Poznaj historię swoich przejazdów oraz zamówień - Centrum Prywatności Uber
Od technologii, która towarzyszy nam na co dzień oczekujemy bezpieczeństwa, w tym ochrony prywatności. Priorytetem dla Uber jest zapewnienie jak największej kontroli nad widocznością danych osobowych. Centrum Prywatności Danych Uber to narzędzie dostępne dla wszystkich użytkowników, w tym pasażerów, kierowców, zamawiających posiłki i kurierów na całym świecie. Umożliwia ono zarządzanie swoimi danymi osobowymi oraz poznanie swojej historii korzystania z usług - od pierwszego logowania.
Niezależnie od tego czy korzystamy z aplikacji randkowej, bankowej, streamingowej czy zamawiamy pizzę, od każdego usługodawcy oczekujemy maksymalnego bezpieczeństwa w zakresie poszanowania naszej prywatności oraz ochrony danych. O tym jak ważna jest dbałość o zaufanie użytkowników, przypomina obchodzony 28 stycznia Dzień Ochrony Danych Osobowych. Dla firmy Uber to okazja nie tylko, by poruszać tematy dotyczące prywatności, ale także, by zachęcać użytkowników do zwracania uwagi na szeroko pojęte bezpieczeństwo.
Przeżyjmy to jeszcze raz
Mówienie o zasadach to dopiero początek. Najważniejsze jest wcielanie ich w życie. Uber w tym celu udostępnia szereg funkcji prywatności i bezpieczeństwa danych, aby pomóc użytkownikom zrozumieć i kontrolować sposób, w jaki ich dane są wykorzystywane.
Te ustawienia można znaleźć bezpośrednio w nowym Centrum Prywatności Uber. Jest to miejsce dostępne po zalogowaniu na swój profil poprzez stronę Uber.com. Korzystając z tego narzędzia użytkownicy mogą nie tylko zobaczyć ile dokładnie wykonali przejazdów czy zamówili posiłków, ale także w łatwy sposób sprawdzić i zrozumieć, jak ich dane są wykorzystywane, w celu realizacji usług.
Centrum Prywatności obejmuje:
-
Polityka prywatności: określa podejście firmy Uber do gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych oraz zawiera odpowiedzi na najczęstsze pytania użytkowników dotyczące praktyk w zakresie przetwarzania danych. Ilustruje również, w jaki sposób firma Uber wykorzystuje poszczególne rodzaje gromadzonych przez siebie danych.
-
Raport prywatności: funkcja umożliwiająca użytkownikom pobranie kopii danych osobowych, gromadzonych lub tworzonych podczas korzystania z usług Uber oraz Uber Eats.
-
Podgląd danych: podsumowanie korzystania z aplikacji Uber przez użytkownika, w tym od jak dawna jest zarejestrowany w usłudze, liczba przejazdów i zamówień, ocena oraz informacje o profilu.
-
Widok Kierowcy: funkcja pokazująca pasażerom informacje widziane przez kierowców, dzięki czemu mogą oni mieć pewność, że Uber udostępnia tylko to, co jest niezbędne do zrealizowania przejazdu.
-
Wykorzystanie danych: funkcja pokazująca pasażerom, w jaki sposób Uber wykorzystuje ich dane, aby umożliwić im każdy etap podróży.
-
Personalizowane reklamy i ustawienia danych: możliwość wybrania sposobu, w jaki Uber wykorzystuje dane do doboru reklam i analiz.
-
Ustawienia reklam Uber Eats: możliwość wybrania sposobu personalizowania reklam w aplikacji Uber Eats.
Podsumowanie korzystania z aplikacji Uber można sprawdzić zarówno bezpośrednio na stronie, jak i pobrać w formie rozszerzonego raportu oraz surowych danych.
A to dopiero początek! Ponieważ dla Uber bezpieczeństwo, w tym kwestie dotyczące ochrony danych są najwyższym priorytetem, Centrum Prywatności będzie rozwijane o kolejne funkcje.
Prywatność - na co dzień i od święta
Od wielu lat Uber pracuje nad doskonaleniem swoich rozwiązań i ustanawia nowe standardy bezpieczeństwa dla całej branży. W działającym od 2016 roku Centrum Usług Wspólnych w Krakowie zespół dedykowanych konsultantów dba o bezpieczeństwo zarówno użytkowników, jak i ich danych - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pracownicy Centrum, obsługują szerokie spektrum zgłoszeń: od drobnych spraw, takich jak zgubiony przedmiot, przez kwestie braku maseczek, aż po incydenty na drodze.
Dane użytkowników aplikacji są pod ścisłą kontrolą, a dostęp do nich jest przyznawany w określonych sytuacjach, jak np. wspieranie działania policji oraz służb porządkowych i tylko na formalny wniosek. Za współpracę z tymi organami odpowiada dedykowany zespół zwany LERT. Na wniosek służb firma podaje niezbędne dane potrzebne do zbadania zdarzenia np. wypadku lub innego przestępstwa. W pandemii te działania zostały rozszerzone o współpracę z sanepidem, aby pomóc przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19.
Dla Uber bezpieczeństwo danych jest ważne przez cały rok. Zapraszamy do świętowania Dnia Prywatności Danych i odwiedzenia swojego osobistego Centrum Prywatności Uber.
Link do Centrum Prywatności Uber: https://privacy.uber.com/privacy/center
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników
Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.
Motoryzacja
Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.
Prawo
UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.