PLGBC i Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach dla edukacji klimatycznej

Monika Kmera
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC
ul. Zabrska 39d
44-100 Gliwice
mkmera|plgbc.org.pl| |mkmera|plgbc.org.pl
600025968
www.plgbc.org.pl
Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC jest partnerem projektu edukacyjnego pt.: Wdrożenie nowatorskich metod kształcenia dla edukacji o ESG w metropolitalnych nieruchomościach. Projekt realizowany przez Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach ma charakter dydaktyczny, a jego zakres tematyczny wpisuje się w nowatorski trend dotyczący edukacji klimatycznej.
Celem projektu jest wdrożenie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach dwóch nowatorskich metod kształcenia tj. problem-ased learning (PBL) oraz case-based learning (CBL).
Metody te zostaną wdrożone dla wsparcia procesu edukacyjnego na specjalnościach i kierunkach studiów związanych z nieruchomościami w metropolii. Edukacja ta będzie dotyczyła zagadnień, takich jak: ESG w nieruchomościach, certyfikacji budynków, szacowania śladu węglowego, zarządzania zielonym budynkiem, modernizacji nieruchomości w celu obniżania emisyjności.
Pilotaż zajęć ze studentami UE opartych o metodę problem-based learning został przeprowadzony przez ekspertów z obszaru ESG w nieruchomościach z Polskiego Stowarzyszenia Budownictwa Ekologicznego (PLGBC), które w projekcie reprezentuje Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager oraz z firmy Velis Real Estate Tech.
- Działania na rzecz transformacji tkanki miejskiej w bardziej zrównoważonym kierunku od ponad 15 lat sprzyjają licznym działaniom podejmowanym przez PLGBC. Tym razem połączyliśmy siły z Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach oraz firmą Velis Real Estate Tech, aby przedstawić potencjał rynku zrównoważonych budynków w GZM, analizując szanse oraz potencjalne zrównoważone modele biznesowe dla sektora nieruchomości – podkreśla Magdalena Wojtas, Sustainable Development Manager, Polskie Stowarzyszenie Budownictwa Ekologicznego PLGBC.
W ramach projektu zaplanowano także wizyty studyjne w tematyce zarządzania zrównoważonym budynkiem we współpracy z firmami członkowskimi PLGBC: z TDJ Estate, w biurowcu .KTW oraz w centrum handlowym Gemini Park w Tychach.
Projekt ma charakter dydaktyczny, a jego zakres tematyczny wpisuje się w nowatorski trend dotyczący edukacji klimatycznej.
Koordynatorem projektu jest dr hab. Monika Wieczorek-Kosmala, prof. UE. Projekt ten jest częścią projektu klastrowego „ECOnomics4Climate II” przy wsparciu Biura Internacjonalizacji. Stanowi główny element architektury projektu w zakresie modułu edukacyjnego.
Projekt Wdrożenie nowatorskich metod kształcenia dla edukacji o ESG w metropolitalnych nieruchomościach został dofinansowany przez Górnośląsko-Zagłębiowską Metropolię w ramach programu „Metropolitalny Fundusz Wspierania Nauki” w latach 2022-2024.
Kwota dotacji wyniosła 34 155,00 zł.
Realizację projektu zaplanowano w okresie sierpień – listopad 2024 r.
Więcej: https://www.ue.katowice.pl/index.php?id=26797
#MetropoliaNauki

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Jak uczyć o ekologii? Ogólnopolski Klub EkoEdukatora zaprasza na nieodpłatne szkolenia dla nauczycieli
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.