Perspektywy rozwoju ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy
Public Policy
Frascati 1/28d
00-492 Warszawa
jakub.karasek|publicpolicy.pl| |jakub.karasek|publicpolicy.pl
793 554 487
www.publicpolicy.pl
Polsko-niemiecka współpraca gospodarcza od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie na wielu płaszczyznach. Wśród obszarów zyskujących na znaczeniu można wymienić m.in. nowoczesne usługi biznesowe czy sektor ochrony zdrowia. Między innymi o tym 30 listopada 2021 r. dyskutować będą uczestnicy konferencji „Perspektywy rozwoju ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy gospodarczej na przykładzie firm z sektora ochrony zdrowia” organizowanej przez Polsko-Niemiecką Izbę Przemysłowo-Handlową (AHK).
Niemcy niezmiennie pozostają najważniejszym partnerem handlowym Polski. Ich udział stanowi prawie 29% w polskim eksporcie, natomiast w imporcie przekracza 21%. Polska zyskuje na znaczeniu z perspektywy Niemiec, na liście najważniejszych partnerów gospodarczych, wyprzedzając Wielką Brytanię czy Włochy, a w niektórych obszarach nawet Francję. Niemieckie firmy wskazują na szereg czynników, które sprawiają, że Polska jest atrakcyjnym miejscem lokalizowania inwestycji.
Potencjał naszego rynku oraz kapitału ludzkiego doceniły m.in. firmy z obszaru ochrony zdrowia, otwierając w Polsce centra usług wspólnych. To właśnie zagadnienia dotyczące inwestycji w kapitał zdrowia Polaków, a także rozwoju sektora nowoczesnych usług biznesowych będą głównymi tematami konferencji organizowanej przez AHK 30 listopada 2021 r. Partnerami wydarzenia są Ambasada Republiki Federalnej Niemiec w Warszawie, Bayer, Boehringer Ingelheim. oraz Merck.
W dyskusji udział wezmą: Markus Baltzer, prezes zarządu Bayer w Polsce, Magdalena Bystranowska, prezes zarządu Merck Business Solutions Europe, Michal Cuha, dyrektor generalny Boehringer Ingelheim w Polsce, oraz dr Lars Gutheil, dyrektor generalny AHK Polska. Spotkanie otworzy Ambasador Republiki Federalnej Niemiec w Polsce dr Arndt Freitag von Loringhoven. W trakcie wydarzenia prezentację na temat roli sektora nowoczesnych usług biznesowych w polskiej gospodarce wygłosi członek zarządu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), Paweł Panczyj.
Paneliści będą rozmawiać m.in. o kwestiach związanych z systemem ochrony zdrowia oraz zapewnieniem dostępu do bezpiecznych i skutecznych terapii dla polskich pacjentów, co jest szczególnie istotne z perspektywy wyzwań demograficznych, przed jakimi staje Polska. Innym zagadnieniem będą także inwestycje niemieckich firm farmaceutycznych w Polsce, zwłaszcza w obszarze nowoczesnych usług biznesowych. Wszystkie firmy biorące udział w konferencji posiadają w Polsce centra usług wspólnych, tworząc w ten sposób atrakcyjne miejsca pracy dla polskich specjalistów z różnych dziedzin.
Debata zostanie podzielona na 3 bloki tematyczne. W pierwszej części, pt: „Partnerstwo stabilne gospodarczo – polsko-niemiecka współpraca gospodarcza” paneliści będą omawiać m.in. czynniki wpływające na atrakcyjność Polski, jako miejsca lokalizowania inwestycji przez firmy niemieckie. W kolejnym bloku, pt. „Centra Usług Wspólnych jako element budowania ekosystemu innowacji w ramach polsko-niemieckiej współpracy” motywem przewodnim będzie sektor nowoczesnych usług biznesowych i przykłady konkretnych inicjatyw w tym obszarze realizowanych przez niemieckie firmy z obszaru ochrony zdrowia. W trzeciej części, pt: „Zdrowie jako jeden z obszarów polsko-niemieckiej współpracy w obszarze innowacji”, uczestnicy dyskusji skupią się na wyzwaniach związanych z sektorem ochrony zdrowia w Polsce i perspektywach rozwoju bilateralnej współpracy w tym obszarze.
Ze względu na sytuację pandemiczną, wydarzenie odbędzie się w formule online. Początek debaty zaplanowano na godz. 14:00 we wtorek 30 listopada 2021 r.

Suche włosy? Sprawdź, jak skutecznie nawilżyć je dzięki odpowiedniej pielęgnacji

Usług sprzątania i gospodarki odpadami a bezpieczeństwo podmiotów medycznych

Onkologiczne Centrum Kryzysowe udostępniło nową ścieżkę pacjenta
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie
Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Media i PR
Duże zmiany na rynku agencji PR. Prawie połowa z nich działa na rynku krócej niż pięć lat

43 proc. agencji public relations działa w branży krócej niż pięć lat – wynika z badań Exacto i UW. To znacząca zmiana w porównaniu z poprzednią edycją badania z 2020 roku. To efekt ostatnich czterech lat, czyli okresu dużych gospodarczych, społecznych i politycznych perturbacji oraz technologicznych zmian. Agencje PR wiele usług outsourcują, zamiast zatrudniać pracowników, wolą umowy B2B, stąd na rynku pojawia się coraz więcej jednoosobowych działalności gospodarczych.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.