Komunikaty PR

Poznaliśmy półfinalistów programu Solve for Tomorrow

2021-11-23  |  16:30
Biuro prasowe

138 zgłoszeń, 459 uczniów i 41 studentów oraz 126 nauczycieli z całej Polski – tak w skrócie prezentują się statystyki podsumowujące rekrutację do pierwszej edycji programu edukacyjnego Solve for Tomorrow. Jury wyłoniło 25 zespołów, które będą pracować nad swoimi pomysłami z zakresu zdrowia, klimatu i bezpieczeństwa.

Solve for Tomorrow to nowy program edukacyjny Samsung, w ramach którego młodzi ludzie mogą mierzyć się z  wyzwaniami współczesnego świata. Do programu mogli zgłaszać się uczniowie ze szkół ponadpodstawowych wraz z nauczycielami oraz studenci I i II roku studiów pierwszego stopnia. W pierwszym etapie uczestnicy i uczestniczki wybierali wyzwanie, nad którym chcą pracować przez najbliższe miesiące.

Nadesłane zgłoszenia pokazały, jak ważne dla młodych ludzi jest dbanie o kondycję psychiczną swojego pokolenia, wspieranie słabszych oraz ochrona środowiska w miejscu zamieszkania.  Spośród wypełnionych aplikacji 60 dotyczyło zagadnień związanych ze zdrowiem, 45 – z klimatem, a 33 – z bezpieczeństwem. Województwa, które mogą pochwalić się najwyższą liczbą zgłoszonych pomysłów to: mazowieckie (24), śląskie (23) i wielkopolskie (19).

- Jesteśmy młodymi ludźmi, którzy chcieliby mieć wpływ na otaczający nas świat. Chcielibyśmy sprawić, aby żyło nam się lepiej, przyjemniej i łatwiej a widzimy, że wchodząc w dorosłe życie, dostajemy planetę w kiepskiej kondycji. Dlatego idea programu Solve for Tomorrow bardzo nam się spodobała i chcielibyśmy wziąć w nim udział. Czujemy się obywatelami i chętnie uczestniczymy w różnych formach wolontariatu, działamy w młodzieżowych radach dzielnicy. Wierzymy,  że mamy siłę i moc sprawczą, żeby zmienić świat na lepszy – skomentowali uczestnicy programu Solve for Tomorrow.

Jury wyłoniło 25 zespołów, które przejdą do następnego etapu. Pomysły oceniali: Piotr Stelmachów, Vice President i Head of Consumer Electronics w Samsung Electronics Polska pełniący funkcję przewodniczącego jury, Maria Andrzejewska – dyrektor generalna UNEP/GRID-Warszawa, prof. Halina Brdulak (Szkoła Główna Handlowa), , prof. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego) oraz Zuzanna Polak – kierownik Zespołu Budowania Świadomości Cyberbezpieczeństwa w NASK.  

Do półfinału zakwalifikowali się:

  • 5 zespołów zajmujących się tematyką bezpieczeństwa, reprezentujących: I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Bielsku Podlaskim, I Liceum Ogólnokształcące im. Juliusza Słowackiego w Częstochowie, Zespół Szkół nr 6 im. Króla Jana III Sobieskiego w Jastrzębiu-Zdroju, Salezjański Zespół Szkół Publicznych "Don Bosko” w Świętochłowicach i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.
  • 12 zespołów, które wybrały zagadnienia związane z klimatem i reprezentują następujące placówki: Liceum Ogólnokształcące nr V im. Generała Jakuba Jasińkiego we Wrocławiu, II Liceum Ogólnokształcące im. Hetmana Jana Zamoyskiego w Lublinie, I Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Opocznie, Akademia High School w Warszawie, Katolickie Liceum Ogólnokształcące im. ks. J. Popiełuszki w Warszawie, Zespół Szkół Architektoniczno-Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie, I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Jarosławiu, III Liceum Ogólnokształcące im. Marynarki Wojennej RP w Gdyni, Akademickie Liceum Ogólnokształcące Politechniki Śląskiej w Rybniku, Publiczne Liceum Ogólnokształcące im. Romka Strzałkowskiego w Poznaniu, Zespół Szkół Nr 1 im. Powstańców Wielkopolskich we Wronkach i I Liceum Ogólnokształcące im. Aleksandra Omieczynskiego w Gryfinie.
  • 8 zespołów, które wysłały swoje zgłoszenia związane z obszarem zdrowia i reprezentują: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie, IV Liceum Ogólnokształcące z oddziałami integracyjnymi im. dr Jadwigi Młodowskiej w Chełmie, Zespół Szkół Gastronomicznych w Łodzi, XXXIII Dwujęzyczne LO im. Mikołaja Kopernika w Warszawie, Liceum Mundurowe Spartakus w Kwidzynie, Techniczne Zakłady Naukowe w Częstochowie, VIII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej - Curie w Katowicach i Zespół Szkół nr 2 w Rudzie Śląskiej.

Szczegóły: https://solvefortomorrow.pl/

Praca z myśleniem projektowym

Zespoły, które przeszły do kolejnego etapu, otrzymają wsparcie w postaci mentoringu od ambasadorów programu Solve for Tomorrow. To grono wybitnych ekspertek i ekspertów, specjalizujących się w różnych dziedzinach wiedzy niezbędnej do realizacji projektów. Uczestniczki i uczestnicy wezmą udział także w warsztatach z metody pracy projektowej Design Thinking. W ramach ścieżki szkoleniowej odbędą się także sesje z wolontariuszami z firmy Samsung.

