Komunikaty PR

Weź udział w konferencji i miej wpływ na swoje miasto!

2020-03-06  |  01:00

"Miasta Świadome – globalne wyzwania, lokalne rozwiązania / Becoming the City – Global Challenges, Local Solutions” odbędzie się w dniach 18-19 marca w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym Gdynia, przy al. Zwycięstwa 96/98 w Gdyni. Konferencja ma stanowić początek cyklu spotkań poświęconych wyzwaniom stojącym przez współczesnymi miastami.

„Mimo że Gdynia według Diagnozy Społecznej prof. Czapińskiego ma najwyższy wynik w Polsce w kwestii zadowolenia mieszkańców ze swojego miasta, my staramy się nie tylko ten wynik utrzymać, ale sprawiać, żeby było jeszcze lepiej – mówi Aleksandra Markowska, dyrektor Laboratorium Innowacji Społecznych - Nie można się ani na chwilę zatrzymać, ale trzeba mieć odwagę do ciągłego eksperymentowania. Z tych względów organizujemy również tę konferencję. By w dialogu z ekspertami, urzędnikami miejskimi i publicznością, wymieniać się pomysłami na miasto”.

W czasie wydarzenia odbędą się m.in. debata poświęcona wpływowi adaptacji do zmian klimatu, zrównoważonego rozwoju i partycypacji społecznej na rozwój miasta, warsztaty Open Data, prezentacje poświęcone architekturze wyboru, rozwojowi biznesu i pokaz filmowy połączony z dyskusją. Na konferencji wystąpią samorządowcy, ale także aktywiści, działacze miejscy i reprezentanci środowisk akademickich. Jednym z prelegentów będzie Filip Springer, pisarz i fotograf, autor wielu cykli reporterskich i książek, członek grupy strategicznej UrbanLab przy prezydencie Miasta Gdynia.

Pełny program wydarzenia dostępny jest na www.lis.gdynia.pl/konferencja

 

„Konferencja Miasta Świadome to przestrzeń do wymiany dobrych praktyk i swoich własnych doświadczeń z innymi osobami aktywnie uczestniczących w życiu miasta – tłumaczy Michał Guć, wiceprezydent Gdyni ds. innowacji - Podczas konferencji skupimy się głównie na wyzwaniach stojących przed współczesnymi miastami oraz metodach rozwiązywania problemów w ujęciu interdyscyplinarnym i międzysektorowym. Sprawdzimy jak działania urbanlabów mogą być wykorzystywane przez samorządy i jak angażować mieszkańców do aktywnego uczestnictwa w lokalnej zbiorowości. Serdecznie zachęcam do udziału w wydarzeniu i podzielenia się własnymi przemyśleniami i pomysłami”.

Zapisy dla uczestników otwarte są do 16.03.2020 włącznie, jednak liczba miejsc jest ograniczona, a o uczestnictwie decyduje kolejność zgłoszeń. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie internetowej: http://lis.gdynia.pl/konferencja/ i na wydarzeniu na Facebooku: https://www.facebook.com/events/3283624684999529/. Organizatorzy zachęcają do dołączania do wydarzenia na Facebooku, ponieważ będą się tam pojawiały aktualne informacje dotyczące konferencji. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.

#becomingthecity

W imieniu Miasta Gdynia przedsięwzięcie UrbanLab Gdynia i konferencję koordynuje gdyńska jednostka budżetowa Laboratorium Innowacji Społecznych. UrbanLab Gdynia to przestrzeń.  Z jednej strony otwarte forum dialogu i dyskusji o mieście, z drugiej konkretne pomieszczenia – sala konferencyjna, biuro, kuchnia.  UrbanLab to formuła – sposób patrzenia na miasto, działania nowoczesnego miasta zakłada interdyscyplinarność, budowanie przestrzeni do pracy międzysektorowej / międzywydziałowej, podnoszącej tematy, które istnieją „na styku sektorów”. To proces wspólnego wskazywania wyzwań, pracy nad najlepszymi narzędziami, by sobie z nimi radzić. Jakość pracy zależy w pełni od ludzi – mieszkańców i mieszkanek Gdyni oraz urzędników i urzędniczek podejmujących decyzje w ich imieniu. Zadaniem, które stoi przed UrbanLabem jest stworzenie i zapewnienie optymalnych warunków dla społecznego dialogu oraz rozwoju kapitału społecznego. Dotyczy to nie tylko trzonu kompetencyjnego obliczonego na edukację obywatelską, rozwoju umiejętności empatycznego patrzenia z różnych społecznych perspektyw, zwiększania świadomości uwarunkowań działania i rozwoju miasta. Chodzi też o bardziej prozaiczny fundament, czyli dogodne i wygodne miejsce spotkań, gdzie można usiąść, napić się dobrej kawy. I poznać się. Na mieście.

Kontakt dla uczestników: urbanlab@lis.gdynia.pl
Kontakt dla mediów: pr@projektpr.pl

Konferencja “Becoming the City – Global Challenges, Local Solutions” organizowana jest w ramach projektu „Adaptacja Koncepcji Urban Lab w Gdyni” realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna na lata 2014-2020 i współfinansowanego ze środków Funduszu Spójności.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI

Rozgrzewka przed gigantyczną konferencją naukową, szansa, by zaprezentować wyniki szerszej publiczności, pierwsze kroki w międzynarodowym środowisku naukowym. Na początku grudnia na
Nauka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 16:10

Test Myers-Briggs a nauka języków obcych! Rób to, do czego jesteś stworzony!

Logicy, dyskutanci, protagoniści, wirtuozi – to tylko niektóre z 16 typów osobowości wyróżnianych w teście Myers-Briggs. Zrozumienie tych typów może mieć kluczowe znaczenie w procesie rozwoju
Nauka Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
2024-09-30 | 01:00

Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów

Pfeifer & Langen Polska wprowadza Tofi MET – nowy, wyjątkowy produkt stworzony z myślą o hodowcach bydła mlecznego. To jedyne na rynku, połączenie metabolizowanej metioniny oraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Media i PR

Konsument

Wielu konsumentów rezygnuje z fast fashion. Pozytywne zmiany w branży zależeć będą głównie od podejścia marek

Przeciętny Europejczyk i Europejka każdego roku kupują prawie 26 kg tekstyliów, z czego pozbywają się ok. 11 kg – wynika z danych Parlamentu Europejskiego. Świadomość ekologiczna konsumentów wzrasta, co stopniowo przekłada się na ich decyzje zakupowe. Zdaniem przedstawicieli Fashion Revolution Polska odpowiedzialności za pozytywne zmiany w branży modowej nie można przerzucać wyłącznie na klientów. Wiele zależy bowiem od podejścia marek, ale też regulatorów.

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.