Komunikaty PR

Polska spółka technologiczna opracowuje innowacyjny projekt wymazówki

2022-06-20  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marek Lorent-Kamiński
Sygnis SA

Żwirki i Wigury 101
02-089 Warszawa
kontakt|sygnis.pl| |kontakt|sygnis.pl
22 668 47 57
https://sygnis.pl/

W niecałe dwa miesiące Sygnis SA, polska firma zajmująca się nowymi technologiami, stworzyła inspirowany naturą projekt, który miał na celu redefinicję jednego z najbardziej rozpoznawalnych symboli pandemii – wymazówki. Dzięki całkowicie nowemu dizajnowi i sposobowi wytwarzania, uzyskano szybszy i tańszy sposób produkcji, a sama pałeczka wymazowa zbiera więcej materiału do badania, niż jej rynkowe odpowiedniki. Tak powstały wymazówki CRN_01 „Koliber”, nagrodzone drugim miejscem na prestiżowym, międzynarodowym konkursie wzorniczym MakeMe.

Cały świat czerpał wiedzę o rozwoju pandemii z masowo wykonywanych testów na COVID-19. W samej Polsce do marca 2022 roku przeprowadzono ich ponad 34,4 miliona. Pałeczki wymazowe były zatem artykułem pierwszej potrzeby, a uproszczenie ich produkcji – realną szansą na wsparcie służby zdrowia. W 2020 roku firma Sygnis SA, obserwując przerwane łańcuchy dostaw i braki w zaopatrzeniu, zdecydowała się stworzyć swoją propozycję pałeczki wymazowej.

Dostępne na rynku wymazówki produkowane są dwuetapowo: wtryskiwane, a następnie flokowane. Dla uzyskania odpowiednich parametrów wymazu potrzebne są konkretne rodzaje floków, a zatem również odpowiednie urządzenia do ich nanoszenia. Projekt CRN_01 charakteryzuje się natomiast szybszym i tańszym, jednoetapowym procesem produkcji – formowaniem wtryskowym.

Kształt wymazówki został zainspirowany językiem kolibra, przystosowanym do pobierania nektaru z wąskich kielichów kwiatów. Zaprojektowane rowkowania i zagłębienia pozwalają na nagarnianie i gromadzenie dużej ilości materiału wymazowego, zapewniając tym samym skuteczność testowania. Co więcej, z uwagi na brak floków, wymazówki CRN_01 “oddają” w teście laboratoryjnym więcej próbki niż ich rynkowe odpowiedniki.

Wymazówka CRN_01 „Koliber” przeszła konsultacje z diagnostami oraz doczekała się realizacji pierwszej formy wtryskowej i pierwszej serii produkcyjnej. Jak mówi autor projektu, Chief Design Officer w Sygnis SA, Maciej Głowacki: - Lata doświadczenia z projektami badawczo-rozwojowymi, zaawansowanym drukiem 3D oraz realizacjami na formy wtryskowe pozwoliły mi stworzyć projekt w duchu “rapid prototyping”. Od pomysłu do realizacji pierwszej serii wtrysków minęły niecałe dwa miesiące, z czego ponad tydzień zajął proces misternego elektrodrążenia czterogniazdowej formy.

Projekt wymazówki zdobył II miejsce na prestiżowym, międzynarodowym konkursie wzorniczym MakeMe. Tak o projekcie wypowiedział się wręczający nagrodę, dr Tomasz Rygalik:

- Pandemia w znaczącym stopniu przyczyniła się także do pogłębienia kryzysu klimatycznego. Mnóstwo jednorazowych higienicznych i medycznych sprzętów oraz artykułów trafiło na wysypiska. Projekt wymazówki w sposób bezpośredni adresuje ten problem. Te dostępne na rynku standardowo produkowane są dwuetapowo i wykonane są z dwóch grup materiałowych, nierozerwalnie ze sobą połączonych. A tu, z inspiracji naturą powstał przedmiot, składający się z jednej części, o uproszczonym jednoetapowym procesie produkcyjnym – szybszym i tańszym, który niesie tą samą bardzo ważną diagnostyczną funkcję (…).

