Poznaj historię swoich przejazdów oraz zamówień - Centrum Prywatności Uber
Od technologii, która towarzyszy nam na co dzień oczekujemy bezpieczeństwa, w tym ochrony prywatności. Priorytetem dla Uber jest zapewnienie jak największej kontroli nad widocznością danych osobowych. Centrum Prywatności Danych Uber to narzędzie dostępne dla wszystkich użytkowników, w tym pasażerów, kierowców, zamawiających posiłki i kurierów na całym świecie. Umożliwia ono zarządzanie swoimi danymi osobowymi oraz poznanie swojej historii korzystania z usług - od pierwszego logowania.
Niezależnie od tego czy korzystamy z aplikacji randkowej, bankowej, streamingowej czy zamawiamy pizzę, od każdego usługodawcy oczekujemy maksymalnego bezpieczeństwa w zakresie poszanowania naszej prywatności oraz ochrony danych. O tym jak ważna jest dbałość o zaufanie użytkowników, przypomina obchodzony 28 stycznia Dzień Ochrony Danych Osobowych. Dla firmy Uber to okazja nie tylko, by poruszać tematy dotyczące prywatności, ale także, by zachęcać użytkowników do zwracania uwagi na szeroko pojęte bezpieczeństwo.
Przeżyjmy to jeszcze raz
Mówienie o zasadach to dopiero początek. Najważniejsze jest wcielanie ich w życie. Uber w tym celu udostępnia szereg funkcji prywatności i bezpieczeństwa danych, aby pomóc użytkownikom zrozumieć i kontrolować sposób, w jaki ich dane są wykorzystywane.
Te ustawienia można znaleźć bezpośrednio w nowym Centrum Prywatności Uber. Jest to miejsce dostępne po zalogowaniu na swój profil poprzez stronę Uber.com. Korzystając z tego narzędzia użytkownicy mogą nie tylko zobaczyć ile dokładnie wykonali przejazdów czy zamówili posiłków, ale także w łatwy sposób sprawdzić i zrozumieć, jak ich dane są wykorzystywane, w celu realizacji usług.
Centrum Prywatności obejmuje:
-
Polityka prywatności: określa podejście firmy Uber do gromadzenia i wykorzystywania danych osobowych oraz zawiera odpowiedzi na najczęstsze pytania użytkowników dotyczące praktyk w zakresie przetwarzania danych. Ilustruje również, w jaki sposób firma Uber wykorzystuje poszczególne rodzaje gromadzonych przez siebie danych.
-
Raport prywatności: funkcja umożliwiająca użytkownikom pobranie kopii danych osobowych, gromadzonych lub tworzonych podczas korzystania z usług Uber oraz Uber Eats.
-
Podgląd danych: podsumowanie korzystania z aplikacji Uber przez użytkownika, w tym od jak dawna jest zarejestrowany w usłudze, liczba przejazdów i zamówień, ocena oraz informacje o profilu.
-
Widok Kierowcy: funkcja pokazująca pasażerom informacje widziane przez kierowców, dzięki czemu mogą oni mieć pewność, że Uber udostępnia tylko to, co jest niezbędne do zrealizowania przejazdu.
-
Wykorzystanie danych: funkcja pokazująca pasażerom, w jaki sposób Uber wykorzystuje ich dane, aby umożliwić im każdy etap podróży.
-
Personalizowane reklamy i ustawienia danych: możliwość wybrania sposobu, w jaki Uber wykorzystuje dane do doboru reklam i analiz.
-
Ustawienia reklam Uber Eats: możliwość wybrania sposobu personalizowania reklam w aplikacji Uber Eats.
Podsumowanie korzystania z aplikacji Uber można sprawdzić zarówno bezpośrednio na stronie, jak i pobrać w formie rozszerzonego raportu oraz surowych danych.
A to dopiero początek! Ponieważ dla Uber bezpieczeństwo, w tym kwestie dotyczące ochrony danych są najwyższym priorytetem, Centrum Prywatności będzie rozwijane o kolejne funkcje.
Prywatność - na co dzień i od święta
Od wielu lat Uber pracuje nad doskonaleniem swoich rozwiązań i ustanawia nowe standardy bezpieczeństwa dla całej branży. W działającym od 2016 roku Centrum Usług Wspólnych w Krakowie zespół dedykowanych konsultantów dba o bezpieczeństwo zarówno użytkowników, jak i ich danych - 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pracownicy Centrum, obsługują szerokie spektrum zgłoszeń: od drobnych spraw, takich jak zgubiony przedmiot, przez kwestie braku maseczek, aż po incydenty na drodze.
Dane użytkowników aplikacji są pod ścisłą kontrolą, a dostęp do nich jest przyznawany w określonych sytuacjach, jak np. wspieranie działania policji oraz służb porządkowych i tylko na formalny wniosek. Za współpracę z tymi organami odpowiada dedykowany zespół zwany LERT. Na wniosek służb firma podaje niezbędne dane potrzebne do zbadania zdarzenia np. wypadku lub innego przestępstwa. W pandemii te działania zostały rozszerzone o współpracę z sanepidem, aby pomóc przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się COVID-19.
Dla Uber bezpieczeństwo danych jest ważne przez cały rok. Zapraszamy do świętowania Dnia Prywatności Danych i odwiedzenia swojego osobistego Centrum Prywatności Uber.
Link do Centrum Prywatności Uber: https://privacy.uber.com/privacy/center
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.