Komunikaty PR

Powstała aplikacja ,,E-niezbędnik COVID-19’’ dla osób z niepełnosprawnością

2020-08-04  |  16:00
Biuro prasowe

W ramach II edycji ogólnopolskiej kampanii STOP Barierom, na rzecz aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością, powstała praktyczna aplikacja ,,E-niezbędnik COVID-19’’. Partnerem Strategicznym projektu jest PKO Bank Polski.

Aplikacja ,,E-niezbędnik COVID-19’’ to praktyczne kompendium wiedzy dla osób z niepełnosprawnością zawierające w jednym miejscu wszelkie treści dotyczące koronawirusa i choroby COVID-19. Użytkownicy znajdą tam informacje związane m.in. z objawami choroby, sposobami zarażenia czy ochroną przed wirusem. Co ważniejsze, pobierając aplikację, osoby z niepełnosprawnością mogą zapoznać się z aktualnymi i rzetelnymi informacjami dotyczącymi pomocy finansowej i świadczeń jakie przysługują im w trakcie pandemii np.: świadczeniem związanym z poddaniem się kwarantannie, dofinansowaniem kosztów opieki w warunkach domowych czy programem PFRON dla osób niepełnosprawnych, poszkodowanych w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi.

- Pandemia koronawirusa szczególnie dotknęła osoby z niepełnosprawnością. Praktycznie z dnia na dzień zostały one pozbawione możliwości uczestniczenia w zajęciach rehabilitacyjnych czy przedłużania ważności orzeczeń o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności – wskazuje prof. dr hab. n. med. Janusz Kocki, Przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus, organizatora kampanii STOP Barierom. - Obecnie kolejne obostrzenia są znoszone a sytuacja nieznacznie się poprawiła. Nie zmienia to jednak faktu, że wielu osobom z niepełnosprawnością wciąż ciężko jest się odnaleźć w nowej rzeczywistości i nie wiedzą skąd czerpać wiedzę na temat wirusa. Z pomocą przychodzi właśnie wspomniana aplikacja, która w jednym miejscu gromadzi wszystkie niezbędne informacje. Dlatego też chciałbym podziękować PKO Bankowi Polskiemu za wsparcie naszej kampanii i działania banku na rzecz osób z niepełnosprawnością – podkreśla.

Aplikację ,,E-niezbędnik COVID-19’’ można pobrać w sklepach App Store i Google Play. Narzędzie jest intuicyjne i proste w użytkowaniu. Dodatkowo mogą z niego korzystać również osoby z dysfunkcjami wzroku, dzięki opcji dostosowania wielkości czcionki i kontrastu. Istotnym elementem aplikacji jest również ,,Neuron’’ – wirtualny doradca, który wspiera osoby z niepełnosprawnością w poszukiwaniu informacji, pozwalając w prosty i szybki sposób dotrzeć do konkretnych treści. Funkcjonalnym rozwiązaniem jest też możliwość zapisania informacji jako ,,ulubionych’’, co pozwala użytkownikowi korzystać z nich zawsze, kiedy ich szybko potrzebuje.

Projekt STOP Barierom jest ogólnopolską kampanią informacyjno-edukacyjną na rzecz osób, którym zagraża wykluczenie społeczne z powodu niepełnosprawności. Główne cele akcji to aktywizacja zawodowa osób z niepełnosprawnością i zachęcenie przedsiębiorców do zatrudniania pracowników z różnymi dysfunkcjami. Ponadto przełamywanie barier w tym obszarze oraz dostarczanie wsparcia i rzetelnej wiedzy dla pracodawców i niepełnosprawnych pracowników w zakresie zmieniających się przepisów prawa.

Dodatkowe informacje o projekcie można znaleźć na stronie www.stopbarierom.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje BRAK ZDJĘCIA
2024-12-05 | 12:00

To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

“Balcia jako styl życia to nie tylko hasło w podręczniku marki – to coś, w co wierzymy” - mówi Viesturs Kancs, eCommerce & Innovation Lead w Balcia Insurance. Łotewski insurtech wprowadził na
Gry i aplikacje Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
2024-12-05 | 10:30

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój
Gry i aplikacje Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
2024-11-29 | 09:00

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!

Immersion Games finalizuje prace nad autorską grą Fitness Fables. Nowatorski projekt w wirtualnej rzeczywistości, tworzony we współpracy z Metą, trafi do sprzedaży w styczniu 2025

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Bankowość

Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.

Medycyna

Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.