Komunikaty PR

Recepty młodych na brak wody

2022-10-12  |  15:12
Biuro prasowe
Do pobrania Press_3 ( 0.08 MB )

Recepty młodych na brak wody

Warszawa, 12 października 2022 - Choć mają świadomość kryzysu wodnego, nie obawiają się, że zabraknie wody w kranach. Cenią rolnictwo zrównoważone, a rolnikom chętnie wręczyliby nasiona roślin odpornych na suszę. Oto oni: młodzi Polacy w raporcie „Barometr Bayer 2022”[1]. Kreśli on obraz młodych ludzi świadomych problemów, ale też wiedzących jak korzystać z innowacji.

 

„Barometr Bayer“ jest dorocznym badaniem stanu świadomości Polaków na ważne społecznie tematy -  zrównoważony rozwój, stosunek do nauki oraz do nowoczesnych rozwiązań w rolnictwie i zdrowiu. W tym roku badanie skupia się na szeroko dyskutowanych w przestrzeni publicznej tematach, w tym kryzysie wodnym – świadomości młodych i podejmowanych działaniach by ograniczyć skutki. Honorowy patronat nad badaniem objął United Nations Global Compact Network Poland.

 

W tym roku ta barwnie namalowana diagnoza, która zawsze skłania do żywiołowych dyskusji, portretuje pokolenie gotowe już za moment przejąć stery świata. Jak go urządzą i w jakiej kondycji pozostaną dzisiejsi 20-latkowie?

 

Ile młodzi Polacy wiedzą o problemie niedoboru wody?

 

Jeśli zabraknie wody, to raczej na świecie niż w Polsce – twierdzą młodzi, a tylko jedna trzecia z nich jest przekonana, że to pilny problem. Pytani o to, kto jest odpowiedzialny za niedobory, bez wahania wskazują na siebie (64%), przemysł (42%), duże firmy (41%), polityków (39%). Jednocześnie to nie tylko zakłady produkcyjne, politycy i my wszyscy powinniśmy przeciwdziałać kryzysowi wodnemu, ale również krajowe i międzynarodowe fundacje oraz organizacje pozarządowe.

 

Jakie działania podejmują młodzi? Aby przeciwdziałać niedoborom, są gotowi zakręcać kurki przy myciu zębów i rezygnować z długiej kąpieli. Blisko 80% badanych wyraźnie potępia pomysł umycia samochodu w czasie suszy. Jednocześnie tylko co piąty młody człowiek jest przekonany, że jego sposoby na oszczędzanie wody przyczyniają się do poprawy jej dostępności. A z jakimi konsekwencjami niedoborów wody stykają się na co dzień? Najbardziej bolą podwyżki – wzrost cen żywności i ogrzewania, ale ankietowani wymieniają też usychanie roślin, obniżenie lustra wody w rzekach i jeziorach, a także pożary.

 

Innowacje ważne dla rolników

 

Zdaniem większości młodych Polaków to rolnicy są szczególnie narażeni na niedobory wody i powinni korzystać z nowych technologii upraw i systemów nawadniania (47% wskazań), stosować gatunki roślin odporne na susze (46%) i potrzebujące mniej wody (45%) oraz monitorować nawodnienie pól za pomocą technologii cyfrowych (36%).

 

Do rozwiązań, które rolnicy wykorzystują obecnie, należy - według badanych - zatrzymywanie i magazynowanie wody (42%) oraz stosowanie nowych odmian roślin, które potrzebują mniej wody (25%) i są odporne na susze (również 25%).

 

Za najoszczędniejszy w gospodarowaniu wodą typ rolnictwa dwudziestolatkowie uważają rolnictwo zrównoważone, przed ekologicznym i konwencjonalnym.

 

- „Barometr Bayer“ rysuje obraz młodych jako pokolenia czującego odpowiedzialność za stan świata, a jednocześnie mającego świadomość, że kryzys wodny w szczególny sposób uderza w rolnictwo. Widzą jednak nadzieję w nauce i innowacyjności – i rozwiązaniach, które pozwalają radzić sobie ze zmianami klimatu – mówi Antoine Bernet, szef działu Crop Science w Bayer dla Polski, Krajów Bałtyckich, Czech i Słowacji – To, co młodzi postulują, my – z pomocą nauki – już wprowadzamy. To m.in. rośliny tolerujące niedobory wody czy rozwiązania cyfrowe do monitorowania pola.

 

O firmie Bayer

Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się na obszarach nauk Life Sciences, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom i planecie poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Bayer angażuje się w zrównoważony rozwój i wywieranie pozytywnego wpływu poprzez swoją działalność. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia wartości poprzez innowacje i wzrost. Marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2021 Grupa zatrudniała około 100 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 44,1 mld euro. Wydatki na badania i rozwój - przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych - wyniosły 5,3 mld euro. Więcej informacji na stronie internetowej www.bayer.com.

 

Kontakt:

/// Aleksandra Mrowiec, Communications Business Partner CS CEE, Bayer Sp. z o.o., tel. 883 373 998, e–mail: aleksandra.mrowiec@bayer.com

 

Biuro prasowe Bayer:

Aleksandra Stasiak, Omega Communication, tel. 602 115 401, e-mail astasiak@communication.pl  

 

Oświadczenia dotyczące przyszłości

Niniejszy komunikat prasowy może zawierać oświadczenia dotyczące przyszłości oparte na bieżących założeniach i prognozach kierownictwa firmy Bayer. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą prowadzić do znaczących różnic pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a przedstawionymi w niniejszym dokumencie szacunkami. Czynniki te obejmują elementy omówione w publicznie dostępnych sprawozdaniach firmy Bayer, które są dostępne na stronie internetowej spółki pod adresem www.bayer.com. Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizacje tych stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych sytuacji lub zdarzeń.

 

 

 


[1] Badanie „Barometr Bayer” przeprowadził instytut Kantar na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 20-30 lat; N=1026, sierpień / wrzesień 2022

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 16:10

Test Myers-Briggs a nauka języków obcych! Rób to, do czego jesteś stworzony!

Logicy, dyskutanci, protagoniści, wirtuozi – to tylko niektóre z 16 typów osobowości wyróżnianych w teście Myers-Briggs. Zrozumienie tych typów może mieć kluczowe znaczenie w procesie rozwoju
Nauka Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
2024-09-30 | 01:00

Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów

Pfeifer & Langen Polska wprowadza Tofi MET – nowy, wyjątkowy produkt stworzony z myślą o hodowcach bydła mlecznego. To jedyne na rynku, połączenie metabolizowanej metioniny oraz
Nauka Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!
2024-09-27 | 20:00

Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!

Jeszcze tylko nieco ponad dwa tygodnie mają młodzi chemicy na zgłoszenie swoich prac do 14. edycji prestiżowego konkursu „Złoty Medal Chemii 2024”, organizowanego przez Instytut

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Przemysł

Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]

Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.

Farmacja

Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi

Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.