Tak przygotowane zespoły zaczynają pracę nad swoim wyzwaniem. Kierując się kolejnymi etapami myślenia projektowego, będą testować i opracowywać pomysł na rozwiązanie wybranego przez siebie problemu. Następnie spośród przesłanych w formie wideo sprawozdań efektów działań zostają wybrane projekty, które przejdą do fazy finałowej.

Program Solve for Tomorrow został objęty patronatem przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Centrum GovTech Polska oraz NASK. Partnerami projektu są Centrum Nauki Kopernik, UNEP/GRID-Warszawa, Stowarzyszenie Cyfrowy Dialog oraz Zwolnieni z Teorii.

Misją CSR firmy Samsung jest działanie pod hasłem „Together for Tomorrow! Enabling people” („Wspólnie dla przyszłości. Uaktywnij swój potencjał”). Nasze programy mają na celu ułatwienie dostępu do edukacji dla przyszłych pokoleń i umożliwienie rozwoju potencjału każdego z nas. Dzięki temu przyczyniamy się do pozytywnych zmian w społeczeństwie i budujemy lepszy świat.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Jak uczyć języka polskiego uczniów polskiego pochodzenia (wywiad) Biuro prasowe
2021-11-22 | 12:37

Jak uczyć języka polskiego uczniów polskiego pochodzenia (wywiad)

W różnych zakątkach świata nauczyciele z determinacją czynią polską edukację możliwą. Stają jednak przed wieloma wyzwaniami. Polskie szkoły i placówki edukacyjne
Edukacja Nowe technologie zdominują rynek pracy. Kompetencje przyszłości według nastolatk
2021-11-22 | 12:05

Nowe technologie zdominują rynek pracy. Kompetencje przyszłości według nastolatk

W czasie pandemii przekonaliśmy się, jak bardzo nauka, praca czy relacje społeczne mogą być uzależnione od narzędzi cyfrowych. To doświadczenie z pewnością wpłynęło na sposób,
Edukacja Fundacja Globalworth i Igloo ogłaszają międzynarodowy konkurs architektoniczny
2021-11-15 | 15:00

Fundacja Globalworth i Igloo ogłaszają międzynarodowy konkurs architektoniczny

Fundacja Globalworth i stowarzyszenie Igloo – Habitat and Architecture ogłaszają międzynarodowy konkurs 2031 NOW_our cities in 10 years dla studentów architektury,

Więcej ważnych informacji

Venture Cafe Warsaw

Partner serwisu

Kosmos i lotnictwo

W ciągu kilku lat drony mogą przejść całkowitą ewolucję. Nowe pojazdy będą w stanie wykonać nawet najbardziej skomplikowane operacje

Drony stały się już nieodłączną częścią sił zbrojnych. Departament Obrony USA używa ich w niemal każdej operacji wojskowej od lat 50. XX wieku, obecnie z wojskowych bezzałogowców korzysta ponad 100 państw. Choć obecnie na rynku dronów decydującą rolę pełnią chińskie firmy, sytuacja stopniowo się zmienia. Polska firma B-Technology pracuje nad dronem, który może pływać, latać i jeździć. Wcześniej zaprojektowany pojazd jeżdżąco-latający już spotkał się z ogromnym zainteresowaniem, m.in. Pentagonu. Takich pojazdów będzie jednak przybywać. – W ciągu pięciu–sześciu lat drony ewoluują i będą potrafiły wykonywać nawet najbardziej skomplikowane zadania – ocenia Witold Mielniczek, prezes B-Technology.

Edukacja

Rynek innowacji w edukacji znacząco zyskał w trakcie pandemii. Coraz więcej polskich start-upów wychodzi ze swoimi produktami na globalne rynki

Pandemia wymusiła na szkołach naukę zdalną, co otworzyło drogę dla rozwoju innowacyjnych rozwiązań i przyspieszyło wdrażanie nowych technologii w  edukacji. Eksperci oceniają, że w ostatnich miesiącach rynek „przeskoczył” co najmniej trzy lata rozwoju. Sektorem interesuje się coraz więcej start-upów. Najczęściej pracują one nad szkoleniami z zakresu kodowania, aplikacjami oraz grami edukacyjnymi i materiałami szkoleniowymi dla pracowników – wynika z raportu Fundacji Startup Poland. Globalnie rynek ten przyciąga duży kapitał, ale polscy inwestorzy są ostrożniejsi niż zagraniczni koledzy w finansowaniu tego typu przedsięwzięć.

Infrastruktura

Gen. W. Nowak: Wskazanie dostawcy wysokiego ryzyka nie zapewni bezpieczeństwa technologii. Ustawa o cyberbezpieczeństwie wymaga dalszych prac [DEPESZA]

– Każdy system, nieważne z jakich urządzeń się składa, można odpowiednio zabezpieczyć – ocenia gen. Włodzimierz Nowak, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, nawiązując do proponowanej przez rząd oceny ryzyka dostawców sprzętu i technologii. Jego zdaniem skupianie się jedynie na dostawcy to tylko dotykanie wierzchołka góry lodowej, bo czynników ryzyka jest znacznie więcej. Zapisy ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa wskazują, że jeśli firma technologiczna zostanie uznana za dostawcę wysokiego ryzyka, będzie de facto wykluczona z polskiego rynku, a operatorzy telekomunikacyjni będą musieli zrezygnować z jej urządzeń i usług. Kryteria oceny w dużej mierze są oparte na kwestiach przynależności państwowej, co według części ekspertów jest wymierzone w koncerny chińskie.