Komunikaty PR

Zgłoś swój projekt badawczy i zdobądź stypendium!

2022-03-23  |  17:00
Biuro prasowe
Kontakt
ON BOARD
ON BOARD THINK KONG / ECCO Network

ul. Skierniewicka 14
01-230 Warszawa
jdaszkiewicz|obtk.pl| |jdaszkiewicz|obtk.pl
(+48 22) 321-51-00
https://obtk.pl/

Rozpoczął się nabór zgłoszeń do kolejnej, 22. edycji programu stypendialnego L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki. To szansa dla polskich badaczek, zarówno na początkowym, jak i zaawansowanym etapie kariery, aby przedstawić swoje projekty badawcze i uzyskać roczne stypendium. Aplikacje będzie można składać do 15 kwietnia br. Tegoroczny nabór zgłoszeń zbiegł się w czasie z wojną w Ukrainie. L’Oréal Polska wesprze inicjatywę Polskiej Akademii Nauk – jednego z partnerów programu, udzielając finansowego wsparcia ukraińskim naukowczyniom.

Po raz kolejny rusza nabór do polskiej edycji programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki. Organizatorzy i partnerzy: Polski komitet ds. UNESCO, Ministerstwo Edukacji i Nauki, Polska Akademia Nauk oraz UNGC Network Poland zapraszają badaczki do aplikowania i dołączenia do prestiżowego grona stypendystek. Jury programu wyróżni i ogłosi jesienią 6 utalentowanych kobiet, przyznając: jedno roczne stypendium magistranckie w wysokości 20 000 zł, dwa roczne stypendia doktoranckie po 30 000 zł i trzy roczne stypendia habilitacyjne po 35 000 zł. Przez ostatnie 21 lat stypendia przyznano 111 wybitnym naukowczyniom w Polsce.

Zgłoszenia do programu można przesyłać za pośrednictwem platformy www.forwomeninscience.com. Badaczki mogą zgłaszać swój dorobek naukowy w takich obszarach, jak nauki przyrodnicze, medyczne i nauki o zdrowiu, rolnicze, ścisłe czy inżynieryjno-techniczne m.in.: medycyna, biologia, fizyka, chemia i biotechnologia. Przy ocenianiu aplikacji kandydatek Jury weźmie pod uwagę m.in. dotychczasowe osiągnięcia naukowe, oryginalność prowadzonych badań, nowatorskie podejście do zagadnienia oraz możliwość praktycznego wykorzystania wyników badań.

Pomimo, że kobiety coraz częściej decydują się na obieranie karier naukowych, nadal nie są wystarczająco reprezentowane w świecie nauki. Młode badaczki potrzebują wsparcia, dlatego cieszy mnie, że są podejmowane inicjatywy, które mają likwidować bariery i popularyzować osiągnięcia naukowe kobiet. Również uczelnie wyższe, jak np. Uniwersytet Gdański realizują projekty promujące idee równościowe, poprzez wdrożenie polityki antydyskryminacyjnej, budowanie wspólnoty akademickiej opartej na naukowej kulturze równości, a także wdrożenia spójnego systemu monitorowania polityki równości płci. Oprócz rozwiązań systemowych, istotne jest także wsparcie finansowe indywidualnych badaczek w postaci różnego rodzaju stypendiów czy grantów. W imieniu całego Jury zachęcam badaczki do aplikowania do tegorocznej edycji Programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki. Dzięki takim programom rola kobiet w nauce jest bardziej widoczna, a także wzmacnia się pozycja kobiet w różnych obszarach polskiej nauki – mówi prof. dr hab. Ewa Łojkowska, przewodnicząca Jury polskiej edycji Programu L’Oréal-UNESCO Dla Kobiet i Nauki, pracująca w Uniwersytecie Gdańskim

Do programu mogą aplikować badaczki na każdym etapie kariery naukowej, które w roku wypłacania nagrody (2023) nie osiągną 26. roku życia – w przypadku magistrantek, 32. roku życia – w przypadku doktorantek, oraz 40. roku życia – w przypadku habilitantek. Regulamin zgłoszeń przewiduje możliwość wydłużenia o dodatkowy rok wyznaczonej granicy wiekowej w przypadku kandydatek, które w trakcie pracy naukowej, przebywały na urlopie macierzyńskim.

W związku z trwającym kryzysem humanitarnym, L’Oréal włączy się dodatkowo w działania Polskiej Akademii Nauk, przekazując środki finansowe niezbędne do zakwaterowania ukraińskich naukowczyń, które musiały opuścić swój kraj. Będzie to część zakrojonego na szeroką skalę programu solidarnościowego, który L'Oréal prowadzi na rzecz wspierania uchodźców z Ukrainy.

Więcej informacji: www.lorealdlakobietinauki.pl i www.facebook.com/LOrealPoland

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ON BOARD THINK KONG / ECCO Network
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów Biuro prasowe
2024-09-30 | 01:00

Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów

Pfeifer & Langen Polska wprowadza Tofi MET – nowy, wyjątkowy produkt stworzony z myślą o hodowcach bydła mlecznego. To jedyne na rynku, połączenie metabolizowanej metioniny oraz
Nauka Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!
2024-09-27 | 20:00

Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!

Jeszcze tylko nieco ponad dwa tygodnie mają młodzi chemicy na zgłoszenie swoich prac do 14. edycji prestiżowego konkursu „Złoty Medal Chemii 2024”, organizowanego przez Instytut
Nauka Smart Vegetables Innovations inwestuje w innowacje i edukację
2024-09-24 | 16:45

Smart Vegetables Innovations inwestuje w innowacje i edukację

Smart Vegetables Innovations (SVI), lider innowacji w obszarze hydroponiki w Polsce, realizuje pionierskie projekty, które wspomagają rozwój nowoczesnych technologii upraw sałaty

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Zdrowie

Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona

Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.

Konsument

Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców

Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.

Ochrona środowiska

Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia

Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.