Komunikaty PR

Poznaliśmy półfinalistów programu Solve for Tomorrow

2021-11-23  |  16:30
Biuro prasowe

138 zgłoszeń, 459 uczniów i 41 studentów oraz 126 nauczycieli z całej Polski – tak w skrócie prezentują się statystyki podsumowujące rekrutację do pierwszej edycji programu edukacyjnego Solve for Tomorrow. Jury wyłoniło 25 zespołów, które będą pracować nad swoimi pomysłami z zakresu zdrowia, klimatu i bezpieczeństwa.

Solve for Tomorrow to nowy program edukacyjny Samsung, w ramach którego młodzi ludzie mogą mierzyć się z  wyzwaniami współczesnego świata. Do programu mogli zgłaszać się uczniowie ze szkół ponadpodstawowych wraz z nauczycielami oraz studenci I i II roku studiów pierwszego stopnia. W pierwszym etapie uczestnicy i uczestniczki wybierali wyzwanie, nad którym chcą pracować przez najbliższe miesiące.

Nadesłane zgłoszenia pokazały, jak ważne dla młodych ludzi jest dbanie o kondycję psychiczną swojego pokolenia, wspieranie słabszych oraz ochrona środowiska w miejscu zamieszkania.  Spośród wypełnionych aplikacji 60 dotyczyło zagadnień związanych ze zdrowiem, 45 – z klimatem, a 33 – z bezpieczeństwem. Województwa, które mogą pochwalić się najwyższą liczbą zgłoszonych pomysłów to: mazowieckie (24), śląskie (23) i wielkopolskie (19).

- Jesteśmy młodymi ludźmi, którzy chcieliby mieć wpływ na otaczający nas świat. Chcielibyśmy sprawić, aby żyło nam się lepiej, przyjemniej i łatwiej a widzimy, że wchodząc w dorosłe życie, dostajemy planetę w kiepskiej kondycji. Dlatego idea programu Solve for Tomorrow bardzo nam się spodobała i chcielibyśmy wziąć w nim udział. Czujemy się obywatelami i chętnie uczestniczymy w różnych formach wolontariatu, działamy w młodzieżowych radach dzielnicy. Wierzymy,  że mamy siłę i moc sprawczą, żeby zmienić świat na lepszy – skomentowali uczestnicy programu Solve for Tomorrow.

Jury wyłoniło 25 zespołów, które przejdą do następnego etapu. Pomysły oceniali: Piotr Stelmachów, Vice President i Head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska pełniący funkcję przewodniczącego jury, Maria Andrzejewska – dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa, prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), , prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego) oraz Zuzanna Polak – kierownik Zespołu Budowania Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK.  

Do półfinału zakwalifikowali się:

  • 5 zespołów zajmujących się tematyką bezpieczeństwa, reprezentujących: I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Bielsku Podlaskim, I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie, Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju, Salezjański Zespół Szkół Publicznych "Don Bosko” w Świętochłowicach i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
  • 12 zespołów, które wybrały zagadnienia związane z klimatem i reprezentują następujące placówki: Liceum Ogólnokształcące nr V im. Generała Jakuba Jasińkiego we Wrocławiu, II Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Jana Zamoyskiego w Lublinie, I Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Opocznie, Akademia High School w Warszawie, Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. ks. J. Popiełuszki w Warszawie, Zespół Szkół Architektoniczno-Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie, I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Jarosławiu, III Liceum Ogólnokształcące im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni, Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej w Rybniku, Publiczne Liceum Ogólnokształcące im. Romka Strzałkowskiego w Poznaniu, Zespół Szkół Nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich we Wronkach i I Liceum Ogólnokształcące im. Aleksandra Omieczynskiego w Gryfinie.
  • 8 zespołów, które wysłały swoje zgłoszenia związane z obszarem zdrowia i reprezentują: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, IV Liceum Ogólnokształcące z oddziałami integracyjnymi im. dr Jadwigi Młodowskiej w Chełmie, Zespół Szkół Gastronomicznych w Łodzi, XXXIII Dwujęzyczne LO im. Mikołaja Kopernika w Warszawie, Liceum Mundurowe Spartakus w Kwidzynie, Techniczne Zakłady Naukowe w Częstochowie, VIII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej - Curie w Katowicach i Zespół Szkół nr 2 w Rudzie Śląskiej.

Szczegóły: https://solvefortomorrow.pl/

Praca z myśleniem projektowym

Zespoły, które przeszły do kolejnego etapu, otrzymają wsparcie w postaci mentoringu od ambasadorów programu Solve for Tomorrow. To grono wybitnych ekspertek i ekspertów, specjalizujących się w różnych dziedzinach wiedzy niezbędnej do realizacji projektów. Uczestniczki i uczestnicy wezmą udział także w warsztatach z metody pracy projektowej Design Thinking. W ramach ścieżki szkoleniowej odbędą się także sesje z wolontariuszami z firmy Samsung.

Tak przygotowane zespoły zaczynają pracę nad swoim wyzwaniem. Kierując się kolejnymi etapami myślenia projektowego, będą testować i opracowywać pomysł na rozwiązanie wybranego przez siebie problemu. Następnie spośród przesłanych w formie wideo sprawozdań efektów działań zostają wybrane projekty, które przejdą do fazy finałowej.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Centrum GovTech Polska oraz NASK. Partnerami projektu są Centrum Nauki Kopernik, UNEP/GRID-Warszawa, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Zwolnieni z Teorii.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem „Together for Tomorrow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r. Biuro prasowe
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród
Edukacja Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum
2025-06-12 | 06:00

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Gliwice dołączyły do ogólnopolskiej sieci Amazon STEM Kindlotek – przestrzeni edukacyjnych wspierających rozwój dzieci i młodzieży w obszarach nauk ścisłych
Edukacja Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
2025-05-22 | 10:00

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli

Sprawdzone źródła wiedzy, nowoczesne narzędzia edukacyjne i nieodpłatny wstęp na spektakle w teatrze ekologicznym. Powraca program dla wyróżniających się

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Transport

Dostawy elektrykiem w centrum Warszawy. DACHSER wprowadził do Polski swój bezemisyjny program

Drogowy, morski, lotniczy i kolejowy transport towarów odpowiada dziś za około 8 proc. światowych emisji CO2, a po uwzględnieniu infrastruktury logistycznej takiej jak magazyny czy porty udział ten wzrasta do 11 proc. – wynika z danych Massachusetts Institute of Technology. Transformacja sektora transportowego ma więc istotne znaczenie dla redukcji emisji, a wśród kluczowych działań przewoźników jest elektryfikacja ich flot. Firma logistyczna DACHSER wprowadza w Polsce zrównoważoną koncepcję bezemisyjnych dostaw i uruchamia dostawy elektrykiem w centrum Warszawy.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.