Komunikaty PR

Niepełnosprawność nie wyklucza! II edycja kampanii STOP Barierom

2020-07-15  |  11:00
Biuro prasowe

Sytuacja osób z niepełnosprawnością na rynku pracy, w ciągu minionych lat, znacząco się poprawiła, lecz wciąż nie jest zadowalająca. Według Badania Aktywności Ekonomicznej Ludności w 2019 roku, współczynnik aktywności zawodowej osób niepełnosprawnych w wieku produkcyjnym, w odniesieniu do roku 2018, wzrósł o 0,5 pkt. proc i uplasował się na poziomie 28,8% Podobnie jak wskaźnik zatrudnienia, który w 2019 roku w porównaniu z rokiem 2018 zwiększył się o 0,6 pkt. proc. i wyniósł 26,8%. Mimo tych pozytywnych zmian aktywność zawodowa osób z niepełnosprawnością wciąż znacząco odbiega od aktywności zawodowej osób sprawnych. W 2019 roku różnica między wskaźnikiem zatrudnienia osób sprawnych a niepełnosprawnych w wieku produkcyjnym wyniosła 51,6 pkt proc. a między stopą bezrobocia tych dwóch grup – 3,8 pkt proc.

Na zaistniałą sytuację wpływa wiele czynników. Pracownicy z niepełnosprawnością nadal boją się podejmować pracę zawodową i mają duże trudności ze znalezieniem pracy. Często są postrzegani przez pracodawców jako nieefektywni, na co dodatkowo wpływają negatywne doświadczenia obu stron. Zdarza się również, że osoby z niepełnosprawnością muszą mierzyć się dyskryminacją czy ofertami poniżej swoich kwalifikacji, co dotyczy zwłaszcza małych miejscowości.

- Praca jest ważna dla każdego człowieka - stanowi fundament życia społecznego i gospodarczego. Dla osób z niepełnosprawnością tym bardziej odgrywa szczególną rolę, dlatego tak istotne są wszelkie działania wspierające aktywność zawodową osób niepełnosprawnych - wskazuje prof. dr hab.n. med. Janusz Kocki, Przewodniczący Rady Naukowej Fundacji Neuron Plus i dodaje – Celem drugiej edycji kampanii STOP Barierom jest przełamywanie  stereotypów dotyczących zatrudniania osób z niepełnosprawnością, zachęcanie firm i instytucji do zatrudniania pracowników z dysfunkcjami czy dostarczanie rzetelnej wiedzy obydwu stronom w zakresie zmieniających się przepisów prawai dobrych praktyk.  

Na stronie projektu www.stopbarierom.pl, można znaleźć praktyczny e-niezbędnik dla osób z niepełnosprawnością, który w ramach II edycji kampanii został rozbudowany o sekcje dotyczące pracowników i pracodawców. Opracowanie zawiera informacje dotyczące m.in. dofinansowań i opłat dla firm zatrudniających niepełnosprawnych pracowników, czasu pracy osób z niepełnosprawnością, czy wymiaru ich urlopu. Dodatkowo e-niezbędnik posiada sekcję ,,COVID-19’’ z aktualnymi informacjami w zakresie pomocy finansowej i świadczeń jakie przysługują osobom z niepełnosprawnością w trakcie pandemii. Całość wspiera z kolei wirtualny doradca Neuron, który pomaga osobom z niepełnosprawnością w znalezieniu poszukiwanych przez nich treści.

Obecnie trwają prace nad poradnikiem dla pracodawców dotyczącym dobrych praktyk w zakresie zatrudniania osób z niepełnosprawnością oraz mapą firm przyjaznych niepełnosprawnych pracownikom.

Projekt STOP Barierom to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna na rzecz osób z niepełnosprawnością, ich rodzin i opiekunów. Kolejna edycja projektu koncentruje się na aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością i zachęceniu przedsiębiorców do zatrudniania pracowników z różnymi dysfunkcjami. Kampania zamierza też przełamywać bariery w tym obszarze, jak również dostarczać wsparcia i aktualnej oraz rzetelnej wiedzy dla pracodawców i niepełnosprawnych pracowników w zakresie zmieniających się przepisów prawa.

Projekt STOP Barierom potrwa do końca grudnia 2020 roku. Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie www.stopbarierom.pl oraz na kanale Facebook Fundacji.

Kampanię wspierają: Fundacja PKO Banku Polskiego, Fundacja ORLEN-DAR SERCA, Fundacja KGHM Polska Miedź, Totalizator Sportowy, PKO Bank Polski, Fundacja Agencji Rozwoju Przemysłu, Fundacja BGK, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, Ministerstwo Cyfryzacji, Wirtualna Polska, Sentione, Polska Press, Polskie Radio, Radio dla Ciebie.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25 Biuro prasowe
2024-12-17 | 11:10

Lazarski Aviation Academy gospodarzem EAC25

W dniach 10–12 listopada 2025 roku Warszawa stanie się centrum dyskusji o przyszłości europejskiego lotnictwa. Lazarski Aviation Academy będzie gospodarzem Europejskiej Konferencji
Edukacja AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej
2024-12-12 | 13:00

AGH wybiera SAP do rozwijania projektu transformacji cyfrowej

Zespół AGH Space Systems wygrał prestiżowe zawody łazików marsjańskich w USA. Uczelnia świętuje ten ogromny sukces i konsekwentnie prowadzi wieloetapową transformację
Edukacja Acer i Google wspierają współczesną edukację
2024-12-04 | 11:30

Acer i Google wspierają współczesną edukację

Acer i Google wspierają współczesną edukację – zapraszają nauczycieli na webinar o sztucznej inteligencji Wychodząc naprzeciw wyzwaniom współczesnej edukacji, Acer

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Ochrona środowiska

Zdjęcia satelitarne dobrym źródłem wiedzy o zmianach klimatycznych. Ich zaletami są ujęcie dużego obszaru i regularność dokumentowania

Szczegółowe raportowanie zachodzących przez ostatnie pół wieku zmian klimatycznych i przewidywanie tego, jak warunki życia na Ziemi będą się zmieniały w najbliższych dekadach, stało się możliwe dzięki zdjęciom dostarczanym przez satelity. Z punktu obserwacyjnego, jakim jest orbita okołoziemska, od 1972 roku uzyskuje się dane dotyczące dużych powierzchni. Dzięki nim naukowcy wiedzą m.in. to, że za około pięć lat średnia temperatura regularnie zacznie przekraczać punkt ocieplenia 1,5 stopnia i potrafią wywnioskować, jak wpłynie to na poziom wód w morzach.

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.