Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.
Inner Value
Koszykowa 54
00-675 Warszawa
k.kleczkowski|innervalue.pl| |k.kleczkowski|innervalue.pl
+48 533 070 550
innervalue.pl/
Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. zwiększyła liczbę użytkowników aplikacji Yanosik, czyli najpopularniejszego komunikatora drogowego dla kierowców. Na koniec czerwca br. łączna liczba pobrań aplikacji Yanosik wyniosła ponad 32,5 mln. Zwiększyła się również liczba płacących abonament do terminali, na koniec czerwca liczba aktywnych posiadaczy urządzeń wynosiła 125 tys. czyli o 18 proc. więcej niż przed rokiem. Rośnie również zaangażowanie użytkowników, co jest m.in. efektem prowadzonych nowych projektów przez spółkę – Yanosik Warsztaty czy Yanosik Traffic.
W pierwszej połowie 2024 roku Neptis SA, tworząca kompleksowy ekosystem kierowcy, odnotowała średniomiesięczną liczbę unikalnych użytkowników aplikacji Yanosik na poziomie 2,2 mln. To 10 proc. wzrost względem analogicznego okresu sprzed roku. Porównując najnowsze dane z pierwszą połową 2022 r., wzrost w tym obszarze wynosi blisko 30 proc., przy 1,7 mln UU. Na koniec czerwca 2024 r. liczba unikalnych użytkowników wynosiła blisko 2,4 mln.
- Sukcesywnie budujemy aktywną społeczność kierowców w Polsce, co widać po dużych wzrostach nominalnej liczby użytkowników. W ciągu roku nasza społeczność powiększyła się o ponad 111 tys. osób. Stały przyrost użytkowników i utrzymywanie ich zaangażowania na wysokim poziomie, to nasz główny cel. Chcemy stale rozwijać ten projekt i budować jego ekosystem. Wyrazem uznania dla naszej pracy jest fakt, że 125 tys. użytkowników decyduje się na korzystanie z płatnej wersji, czyli opłacanie abonamentu do terminali, a w ciągu roku przybyło ich ponad 19 tys. - mówi Adam Tychmanowicz, prezes zarządu Neptis S.A.
Yanosik, który jest nowoczesnym systemem wzajemnej wymiany informacji pomiędzy kierowcami, łączy w sobie cechy nawigacji online oraz informatora o zdarzeniach drogowych i punktach adresowych. System jest dostępny w postaci darmowej aplikacji na urządzenia mobilne oraz dedykowanych płatnych urządzeń, sprzedawanych z wykupionym abonamentem, zapewniającym dostęp do internetu mobilnego. Na koniec czerwca br. z płatnej wersji platformy korzystało ponad 125 tys. użytkowników terminali, w pierwszej połowie ubiegłego roku ta liczba wynosiła 106 tys.
Suma zgłoszeń w aplikacji od stycznia do końca czerwca br. to ponad 3 mln. Dla porównania, Neptis zamknął pierwszy rok po premierze aplikacji Yanosik (2012 r.) z łączną liczbą 546 tys. zgłoszeń. Ponadto liczba aktywnych użytkowników aplikacji Yanosik zbliża się już do 2,5 mln. Średni dystans trasy, który przejeżdżał użytkownik aplikacji Yanosik w pierwszej połowie br., wynosił 43,3 km przy dystansie dziennym blisko 100 km.
Neptis w swojej flagowej aplikacji stosuje grywalizację, dzięki czemu buduje bardzo dużą i aktywną społeczność, wspierającą się wzajemnie na polskich drogach. Zaangażowanych w akcję z nagrodami jest już blisko 4 mln osób. Użytkownicy m.in. za wspólną bezpieczną jazdę otrzymują nakładki na avatary, a także zdobywają kolejne osiągnięcia oraz podnoszą swoje miejsca w rankingu. Od startu grywalizacji, w ramach akcji „Do szesnastu razy sztuka”, ponad 1,8 tys. osób odwiedziło z Yanosikiem każde województwo w Polsce, a ponad 60 tys. kierowców zdobyło osiągnięcie „Miesiąc w trasie” pokonując kolejne kilometry przez 30 dni z rzędu. Następnym z efektów zastosowania gry w aplikacji są duże wzrosty procentowe w obszarze ekosystemu. O ponad 300 proc. wzrosła liczba dodawanych zdjęć warsztatów samochodowych, o 182 proc. umówionych w nich wizyt, o 358 proc. powiększyła się liczba dodawanych opinii, a także o ponad 30 proc. zwiększyła się liczba dodawanych ogłoszeń w serwisie Autoplac.pl.
- Cieszymy się ze wzrostu zaangażowania użytkowników, którzy codziennie korzystają z aplikacji Yanosik. W kwietniu br. odnotowywaliśmy dziennie około 50-60 tys. użytkowników, którzy korzystali z aplikacji co najmniej siódmy dzień z rzędu, obecnie jesteśmy na poziomie ponad 90 tys. Grywalizacja to coś, co na pewno pomaga nam bardziej zaangażować społeczność Yanosika w dodatkową aktywność, co przekłada się na większą liczbę interakcji w trakcie korzystania z aplikacji - podsumowuje prezes zarządu Neptis S.A.
Warto również zwrócić uwagę na liczbę przejechanych kilometrów przez monitorowane pojazdy w systemie Flotis, która w pierwszym półroczu tego roku wyniosła 253,1 mln km, z czego ponad 190 mln po polskich, a 62,4 mln po zagranicznych drogach. Monitoring pojazdów Flotis pozwala na łatwe lokalizowanie pojazdów zarówno w Polsce, jak i w Europie i na całym świecie. Usługa monitoringu GPS ułatwia prowadzenie firmy poprzez sprawowanie lepszej kontroli nad ponoszonymi wydatkami na utrzymanie floty, niezależnie od jej wielkości. Oferta Flotis skierowana jest zarówno do małych, jak i dużych firm, chcących lepiej kontrolować koszty i lokalizować swoje pojazdy. Dobrze sprawdza się w firmach o profilu handlowym, dystrybucyjnym, transportowym, komunalnym oraz usługowym. Z systemu Flotis skorzystało już ponad 4000 firm.
***
O Spółce: Neptis S.A. jest twórcą systemu Yanosik obejmującego zarówno urządzenia informujące o sytuacji na drodze, jak i aplikację mobilną, z której korzystają miliony kierowców. Jako wszechstronny przyjaciel kierowcy, Yanosik oferuje także szereg usług przeznaczonych dla zmotoryzowanych, jak m.in. portal ogłoszeniowy Autoplac.pl czy baza serwisów samochodowych Yanosik Warsztaty. W skład systemu wchodzi również Yanosik Traffic – źródło informacji drogowych dla kierowców m.in. o korkach, utrudnieniach, zmianach w organizacji ruchu, jak również Yanosik Traffic Business - zaawansowana platforma analityczna przeznaczona głównie dla miast i zarządców dróg, która umożliwia efektywne monitorowanie, analizę i zarządzanie ruchem miejskim, w celu podniesienia komfortu i bezpieczeństwa mieszkańców. W swojej ofercie Neptis S.A. posiada również rozwiązania z zakresu monitoringu GPS pojazdów, a także gromadzi dane telemetryczne wykorzystując je na potrzeby sprzedaży usług ubezpieczeniowych w ofercie YU!.
Notowana od 2014 roku na rynku NewConnect Neptis S.A. od lat współpracuje z instytucjami państwowymi i nie tylko, w zakresie podnoszenia bezpieczeństwa na drogach. Bierze udział w organizacji prewencyjnych kampanii promujących m.in. trzeźwość za kierownicą, zapinanie pasów bezpieczeństwa, prawidłowe ustawianie świateł w pojeździe czy ostrożną jazdę.
To więcej niż aplikacja ubezpieczeniowa - premiera Balcia App w Polsce

