Komunikaty PR

Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r

2022-05-27  |  14:10
Biuro prasowe

System pozycjonowania wizualnego Lightship, ponad 30 tys. dostępnych lokalizacji, możliwość dodawania własnych punktów. Niantic, 24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego rozpoczął konferencję, podczas której prezentuje narzędzie do kreowania świata rzeczywistego w VR. Firma przedstawia również Campfire - aplikację społecznościową dla metawersum.

24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego w San Francisco rozpoczął się pierwszy dzień Lightship Summit – dwudniowej konferencji organizowanej przez firmę Niantic dla globalnej społeczności twórców specjalizujących się w rzeczywistości rozszerzonej. Podczas spotkania deweloperzy otrzymali dostęp do systemu pozycjonowania wizualnego Lightship wraz z 30 tys. aktywnych lokalizacji. System pozwala deweloperom określać pozycję i orientację ich użytkowników w przestrzeni oraz zakotwiczyć treści w rzeczywistości rozszerzonej z dokładnością co do centymetra. Można go wykorzystać do kreowania immersyjnego świata w rzeczywistości rozszerzonej na ogromną skalę. Deweloperzy mają możliwość dodawania lokalizacji do mapy świata VR firmy Niantic, aby tworzyć własne aplikacje i doświadczenia oparte na lokalizacji w kanałach rzeczywistości rozszerzonej. Już teraz dostępnych jest ponad 30 tys. publicznych lokalizacji w systemie VPS z zagęszczeniem w San Francisco, Londynie, Tokio, Los Angeles, Nowym Jorku i Seattle. Aby pokazać uczestnikom, jak VPS działa w praktyce, firma Niantic zaprezentowała wykorzystujące VPS aplikacje zaprojektowane przez firmy partnerskie, które brały udział w zamkniętej wersji beta przed dzisiejszą premierą. Do partnerów demonstracyjnych Lightship VPS należą JR Reality Superblue, AREALM FoundrySix, PIXELYNX, Shueisha XR, Rhizomatiks, Liquid City i TRIPP.

Kluczem do prawdziwie immersyjnego świata rzeczywistości rozszerzonej są dwa aspekty: lokalizacja i trwałość. Deweloperzy chcą tworzyć bardziej wciągające, rzeczywiste doświadczenia z treściami zakotwiczonymi w otaczającym nas świecie. Aby to zrobić, muszą najpierw być w stanie dokładnie zrozumieć, gdzie znajdują się ich użytkownicy. System Lightship VPS odpowiada na tą potrzebę, określając nie tylko położenie użytkownika, ale także jego orientację w przestrzeni w momencie interakcji ze światem rozszerzonym.

Jak dział Lightship VPS

Zanim VPS był w stanie umiejscawiać użytkowników w przestrzeni, konieczne było stworzenie nowego rodzaju map, zaprojektowanych specjalnie na potrzeby rzeczywistości rozszerzonej. Budowanie mapy 3D świata to jedno z największych wyzwań technologii rzeczywistości rozszerzonej, którym zajmują się deweloperzy i geodeci. Firma Niantic zaprosiła również zaangażowanych graczy, aby stali się budowniczymi „planszy do gry” poprzez wspólne mapowanie świata. Do tej pory gracze Ingress i Pokémon GO dodali ponad 17 milionów punktów szczególnych — znanych też jako „Wayspots” — oraz miliony zdjęć i poprawek do punktów szczególnych na całym świecie.

Gdy lokalizacja zostanie wystarczająco zeskanowana, twórcy platformy mogą ją aktywować w Lightship VPS i udostępnić deweloperom do celów tworzenia doświadczeń w ramach rzeczywistości rozszerzonej w prawdziwym świecie. Użytkownicy mogą natomiast udać się do tych aktywowanych w VPS miejsc i szybko zlokalizować swoje urządzenia w przestrzeni i wchodzić w interakcję. Lightship VPS jest w stanie szybko i dokładnie określić położenie użytkownika w sześciowymiarowej przestrzeni, używając tylko pojedynczej klatki przechwyconej przez kamerę użytkownika.

 Wiemy, że nie możemy polegać wyłącznie na społeczności programistów i graczy, aby tworzyć mapę, która spełnia wymagania wszystkich twórców. Dlatego rozszerzyliśmy nasze wysiłki, uruchamiając program geodetów w sześciu kluczowych miastach i będziemy rozwijać go dalej w ciągu roku – zapowiedzieli przedstawiciele Niantic.

