Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej stawia na AI w biznesie
Zainteresowanie sztuczną inteligencją nie słabnie, a prognozy nie pozostawiają wątpliwości – najlepsze lata dopiero przed globalnym i krajowym rynkiem AI. To również wiele wyzwań, bo wkrótce biznes będzie potrzebować wykwalifikowanych menedżerów i specjalistów przygotowanych do opracowywania strategii, znających podstawy uczenia maszynowego i biegle orientujących w praktycznych aspektach wdrożeń AI. Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej właśnie uruchomiła zapisy na pierwszy w Polsce interaktywny kurs online, poświęcony zastosowaniu sztucznej inteligencji w biznesie.
Już za dwa lata nowe technologie mają zapewnić 133 miliony nowych miejsc pracy, a za pięć – wartość globalna całego sektora AI ma wynieść blisko 190 miliardów dolarów. Prognozy i nadzieje dla polskiej gospodarki są równie ambitne – według PARP w naszym kraju do 2025 r. powinno powstać 700 firm wykorzystujących sztuczną inteligencję, co ma przełożyć się na zapotrzebowanie na 200 tys. specjalistów w sektorze. Do 2025 r., według PARP, z AI będzie korzystać 97 % największych globalnych graczy.[1] To już więc nie melodia odległej przyszłości, ale teraźniejszość, i to bardzo realna, na wyciągnięcie ręki. I nie do końca pokrywająca się z tym, co znamy z filmów science-fiction, w których często przedstawiana jest jako potencjalne zagrożenie. W rzeczywistości to przede wszystkim ogromna szansa na rozwój. Sztuczna inteligencja jest i będzie głównym motorem napędowym Przemysłu 4.0, opartego o rozszerzone technologie informacyjne, roboty czy komputery o wysokiej mocy obliczeniowej, ale również o Big Data czy właśnie wspomnianą AI.
Praca na żywym organizmie
Nie dziwi więc, że wobec postępującego rozwoju technologicznego dojdzie do daleko idących zmian na rynku pracy. Specjaliści są potrzebni już teraz, a wkrótce popyt na ich usługi jeszcze bardziej się zwiększy. Umiejętność korzystania z AI, Big Data czy analityki danych za kilka lat będzie jedną z najbardziej pożądanych kompetencji - również dla nowoczesnych menedżerów średniego i wyższego szczebla. Dlatego Szkoła Biznesu Politechniki Warszawskiej już teraz rozpoczęła prace nad interaktywnym kursem online z zakresu wykorzystania AI w biznesie. Kurs „Sztuczna Inteligencja w Biznesie” to pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce, oparte na modelu „Instructor-Guided Project-Based Learning”. Uczestnicy będą się uczyć wdrożeń AI, opracowując projekty, przy wsparciu mentora-praktyka z wieloletnim doświadczeniem.
– To potwierdzony naukowo model, który udowadnia, że „praca na żywym organizmie” sprawdza się najlepiej i umacnia praktyczną wiedzę. Dodatkowo interaktywne zajęcia będą łączone z pracą zespołową nad własnym projektem, a także skoncentrowane na biznesowej stronie projektów wdrożeń AI. Chodzi o to, by projekty były umiejętnie uzasadnione z punktu widzenia biznesu, a przy tym przynosiły maksimum korzyści – wyjaśnia dr hab. Andrzej Wodecki, autor i opiekun merytoryczny kierunku Sztuczna Inteligencja w biznesie i wykładowca programów MBA Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej, specjalizujący się w systemach informacyjnych, biznesie elektronicznym, e-learningu oraz zarządzaniu innowacjami.
Teoria, praktyka i certyfikat
Kurs rozpocznie się w połowie października i potrwa trzy miesiące, do końca stycznia. Tematy wykładów to m.in. możliwości i zastosowania systemów AI, ich architektury, algorytmy i metody uczenia maszynowego, uzasadnienie biznesowe dla sztucznej inteligencji czy dobre praktyki i strategie wdrożenia w organizacji.
Część praktyczną, czyli przygotowanie projektu – stanowić będzie pięć komponentów: pomysły, architektura rozwiązania, uzasadnienie biznesowe, plan wdrożenia oraz prezentacja rozwiązania Zarządowi.
Warunkiem otrzymania certyfikatu ukończenia kursu jest udział w każdym z elementów pracy nad projektem grupowym. Więcej informacji na temat rekrutacji oraz przebiegu i programu zajęć znajduje się na stronie internetowej Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej.
[1] Źródło: https://www.parp.gov.pl/component/content/article/58357:do-2025-r-polska-bedzie-potrzebowac-ok-200-tys-specjalistow-zajmujacych-sie-sztuczna-inteligencja?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter_parp
Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!
Smart Vegetables Innovations inwestuje w innowacje i edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.