Panasonic przedstawia nowy obiektyw zmiennoogniskowy LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6
Firma Panasonic ma przyjemność ogłosić wprowadzenie nowego zmiennoogniskowego obiektywu, opartego o system mocowania L w pełnoklatkowych bezlusterkowych aparatach serii LUMIX S - LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6 MACRO O.I.S. (S-R70300). Seria LUMIX S kontynuuje swój rozwój bezkompromisowego obrazu, dzięki aparatom i obiektywom, które zostały zaprojektowane tak, aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagających twórców.
Nowy obiektyw LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6 MACRO O.I.S (S-R70300) oferuje bardzo wysoką jakość obrazu, co umożliwia renderowanie imponujących zdjęć oraz filmów. Obiektyw zapewnia także ogromną wygodę użytkownikom, dzięki szybkiemu i precyzyjnemu autofokusowi oraz systemowi podwójnej stabilizacji Dual I.S. To pozwala na bezkompromisowe wykonywanie zdjęć ruchomym obiektom, jak np. sportowcom, zwierzętom oraz pojazdom.
Aby skutecznie tłumić aberrację chromatyczną podjęliśmy decyzję o przyjęciu najnowocześniejszej technologii optycznej z ustawieniem 17 elementów soczewki w 11 grupach. Między innymi są to soczewki UED (Ultra Extra-low Dispersion), dwie ED (Extra-low Dispersion) oraz jedna UHR (Ultra-high Refractive Index). To rozwiązanie zapewnia jednolitą jakość obrazu oraz pozwala na zmniejszenie wagi i rozmiaru obiektywu.
Minimalna odległość ogniskowania obiektywu LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6 MACRO O.I.S (S-R70300) wynosi 0,54m*1. Pozwala to na osiąganie 0,5x (przy 300mm) w największym przybliżeniu, bez kompresji uchwycanego obrazu. Jedenasto listkowa przysłona o zaokrąglonym kształcie zapewnia stylowy efekt zaokrąglenia bokeh w całym zakresie przybliżenia.
Dzięki połączeniu O.I.S (Optical Image Stabiliser) zamontowanego w obiektywie oraz korpusu I.S. (Image Stabiliser) znajdującego się w aparatach serii LUMIX S, wszelkie wibracje wynikające z drżenia dłoni lub ruchu pozostają w pełni zrekompenowane. Umożliwia to użycie 5,5 stopniowego czasu otwarcia migawki*2. Kontrola ostrości z maksymalną ilością 480 klatek na sekundę zapewni szybki i niezwykle precyzyjny AF.
Obiektyw LUMIX S 70-300mm F4.5-5.6 MACRO O.I.S (S-R70300) definiuje także wysoka mobilność – jest kompaktowy, lekki oraz odporny na kurz i zachlapanie*3. Można go używać nawet w temperaturze -10*C. Warto też wspomnieć o powłoce odpornej na wode i olej oraz filtrze o średnicy 77mm.
Wszystkie obiektywy z serii LUMIX S są wyposażone w mechanizm, który minimalizuje zjawisko nazywane niestabilnością kąta widzenia (focus breathing). Jest to efekt przez który zmienia się pole widzenia podczas ustawiania ostrości. Występuje on w obiektywach, które zostały zaprojektowane do wykonywania zdjęć w bezruchu. Obiektywy s serii LUMIX S tłumią wszelkie przesunięcia ostrości podczas powiększania i dostarczają obraz o profesjonalnej jakości.
Obecnie pracujemy nad trzema kolejnymi obiektywami z mocowaniem L i dużą aperaturą, aby w pełni uzupełnić ofertę obiektywów z serii LUMIX S i spełnić potrzeby każdego profesjonalisty.
Obiektyw LUMIX S-R70300 jest produktem, który kwalifikuje się do programu LUMIX PRO. Program ten powstał, aby wspierać użytkowników sprzętu LUMIX pracujących w kraju i poza nim. Odwiedź naszą stronę www.lumix-pro.com , aby uzyskać szczegółowe informaje na temat programu oraz dowiedzieć się więcej o kwalifikujących się krajach oraz produktach.
Fujifilm przedstawia bezlusterkowy aparat cyfrowy FUJIFILM X-M5
Fujifilm przedstawia obiektyw FUJINON XF16-55mmF2.8 R LM WR II
Fujifilm wprowadza obiektyw FUJINON XF500mmF5.6 R LM OIS WR
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Prawo
Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości
Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane – alarmują toksykolodzy.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.