Samsung Partnerem Głównym Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego
Obok Centrum Nauki Kopernik rozpoczęto budowę innowacyjnej Pracowni Przewrotu Kopernikańskiego. W interdyscyplinarnym centrum badawczo-rozwojowym realizowane będą innowacyjne produkty i rozwiązania edukacyjne. Firma Samsung została głównym partnerem instytucji.
- Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego będzie unikatowym ośrodkiem innowacyjności na Mazowszu i pierwszym w Polsce ośrodkiem badawczo-rozwojowym.
- W ramach partnerstwa firma Samsung będzie finansowo wspierać PPK oraz współrealizować projekty związane m.in. z rozwojem systemów i produktów edukacyjnych.
- W tym roku mija dekada od rozpoczęcia współpracy firmy Samsung z Centrum Nauki Kopernik.
Pracownia Przewrotu Kopernikańskiego będzie pierwszym w Polsce ośrodkiem badawczo-rozwojowym B+R, w którym prowadzone będą badania nad procesami uczenia się (learning sciences) oraz społecznego zaangażowania w naukę. Podstawowym przedmiotem prac instytucji będzie rozwój edukacji w zakresie STEAM - Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics. W interdyscyplinarnej przestrzeni badawczej będą spotykać się eksperci z tak różnorodnych dziedzin, jak psychologia, pedagogika, kulturoznawstwo, lingwistyka, antropologia, socjologia oraz nauki ścisłe i przyrodnicze. Tworzone będą tu nowatorskie idee i produkty, badane i testowane różne metody pracy, a równocześnie wspierane kształtowanie kompetencji kluczowych w XXI wieku. Planowane otwarcie Pracowni ma nastąpić w 2022 roku.
Firma Samsung została Partnerem Głównym PPK. W ramach współpracy będzie nie tylko finansowo wspierać ośrodek, lecz także współrealizować projekty związane z technologiami w edukacji, inkubatorami przedsiębiorczości i rozwojem smart city.
Dekada współpracy
Samsung jest partnerem strategicznym Centrum Nauki Kopernik od początku działalności instytucji. W ramach współpracy współorganizował wystawy i wydarzenia, takie jak „Wieczory dla dorosłych”, w czasie których Kopernik jest dostępny tylko dla osób pełnoletnich. Był także inicjatorem strefy „Samsung i kropka”, skupiającej się na technologii kropek kwantowych czy „Strefy kodowania”, dzięki której można było zapoznać się z podstawami programowania. Obecnie w Centrum Nauki Kopernik można zwiedzać wyjątkową strefę o nazwie „Samsung. Aż chce się oddychać”, której celem jest edukacja na temat jakości powietrza oraz zachęta do podjęcia proekologicznych nawyków.
Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!
Smart Vegetables Innovations inwestuje w innowacje i edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.