Smart Vegetables Innovations inwestuje w innowacje i edukację
Smart Vegetables Innovations (SVI), lider innowacji w obszarze hydroponiki w Polsce, realizuje pionierskie projekty, które wspomagają rozwój nowoczesnych technologii upraw sałaty oraz edukację w zakresie zrównoważonego rolnictwa. Są one realizowane we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) w ramach programów wspierających innowacyjne rozwiązania mające na celu poprawę jakości żywności i efektywności energetycznej w rolnictwie.
SVI, jako firma zaangażowana w rozwój technologii hydroponicznych, skupia się na tworzeniu produktów i rozwiązań, odpowiadających na problemy, z którymi mierzą się m.in. współczesne rolnictwo i sektor spożywczy. – Inwestowanie w edukację i innowacje to nasza odpowiedź na globalne wyzwania związane z produkcją żywności. Współpraca z ośrodkami naukowymi oraz udział w programach takich jak Szybka Ścieżka czy NutriTech, pozwalają nam na tworzenie technologii, które nie tylko poprawiają jakość produktów, ale także minimalizują wpływ procesu produkcji na środowisko – mówi Adam Wilczyński, Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu w Smart Vegetables Innovations. Przykładem takiego podejścia jest zakończony niedawno projekt „Nowa technologia przemysłowej produkcji wysokiej jakości sałaty o zredukowanej do poziomu dolnej granicy oznaczalności zawartości azotynów i azotanów z wykorzystaniem innowacyjnych technik LED i NFT”. Jego partnerami byli Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu oraz Instytut Ogrodnictwa w Skierniewicach, należący do Państwowego Instytutu Badawczego.
Zrównoważone innowacje i efektywność środowiskowa
Wykorzystując opatentowaną technologię NFT, integrującą uprawę hydroponiczną z doświetleniem LED (nr P-438314), opracowano metodę precyzyjnej kontroli warunków wzrostu, za pomocą której obniżono zawartość azotynów i azotanów w roślinach do dolnej granicy oznaczalności. W efekcie powstał produkt, który jest jeszcze zdrowszy i jeszcze bardziej bezpieczny dla konsumentów oraz nowa linia produkcyjna, funkcjonująca w oparciu o zaawansowane procesy.
Nowa technologia nie tylko poprawia jakość asortymentu, ale również minimalizuje wpływ procesu jego produkcji na środowisko. Pozwala bowiem na oszczędność wody na poziomie 75% w porównaniu do tradycyjnych metod upraw, co jest kluczowe w obliczu rosnących wyzwań związanych z dostępnością zasobów wodnych. System zamkniętego obiegu wody oraz precyzyjna kontrola parametrów uprawy sprawiają, że rośliny rozwijają się w optymalnych warunkach, przy minimalnym zużyciu energii, co z kolei umożliwia używanie jednostki kogeneracyjnej produkującej energię elektryczną i ciepło.
Jeszcze więcej antyoksydantów w sałatach
W ramach drugiego, realizowanego we współpracy z NCBR, projektu o nazwie „Opracowanie innowacyjnej technologii podwyższania zawartości związków bioaktywnych (antyoksydantów) w sałatach, bazującej na mikroorganizmach i nawożeniu organicznym”, którego partnerami są Profesorowie z Poznańskiej Uczelni, powstaje sałata o wyższym stężeniu antyoksydantów. Jego twórcy koncentrują się na rozwijaniu metod zwiększających zawartość tych prozdrowotnych składników w roślinach, zachowując jednocześnie naturalny smak i świeżość sałat. Rezultatem, który trafi na stoły konsumentów, ma być sałata hydroponiczna o wysokiej zawartości polifenoli, karotenoidów i witaminy C, uzyskiwana poprzez ograniczenie użycia nawozów mineralnych, przy zastosowaniu prawie wyłącznie nawozów organicznych
i mikroorganizmów, powstająca na prototypowej linii produkcyjnej.
Projekty prowadzone przez SVI i partnerów są współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Funduszu Spójności, co umożliwia dalszy rozwój innowacyjnych technologii oraz poprawę efektywności energetycznej w rolnictwie. – Realizowane przez nas projekty badawcze koncentrują się na przyszłości rolnictwa, które musi być zrównoważone, efektywne i bezpieczne dla konsumentów. Poza tymi, które zrealizowaliśmy lub właśnie realizujemy, mamy już zaplanowane kolejne, m.in. w ramach programu NutriTech. Naszą ambicją jest utrzymanie pozycji lidera innowacji w dziedzinie hydroponiki w Polsce. Mamy świadomość, że bez inwestycji w projekty badawcze i edukację nie będzie to możliwe, dlatego są one wysoko na naszej agendzie – podsumowuje Adam Wilczyński, Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu w Smart Vegetables Innovations.
Więcej informacji o projektach oraz działaniach Smart Vegetables Innovations można znaleźć na stronie www.smart-vegetables.com.
Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI
Test Myers-Briggs a nauka języków obcych! Rób to, do czego jesteś stworzony!
Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Mija rok obowiązywania ustawy o opiece geriatrycznej. W systemie opieki nad seniorami zmieniło się niewiele
Rok obowiązywania ustawy o szczególnej opiece geriatrycznej nie przyniósł znaczących zmian w systemie opieki nad seniorami, ale zdaniem lekarzy dzięki niej więcej rozmawia się o problemach tego sektora i szuka się odpowiednich rozwiązań, bardziej dopasowanych do krajowych realiów. Problemem pozostaje brak geriatrów oraz brak odpowiedniej liczby oddziałów geriatrycznych. Eksperci postulują możliwość przygotowania lekarzy innych specjalizacji do opieki nad seniorami, przede wszystkim POZ, a także położenie większego nacisku na wielodyscyplinarne podejście do tej opieki.
Konsument
Ludzie przestają ufać treściom publikowanym w internecie. Rośnie także potrzeba bycia offline
Nieufność wobec treści udostępnianych w sieci i mediach społecznościowych oraz dążenie do budowania zdrowej relacji z technologią – to według raportu Accenture dwa z pięciu najważniejszych przyszłorocznych trendów konsumenckich. Okazuje się, że kontakt z fałszywymi treściami stał się już powszechny, przez co większość ludzi ostrożnie podchodzi do tego, co czyta w internecie. Dla marek, które docierają do odbiorców głównie poprzez media społecznościowe, dużym wyzwaniem będzie więc odbudowa zaufania klientów. Ci jednak, a zwłaszcza reprezentanci młodszych pokoleń, coraz częściej szukają możliwości bycia offline.
Konsument
Dwa konkursy w Agencji Badań Medycznych w 2025 roku. Do wzięcia 275 mln zł
Agencja Badań Medycznych w przyszłym roku planuje ogłosić dwa konkursy. Pierwszy z nich dotyczy niekomercyjnych badań klinicznych z przewidywaną alokacją w wysokości 200 mln zł, drugi – niekomercyjnych eksperymentów badawczych z pulą w wysokości 75 mln zł. ABM zapowiada, że w 2025 roku skupi się na badaniach własnych, a także budowie rozwoju współpracy międzynarodowej.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.