Główni akcjonariusze Red Square Games dofinansują działalność studia

Immersion Games zapowiada rewolucję w VR Fitness!
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Bankowość
Phishing największym cyberzagrożeniem. Przestępcy będą coraz częściej sięgać po AI, by skutecznie docierać do potencjalnych ofiar

Choć liczba zablokowanych przez CyberTarczę fałszywych stron internetowych wyłudzających dane spadła w ubiegłym roku z 360 tys. do 305 tys., to wciąż najczęstszym typem ataku, po jaki sięgają cyberprzestępcy, jest phishing. Ten trend prawdopodobnie utrzyma się w najbliższych latach, m.in. dlatego że sztuczna inteligencja umożliwia hakerom dużo łatwiejsze podszywanie się pod cudzą tożsamość. Choć CyberTarcza działająca w sieci Orange Polska skutecznie chroni internautów przed atakami, to wciąż jednak to właśnie człowiek jest ich głównym celem.
Medycyna
Komisja Europejska pracuje nad nową dyrektywą tytoniową. Papierosy w Polsce mogą znacznie podrożeć

W Brukseli trwa dyskusja nad zmianami w unijnej dyrektywie tytoniowej. Minimalna stawka akcyzy na paczkę papierosów w UE może wzrosnąć nawet dwukrotnie: z 1,8 euro do 3,6 euro. Doprowadziłoby to do wyrównania cen papierosów pomiędzy państwami UE. Wzrost cen byłby najbardziej dotkliwy dla palaczy z tych państw, które przystąpiły do UE w 2004 roku, w tym Polski, z uwagi na znacznie niższy udział akcyzy w cenie paczki papierosów niż nowe minima unijne. Nad Wisłą paczka papierosów mogłaby kosztować nawet ok. 40 zł. Nowa dyrektywa tytoniowa może zostać otwarta już podczas duńskiej prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.