O projekcie wymazówki CRN_01 „Koliber” pisały już ELLE Magazine, Label Magazine i Łódź Design Festival.

***

O Spółce:

Sygnis S.A. to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Grupa Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami, rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii. Trzonem firmy są interdyscyplinarne zespoły specjalistów i naukowców, a także silny dział sprzedaży dystrybuujący rozwiązania partnerów biznesowych spółki. Sygnis SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Sygnis SA
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Medycyna Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji Biuro prasowe
2024-12-23 | 11:00

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Suche włosy to częsty problem, który może wynikać z wielu przyczyn, takich jak na przykład stylizowanie na gorąco, używanie agresywnych środków chemicznych czy niedobory
Medycyna Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych
2024-12-12 | 10:00

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych

Placówki medyczne odgrywają kluczową rolę w ochronie zdrowia, jednak ich codzienna działalność wiąże się z istotnymi wyzwaniami w zakresie utrzymania higieny
Medycyna Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
2024-12-02 | 13:40

Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta

Pani Ida pierwsze niepokojące objawy zauważyła w czasie, kiedy była w ciąży. Na początku pojawiła się chrypka, a  potem stopniowo traciła głos. Leczyło ją wielu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Bezpieczeństwo najważniejsze dla pacjentów decydujących się na zabiegi korekty wad wzroku

Wady refrakcji, takie jak krótkowzroczność, astygmatyzm czy starczowzroczność, można skutecznie i trwale usunąć. Kwestii bezpieczeństwa zabiegów korekcji wad wzroku dotyczy najwięcej obaw pacjentów, którzy myślą o takim kroku. Tutaj z pomocą przychodzą certyfikaty spełnianych norm jakości, akredytacje poszczególnych placówek oraz potwierdzenie kwalifikacji lekarzy chirurgów.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Zamrożenie cen prądu do końca września br. Takie mechanizmy nie rozwiązują przyczyn problemu wysokich cen

Zgodnie z decyzją rządu zamrożenie cen energii dla gospodarstw domowych na poziomie 500 zł netto za 1 MWh zostało wydłużone do 30 września 2025 roku. Dzięki temu odbiorcy jeszcze przez co najmniej dziewięć miesięcy nie odczują  wzrostu rachunków za energię elektryczną. – Dopłaty jako sposób walki z wysokimi cenami energii nie są dobrym rozwiązaniem, bo one nie zlikwidują problemu. Znacznie prostszym rozwiązaniem byłby powrót do tańszych źródeł energii, w przypadku Polski takim tanim źródłem jest węgiel i elektrownia atomowa – ocenia europoseł z Konfederacji Marcin Sypniewski.

IT i technologie

Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji ma wystartować w tym roku. Polskie wojsko coraz szerzej korzysta z tej technologii

– Opracowujemy koncepcję funkcjonowania Centrum Implementacji Sztucznej Inteligencji. Szkolimy też odpowiednio naszych inżynierów, współpracujemy z uczelniami wyższymi w tym aspekcie, aby mieć gotowy odpowiedni potencjał intelektualny – mówi gen. dyw. Karol Molenda, dowódca Komponentu Wojsk Obrony Cyberprzestrzeni. Nowa formacja będzie odpowiadać za opracowywanie i wdrażanie rozwiązań AI na potrzeby działań militarnych. Podobne instytucje są już powoływane przez inne kraje NATO.

Konsument

Polacy chcieliby głosować elektronicznie. Brakuje woli politycznej i technicznego zaplecza dla takiego rozwiązania

Ponad połowa Polaków chciałaby głosować przez internet – wynika z analizy CBOS. Już dziś niektóre państwa na świecie korzystają z głosowania elektronicznego, a wiele innych rozważa wprowadzenie takiego rozwiązania. Światowym liderem w tym zakresie jest Estonia, gdzie od 2005 roku działa e-voting. Także w Polsce po wyborach w 2023 roku pojawił się tego typu pomysł. Okazuje się jednak, że choć wola społeczna zdigitalizowania sposobu wyboru rządzących jest, to woli politycznej ciągle brakuje. Nie wiadomo też, która z platform mogłaby pełnić rolę bezpiecznej urny wyborczej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.