generację systemów na chipie (SoC) serii ARTPEC. Format AV1 jest zoptymalizowany pod kątem strumieniowania mediów. Dzięki niskiej przepływowości bitowej i bezkompromisowej jakości obrazu, nowym funkcjom, bogatej obsłudze klientów i bezproblemowemu wdrażaniu, AV1 szybko staje się preferowanym standardem kodowania w sieciowym dozorze wizyjnym.
Co to jest AV1?
AV1 to nowoczesny standard kodowania wideo na potrzeby transmisji przez Internet, który prawdopodobnie zastąpi 20-letni format H.264 i jego następcę H.265. Jest on opracowywany przez Alliance for Open Media (AoM), organizację powołaną między innymi przez takie firmy, jak Google, Intel, Amazon, Nvidia, Netflix i Mozilla, w celu stworzenia technologii komunikacji wideo nowej generacji.
Zalety formatu AV1
Rosnące zapotrzebowanie na wideo o wysokiej rozdzielczości ujawnia ograniczenia istniejących standardów kodowania. Natomiast kodowanie AV1 eliminuje te bariery i umożliwia opracowywanie produktów o ultrawysokiej rozdzielczości. Standard AV1 zapewnia wysoką jakość obrazu wideo przy niskiej przepływowości bitowej, umożliwiając wydajną transmisję wideo w sieci i zmniejszając koszty pamięci masowej. W połączeniu z technologią Axis Zipstream, AV1 zapewnia wysokiej jakości obraz wideo bez kompromisów w zakresie szczegółowości i czystości. Ponadto AV1 zapewnia bezproblemowe odtwarzanie wideo na różnych platformach dzięki powszechnej obsłudze dekodowania w przeglądarkach, systemach operacyjnych i urządzeniach mobilnych.
AV1 i chmura
Dzięki stabilnej obsłudze na wszystkich głównych platformach chmurowych AV1 jest preferowanym rozwiązaniem dla aplikacji opartych na chmurze. Dodając obsługę AV1 w urządzeniach sieciowych, firma Axis stworzyła uproszczony „most” między aplikacjami, który umożliwi firmie i jej partnerom szybsze wprowadzanie na rynek oczekiwanych zastosowań, takich jak zdalny dostęp wideo. Ponadto wiele znormalizowanych technologii chmurowych, takich jak WebRTC, już dziś korzysta z AV1.
Axis oficjalnie rozpocznie montaż układów SoC ARTPEC 9. generacji z obsługą AV1 w wybranych produktach sieciowych dozoru wizyjnego na początku 2025 roku. Oprogramowanie AXIS Camera Station będzie w pełni obsługiwało standard AV1 od dnia premiery.
Firma Axis, jako pierwsza w branży, ogłasza wsparcie dla sprawdzonego standardu kodowania wideo AV1, wprowadzając na rynek system na chipie (SoC) serii ARTPEC 9. generacji.

To już 20 lat Kongresu Pożarnictwa FIRE | SECURITY EXPO – Świętuj z nami jubileusz na PGE NARODOWY

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.