Komunikaty PR

Powstała aplikacja ,,E-niezbędnik COVID-19’’ dla osób z niepełnosprawnością

2020-08-04  |  16:00
Biuro prasowe

W ramach II edycji ogólnopolskiej kampanii STOP Barierom, na rzecz aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością, powstała praktyczna aplikacja ,,E-niezbędnik COVID-19’’. Partnerem Strategicznym projektu jest PKO Bank Polski.

Aplikacja ,,E-niezbędnik COVID-19’’ to praktyczne kompendium wiedzy dla osób z niepełnosprawnością zawierające w jednym miejscu wszelkie treści dotyczące koronawirusa i choroby COVID-19. Użytkownicy znajdą tam informacje związane m.in. z objawami choroby, sposobami zarażenia czy ochroną przed wirusem. Co ważniejsze, pobierając aplikację, osoby z niepełnosprawnością mogą zapoznać się z aktualnymi i rzetelnymi informacjami dotyczącymi pomocy finansowej i świadczeń jakie przysługują im w trakcie pandemii np.: świadczeniem związanym z poddaniem się kwarantannie, dofinansowaniem kosztów opieki w warunkach domowych czy programem PFRON dla osób niepełnosprawnych, poszkodowanych w wyniku żywiołu lub sytuacji kryzysowych wywołanych chorobami zakaźnymi.

- Pandemia koronawirusa szczególnie dotknęła osoby z niepełnosprawnością. Praktycznie z dnia na dzień zostały one pozbawione możliwości uczestniczenia w zajęciach rehabilitacyjnych czy przedłużania ważności orzeczeń o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności – wskazuje prof. dr hab. n. med. Janusz Kocki, Przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus, organizatora kampanii STOP Barierom. - Obecnie kolejne obostrzenia są znoszone a sytuacja nieznacznie się poprawiła. Nie zmienia to jednak faktu, że wielu osobom z niepełnosprawnością wciąż ciężko jest się odnaleźć w nowej rzeczywistości i nie wiedzą skąd czerpać wiedzę na temat wirusa. Z pomocą przychodzi właśnie wspomniana aplikacja, która w jednym miejscu gromadzi wszystkie niezbędne informacje. Dlatego też chciałbym podziękować PKO Bankowi Polskiemu za wsparcie naszej kampanii i działania banku na rzecz osób z niepełnosprawnością – podkreśla.

Aplikację ,,E-niezbędnik COVID-19’’ można pobrać w sklepach App Store i Google Play. Narzędzie jest intuicyjne i proste w użytkowaniu. Dodatkowo mogą z niego korzystać również osoby z dysfunkcjami wzroku, dzięki opcji dostosowania wielkości czcionki i kontrastu. Istotnym elementem aplikacji jest również ,,Neuron’’ – wirtualny doradca, który wspiera osoby z niepełnosprawnością w poszukiwaniu informacji, pozwalając w prosty i szybki sposób dotrzeć do konkretnych treści. Funkcjonalnym rozwiązaniem jest też możliwość zapisania informacji jako ,,ulubionych’’, co pozwala użytkownikowi korzystać z nich zawsze, kiedy ich szybko potrzebuje.

Projekt STOP Barierom jest ogólnopolską kampanią informacyjno-edukacyjną na rzecz osób, którym zagraża wykluczenie społeczne z powodu niepełnosprawności. Główne cele akcji to aktywizacja zawodowa osób z niepełnosprawnością i zachęcenie przedsiębiorców do zatrudniania pracowników z różnymi dysfunkcjami. Ponadto przełamywanie barier w tym obszarze oraz dostarczanie wsparcia i rzetelnej wiedzy dla pracodawców i niepełnosprawnych pracowników w zakresie zmieniających się przepisów prawa.

Dodatkowe informacje o projekcie można znaleźć na stronie www.stopbarierom.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje BRAK ZDJĘCIA
2024-12-05 | 12:00

To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

“Balcia jako styl życia to nie tylko hasło w podręczniku marki – to coś, w co wierzymy” - mówi Viesturs Kancs, eCommerce & Innovation Lead w Balcia Insurance. Łotewski insurtech wprowadził na
Gry i aplikacje Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia
2024-12-05 | 10:30

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Red Square Games, Spółka notowana na rynku NewConnect, pozyska od swoich głównych akcjonariuszy ponad 1 mln zł z emisji akcji serii H. Środki te pozwolą na dalszy rozwój
Gry i aplikacje Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
2024-11-29 | 09:00

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!

Immersion Games finalizuje prace nad autorską grą Fitness Fables. Nowatorski projekt w wirtualnej rzeczywistości, tworzony we współpracy z Metą, trafi do sprzedaży w styczniu 2025

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Bankowość

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy

Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.