Pierwsza konferencja Lightship Summit organizowana przez Niantic dla twórców r
System pozycjonowania wizualnego Lightship, ponad 30 tys. dostępnych lokalizacji, możliwość dodawania własnych punktów. Niantic, 24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego rozpoczął konferencję, podczas której prezentuje narzędzie do kreowania świata rzeczywistego w VR. Firma przedstawia również Campfire - aplikację społecznościową dla metawersum.
24 maja o godz. 19:00 czasu polskiego w San Francisco rozpoczął się pierwszy dzień Lightship Summit – dwudniowej konferencji organizowanej przez firmę Niantic dla globalnej społeczności twórców specjalizujących się w rzeczywistości rozszerzonej. Podczas spotkania deweloperzy otrzymali dostęp do systemu pozycjonowania wizualnego Lightship wraz z 30 tys. aktywnych lokalizacji. System pozwala deweloperom określać pozycję i orientację ich użytkowników w przestrzeni oraz zakotwiczyć treści w rzeczywistości rozszerzonej z dokładnością co do centymetra. Można go wykorzystać do kreowania immersyjnego świata w rzeczywistości rozszerzonej na ogromną skalę. Deweloperzy mają możliwość dodawania lokalizacji do mapy świata VR firmy Niantic, aby tworzyć własne aplikacje i doświadczenia oparte na lokalizacji w kanałach rzeczywistości rozszerzonej. Już teraz dostępnych jest ponad 30 tys. publicznych lokalizacji w systemie VPS z zagęszczeniem w San Francisco, Londynie, Tokio, Los Angeles, Nowym Jorku i Seattle. Aby pokazać uczestnikom, jak VPS działa w praktyce, firma Niantic zaprezentowała wykorzystujące VPS aplikacje zaprojektowane przez firmy partnerskie, które brały udział w zamkniętej wersji beta przed dzisiejszą premierą. Do partnerów demonstracyjnych Lightship VPS należą JR Reality Superblue, AREALM FoundrySix, PIXELYNX, Shueisha XR, Rhizomatiks, Liquid City i TRIPP.
Kluczem do prawdziwie immersyjnego świata rzeczywistości rozszerzonej są dwa aspekty: lokalizacja i trwałość. Deweloperzy chcą tworzyć bardziej wciągające, rzeczywiste doświadczenia z treściami zakotwiczonymi w otaczającym nas świecie. Aby to zrobić, muszą najpierw być w stanie dokładnie zrozumieć, gdzie znajdują się ich użytkownicy. System Lightship VPS odpowiada na tą potrzebę, określając nie tylko położenie użytkownika, ale także jego orientację w przestrzeni w momencie interakcji ze światem rozszerzonym.
Jak dział Lightship VPS
Zanim VPS był w stanie umiejscawiać użytkowników w przestrzeni, konieczne było stworzenie nowego rodzaju map, zaprojektowanych specjalnie na potrzeby rzeczywistości rozszerzonej. Budowanie mapy 3D świata to jedno z największych wyzwań technologii rzeczywistości rozszerzonej, którym zajmują się deweloperzy i geodeci. Firma Niantic zaprosiła również zaangażowanych graczy, aby stali się budowniczymi „planszy do gry” poprzez wspólne mapowanie świata. Do tej pory gracze Ingress i Pokémon GO dodali ponad 17 milionów punktów szczególnych — znanych też jako „Wayspots” — oraz miliony zdjęć i poprawek do punktów szczególnych na całym świecie.
Gdy lokalizacja zostanie wystarczająco zeskanowana, twórcy platformy mogą ją aktywować w Lightship VPS i udostępnić deweloperom do celów tworzenia doświadczeń w ramach rzeczywistości rozszerzonej w prawdziwym świecie. Użytkownicy mogą natomiast udać się do tych aktywowanych w VPS miejsc i szybko zlokalizować swoje urządzenia w przestrzeni i wchodzić w interakcję. Lightship VPS jest w stanie szybko i dokładnie określić położenie użytkownika w sześciowymiarowej przestrzeni, używając tylko pojedynczej klatki przechwyconej przez kamerę użytkownika.
