Projekt PLGBC - Budynki są jak ludzie - wyróżniony


Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
Projekt Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy realizowany przez Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC został laureatem Konkursu dla Zaangażowanych, skierowanego do organizacji pozarządowych i startupów. Dzięki nagrodzie Kapituły Konkursu, projekt zostanie przedstawiony na Kongresie Dobrych Praktyk 8 grudnia br. Organizatorem inicjatywy jest Small Step Matters.
Swoje projekty do konkursu mogły zgłosić NGO, startupy, podmioty realizujące akcje społeczne, social impactowe, klimatyczne, w tym komercyjne. W finale konkursu znalazły się 44 podmioty realizujące projekty/akcje/działania ze spektrum celów CSR/ESG/SDG, zrównoważonego rozwoju – a wśród nich PLGBC.
Głosem Kapituły projekt PLGBC został wyróżniony w konkursie i zaprezentowany zostanie podczas 3. edycji Kongresu Dobrych Praktyk (8 grudnia br., online). Tematem bieżącej edycji będzie zrównoważony rozwój. Kolejnym krokiem będzie promocja na platformie Small Step Matters, HUB-u zrównoważonego rozwoju.
Celem projektu Budynki są jak ludzie. Zdrowe, zielone mieszkania i domy jest ochrona środowiska i dbałość o racjonalne korzystanie z zasobów planety, poprawa zdrowia i samopoczucia użytkowników mieszkań/domów, zmiana jakości życia oraz zaangażowanie i aktywność obywateli we wdrażaniu opracowanych rozwiązań codziennego zrównoważonego życia.
Projekt, uruchomiony w lutym br., finansowany jest z dotacji nr K1m/0776 programu Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy z Funduszy Europejskiego Obszaru Gospodarczego.
Więcej:
https://budynkijakludzie.plgbc.org.pl/
https://www.facebook.com/kongresdobrychpraktyk
#AktywniObywateledotacje #budynkijakludzie #kongresdobrychpraktyk

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.