PARP i SGH razem dla przedsiębiorczości
Ro
Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team
Wydarzenia promujące współpracę nauki z biznesem, projekty badawcze dotyczące przedsiębiorczości oraz współpraca w tworzeniu programów studiów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Szkoła Główna Handlowa w Warszawie właśnie podpisały porozumienie o współpracy.
Prezes PARP Małgorzata Oleszczuk oraz rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH, 10 czerwca br. podpisali porozumienie o współpracy, inicjujące kooperację obu instytucji. Dzięki porozumieniu, dorobek naukowy uczelni oraz doświadczenia PARP zostaną wykorzystane do wspierania rozwoju polskich przedsiębiorstw. Strony deklarują chęć wzajemnego wykorzystywania swoich zasobów i potencjału dla realizacji tego celu.
Obie instytucje będą ściśle współpracować m.in. w zakresie wykorzystywania wyników badań realizowanych przez uczelnię oraz inicjowania i organizowania nowych tematów badawczych skupionych wokół przedsiębiorczości. PARP będzie służył wsparciem w zakresie wypracowywania programów studiów i tematów prac magisterskich. Eksperci Agencji wezmą także czynny udział w wydarzeniach SGH, podczas których będą dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem we wdrażaniu programów pomocowych i wspieraniu innowacyjnych polskich przedsiębiorstw.
PARP i SGH będą wspólnie tworzyć materiały informacyjno-edukacyjne dla przedsiębiorców, organizować seminaria, konferencje, szkolenia, warsztaty i inne wydarzenia, mające na celu promocję współpracy nauki z przedsiębiorcami, łączenie działalności naukowej i przedsiębiorczości, wspieranie transferu wiedzy do gospodarki.
– Porozumienie podpisane z SGH jest kolejnym krokiem do zacieśniania relacji między przedsiębiorcami a instytucjami naukowymi. To wiedza naukowa oraz działalność badawczo-rozwojowa są fundamentem dla innowacyjności, która jest motorem wzrostu gospodarki. Na co dzień w PARP realizujemy działania, które są nakierowane na rozwój gospodarki opartej właśnie na wiedzy a jednym z naszych celów jest ułatwianie kontaktów i tworzenie powiązań pomiędzy światem gospodarki a światem nauki – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.
– Zarówno działalność SGH jak i PARP ma wiele wspólnych mianowników, w szczególności w kwestiach związanych z realizacją badań w obszarze przedsiębiorczości, wymianą wiedzy, zwiększaniem świadomości przedsiębiorców w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i rozwoju przedsiębiorstw. Dzięki tej współpracy będziemy mogli jeszcze skuteczniej upowszechniać wyniki badań wśród instytucji publicznych, instytucji otoczenia biznesu, stowarzyszeń pracodawców i pracowników, a także innych podmiotów działających na rzecz rozwoju przedsiębiorczości – tłumaczy prof. Piotr Wachowiak, rektor SGH.

Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI
Test Myers-Briggs a nauka języków obcych! Rób to, do czego jesteś stworzony!

Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.