Komunikaty PR

Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej stawia na AI w biznesie

2020-08-13  |  15:15
Biuro prasowe

Zainteresowanie sztuczną inteligencją nie słabnie, a prognozy nie pozostawiają wątpliwości – najlepsze lata dopiero przed globalnym i krajowym rynkiem AI. To również wiele wyzwań, bo wkrótce biznes będzie potrzebować wykwalifikowanych menedżerów i specjalistów przygotowanych do opracowywania strategii, znających podstawy uczenia maszynowego i biegle orientujących w praktycznych aspektach wdrożeń AI. Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej właśnie uruchomiła zapisy na pierwszy w Polsce interaktywny kurs online, poświęcony zastosowaniu sztucznej inteligencji w biznesie.

Już za dwa lata nowe technologie mają zapewnić 133 miliony nowych miejsc pracy, a za pięć – wartość globalna całego sektora AI ma wynieść blisko 190 miliardów dolarów. Prognozy i nadzieje dla polskiej gospodarki są równie ambitne – według PARP w naszym kraju do 2025 r. powinno powstać 700 firm wykorzystujących sztuczną inteligencję, co ma przełożyć się na zapotrzebowanie na 200 tys. specjalistów w sektorze. Do 2025 r., według PARP, z AI będzie korzystać 97 % największych globalnych graczy.[1] To już więc nie melodia odległej przyszłości, ale teraźniejszość, i to bardzo realna, na wyciągnięcie ręki. I nie do końca pokrywająca się z tym, co znamy z filmów science-fiction, w których często przedstawiana jest jako potencjalne zagrożenie. W rzeczywistości to przede wszystkim ogromna szansa na rozwój. Sztuczna inteligencja jest i będzie głównym motorem napędowym Przemysłu 4.0, opartego o rozszerzone technologie informacyjne, roboty czy komputery o wysokiej mocy obliczeniowej, ale również o Big Data czy właśnie wspomnianą AI.

Praca na żywym organizmie

Nie dziwi więc, że wobec postępującego rozwoju technologicznego dojdzie do daleko idących zmian na rynku pracy. Specjaliści są potrzebni już teraz, a wkrótce popyt na ich usługi jeszcze bardziej się zwiększy. Umiejętność korzystania z AI, Big Data czy analityki danych za kilka lat będzie jedną z najbardziej pożądanych kompetencji - również dla nowoczesnych menedżerów średniego i wyższego szczebla. Dlatego Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej już teraz rozpoczęła prace nad interaktywnym kursem online z zakresu wykorzystania AI w biznesie. Kurs „Sztuczna Inteligencja w Biznesie” to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce, oparte na modelu „Instructor-Guided Project-Based Learning”. Uczestnicy będą się uczyć wdrożeń AI, opracowując projekty, przy wsparciu mentora-praktyka z wieloletnim doświadczeniem.

– To potwierdzony naukowo model, który udowadnia, że „praca na żywym organizmie” sprawdza się najlepiej i umacnia praktyczną wiedzę. Dodatkowo interaktywne zajęcia będą łączone z pracą zespołową nad własnym projektem, a także skoncentrowane na biznesowej stronie projektów wdrożeń AI. Chodzi o to, by projekty były umiejętnie uzasadnione z punktu widzenia biznesu, a przy tym przynosiły maksimum korzyści – wyjaśnia dr hab. Andrzej Wodecki, autor i opiekun merytoryczny kierunku Sztuczna Inteligencja w biznesie i wykładowca programów MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, specjalizujący się w systemach informacyjnych, biznesie elektronicznym, e-learningu oraz zarządzaniu innowacjami.

Teoria, praktyka i certyfikat

Kurs rozpocznie się w połowie października i potrwa trzy miesiące, do końca stycznia. Tematy wykładów to m.in. możliwości i zastosowania systemów AI, ich architektury, algorytmy i metody uczenia maszynowego, uzasadnienie biznesowe dla sztucznej inteligencji czy dobre praktyki i strategie wdrożenia w organizacji.

Część praktyczną, czyli przygotowanie projektu – stanowić będzie pięć komponentów: pomysły, architektura rozwiązania, uzasadnienie biznesowe, plan wdrożenia oraz prezentacja rozwiązania Zarządowi.

Warunkiem otrzymania certyfikatu ukończenia kursu jest udział w każdym z elementów pracy nad projektem grupowym. Więcej informacji na temat rekrutacji oraz przebiegu i programu zajęć znajduje się na stronie internetowej Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.


[1] Źródło: https://www.parp.gov.pl/component/content/article/58357:do-2025-r-polska-bedzie-potrzebowac-ok-200-tys-specjalistow-zajmujacych-sie-sztuczna-inteligencja?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter_parp

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Agrii Polska stawia na ludzi i wiedzę Biuro prasowe
2024-03-18 | 13:00

Agrii Polska stawia na ludzi i wiedzę

Pod koniec lutego, w siedzibie nowego zakładu produkcyjnego Agrii Polska w Aleksandrowie Kujawskim, blisko 140 doradców, wzięło udział w trzydniowym szkoleniu. Celem spotkania było
Nauka World Futures Day 2024
2024-02-28 | 08:00

World Futures Day 2024

Dołącz 1 marca do 24-godzinnej globalnej dyskusji na temat budowania lepszej przyszłości, aby świętować World Futures Day - Światowy Dzień Przyszłości. Rozpoczynamy w Nowej Zelandii o
Nauka Dzień Nauki Polskiej - w Polsce przedmioty ścisłe sprawiają problemy aż połowie
2024-02-20 | 15:00

Dzień Nauki Polskiej - w Polsce przedmioty ścisłe sprawiają problemy aż połowie

Połowa uczniów potwierdza, że miewa trudności z nauką przedmiotów ścisłych, a dla podobnej grupy (49 proc.) najtrudniejsza w szkole jest matematyka. Jednocześnie blisko 6 na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Farmacja

Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych

Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.

Edukacja

Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]

Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.