Aplikacja Campfire

Niantic chce pomóc deweloperom nie tylko kreować wspaniałe doświadczenia, ale także znajdować dla nich odbiorców i pomagać im w budowaniu firm. Rozwiązaniem, które sprawi, że deweloperzy będą mogli docierać do odbiorców firmy Niantic jest nowa aplikacja społecznościowa o nazwie Campfire. To sieć społecznościowa osadzona w świecie rzeczywistym, która na początku była tylko mapą, a teraz rozwija się o ludzi, wydarzenia, społeczności i wiadomości. Twórcy zapewniają, że umożliwi ona poznawanie innych graczy w swoim otoczeniu, wysyłanie wiadomości, udostępnianie treści, organizowanie własnych wydarzen i pielęgnowanie więzi społecznych w prawdziwym świecie, czyli robienie czegoś, co zawsze było sercem działalności Niantic.

Campfire jest już dostępna dla graczy Ingress, a wkrótce dołączą do niej użytkownicy pozostałych tytułów Niantic. Aplikacja będzie doskonałym narzędziem do czerpania radości z rozgrywek w świecie rzeczywistym i organizowania wydarzeń. Ułatwi odkrywanie nowych kreacji, które powstały, by świat był jeszcze bardziej magicznym i ciekawym miejscem.

8th Wall

W marcu firma Niantic nabyła 8th Wall — pioniera w zakresie prac nad produktami w rzeczywistości rozszerzonej opartymi o przeglądarkę internetową (WebAR). Jej celem było zapewnienie programistom, markom i agencjom kompletnego zestawu narzędzi do tworzenia interaktywnych doświadczeń w rzeczywistości rozszerzonej, z którymi można pracować i w łatwy sposób wchodzić w interakcję na urządzeniach mobilnych, bez konieczności korzystania z aplikacji.

Tysiące deweloperów korzysta już z technologii WebAR na platformie 8th Wall, docierając do milionów konsumentów w ramach globalnych kampanii dla czołowych marek, na przykład do promowania ich podczas dużych wydarzeń (m.in. Super Bowl). Aby udostępnić te narzędzia jeszcze większej liczbie deweloperów, w drugim dniu konferencji Lightship Summit ogłoszone zostaną nowe poziomy cenowe oraz funkcje służące monetyzacji i dystrybucji, dzięki którym niezależni deweloperzy otrzymają wszystko, czego potrzebują, aby z powodzeniem budować firmy na platformie 8th Wall.

Inwestycje Niantic Ventures

Firma Niantic Ventures powstała w listopadzie zeszłego roku, aby pomóc w finansowaniu przyszłych liderów branży rzeczywistości rozszerzonej. Podczas konferencji zostały ogłoszone pierwsze inwestycje.

Firma TRIPP to wielokrotnie nagradzany lider w dziedzinie odnowy biologicznej wspomaganej rzeczywistością rozszerzoną. Oferuje ona klinicznie potwierdzone, mierzalne doświadczenia w rzeczywistości rozszerzonej zaprojektowane z myślą o zdrowiu umysłu i ciała. TRIPP jest również jednym z naszych początkowych partnerów VPS. Stworzyła ona aplikację do medytacji w rzeczywistości rozszerzonej, dzięki której użytkownicy mogą podczas medytowania przenieść się do stworzonego w rzeczywistości rozszerzonej ogrodu.

PIXELYNX to nowe przedsiębiorstwo w branży gier założone przez znanych muzyków i entuzjastów technologii. Ta mająca siedziby w Londynie i Los Angeles firma buduje muzyczne metawersum, które całkowicie odmieni sposób, w jaki artyści wchodzą w interakcję ze swoimi fanami za pośrednictwem gier.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Wirtualna rzeczywistość Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej? Biuro prasowe
2022-10-03 | 13:10

Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?

Czy dołączyć do świata Metaverse? Czy techsolucjonizm jest odpowiedzią na wszystkie nasze problemy? Na te i inne pytania dotyczące świata cyfrowego odpowiedzą goście trzeciego spotkania
Wirtualna rzeczywistość Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
2022-06-21 | 10:00

Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel

Immersion Games – notowany na NewConnect producent gier VR – ujawnia szczegóły dotyczące swojej najnowszej gry. Divine Duel to największy do tej pory projekt warszawskiej
Wirtualna rzeczywistość Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR
2022-05-17 | 08:40

Realne awatary w „Metaverse” dzięki animacji „Mocap” od EpicVR

EpicVR – doświadczony twórca aplikacji VR/AR oraz producent gier VR tworzy hiperrealistyczne animacje modeli 3D określane żargonowo jako animacje „Mocap”. Technika ta

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.