– Wiemy, że nie możemy polegać wyłącznie na społeczności programistów i graczy, aby tworzyć mapę, która spełnia wymagania wszystkich twórców. Dlatego rozszerzyliśmy nasze wysiłki, uruchamiając program geodetów w sześciu kluczowych miastach i będziemy rozwijać go dalej w ciągu roku – zapowiedzieli przedstawiciele Niantic.
Aplikacja Campfire
Niantic chce pomóc deweloperom nie tylko kreować wspaniałe doświadczenia, ale także znajdować dla nich odbiorców i pomagać im w budowaniu firm. Rozwiązaniem, które sprawi, że deweloperzy będą mogli docierać do odbiorców firmy Niantic jest nowa aplikacja społecznościowa o nazwie Campfire. To sieć społecznościowa osadzona w świecie rzeczywistym, która na początku była tylko mapą, a teraz rozwija się o ludzi, wydarzenia, społeczności i wiadomości. Twórcy zapewniają, że umożliwi ona poznawanie innych graczy w swoim otoczeniu, wysyłanie wiadomości, udostępnianie treści, organizowanie własnych wydarzen i pielęgnowanie więzi społecznych w prawdziwym świecie, czyli robienie czegoś, co zawsze było sercem działalności Niantic.
Campfire jest już dostępna dla graczy Ingress, a wkrótce dołączą do niej użytkownicy pozostałych tytułów Niantic. Aplikacja będzie doskonałym narzędziem do czerpania radości z rozgrywek w świecie rzeczywistym i organizowania wydarzeń. Ułatwi odkrywanie nowych kreacji, które powstały, by świat był jeszcze bardziej magicznym i ciekawym miejscem.
8th Wall
W marcu firma Niantic nabyła 8th Wall — pioniera w zakresie prac nad produktami w rzeczywistości rozszerzonej opartymi o przeglądarkę internetową (WebAR). Jej celem było zapewnienie programistom, markom i agencjom kompletnego zestawu narzędzi do tworzenia interaktywnych doświadczeń w rzeczywistości rozszerzonej, z którymi można pracować i w łatwy sposób wchodzić w interakcję na urządzeniach mobilnych, bez konieczności korzystania z aplikacji.
Tysiące deweloperów korzysta już z technologii WebAR na platformie 8th Wall, docierając do milionów konsumentów w ramach globalnych kampanii dla czołowych marek, na przykład do promowania ich podczas dużych wydarzeń (m.in. Super Bowl). Aby udostępnić te narzędzia jeszcze większej liczbie deweloperów, w drugim dniu konferencji Lightship Summit ogłoszone zostaną nowe poziomy cenowe oraz funkcje służące monetyzacji i dystrybucji, dzięki którym niezależni deweloperzy otrzymają wszystko, czego potrzebują, aby z powodzeniem budować firmy na platformie 8th Wall.
Inwestycje Niantic Ventures
Firma Niantic Ventures powstała w listopadzie zeszłego roku, aby pomóc w finansowaniu przyszłych liderów branży rzeczywistości rozszerzonej. Podczas konferencji zostały ogłoszone pierwsze inwestycje.
Firma TRIPP to wielokrotnie nagradzany lider w dziedzinie odnowy biologicznej wspomaganej rzeczywistością rozszerzoną. Oferuje ona klinicznie potwierdzone, mierzalne doświadczenia w rzeczywistości rozszerzonej zaprojektowane z myślą o zdrowiu umysłu i ciała. TRIPP jest również jednym z naszych początkowych partnerów VPS. Stworzyła ona aplikację do medytacji w rzeczywistości rozszerzonej, dzięki której użytkownicy mogą podczas medytowania przenieść się do stworzonego w rzeczywistości rozszerzonej ogrodu.
PIXELYNX to nowe przedsiębiorstwo w branży gier założone przez znanych muzyków i entuzjastów technologii. Ta mająca siedziby w Londynie i Los Angeles firma buduje muzyczne metawersum, które całkowicie odmieni sposób, w jaki artyści wchodzą w interakcję ze swoimi fanami za pośrednictwem gier.
Finał Black Sales Weeks w Komfort - satysfakcjonujące zakończenie kampanii
Metaverse, techsolucjonizm – czy mamy się bać nowej rewolucji cyfrowej?
Immersion Games zapowiada nową grę VR – Divine Duel
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Ochrona środowiska
Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania
Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.