Komunikaty PR

PARP i SGH razem dla przedsiębiorczości

2021-06-10  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Urszula Kostrzewa
Ro

Marszałkowska 58/27
02-345 Warszawa
urszula.kostrzewa|ro.team| |urszula.kostrzewa|ro.team
+48531435182
www.ro.team

Wydarzenia promujące współpracę nauki z biznesem, projekty badawcze dotyczące przedsiębiorczości oraz współpraca w tworzeniu programów studiów. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości i Szkoła Główna Handlowa w Warszawie właśnie podpisały porozumienie o współpracy.

Prezes PARP Małgorzata Oleszczuk oraz rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH, 10 czerwca br. podpisali porozumienie o współpracy, inicjujące kooperację obu instytucji. Dzięki porozumieniu, dorobek naukowy uczelni oraz doświadczenia PARP zostaną wykorzystane do wspierania rozwoju polskich przedsiębiorstw. Strony deklarują chęć wzajemnego wykorzystywania swoich zasobów i potencjału dla realizacji tego celu.

Obie instytucje będą ściśle współpracować m.in. w zakresie wykorzystywania wyników badań realizowanych przez uczelnię oraz inicjowania i organizowania nowych tematów badawczych skupionych wokół przedsiębiorczości. PARP będzie służył wsparciem w zakresie wypracowywania programów studiów i tematów prac magisterskich. Eksperci Agencji wezmą także czynny udział w wydarzeniach SGH, podczas których będą dzielili się swoją wiedzą i doświadczeniem we wdrażaniu programów pomocowych i wspieraniu innowacyjnych polskich przedsiębiorstw.

PARP i SGH będą wspólnie tworzyć materiały informacyjno-edukacyjne dla przedsiębiorców, organizować seminaria, konferencje, szkolenia, warsztaty i inne wydarzenia, mające na celu promocję współpracy nauki z przedsiębiorcami, łączenie działalności naukowej i przedsiębiorczości, wspieranie transferu wiedzy do gospodarki.

Porozumienie podpisane z SGH jest kolejnym krokiem do zacieśniania relacji między przedsiębiorcami a instytucjami naukowymi. To wiedza naukowa oraz działalność badawczo-rozwojowa są fundamentem dla innowacyjności, która jest motorem wzrostu gospodarki. Na co dzień w PARP realizujemy działania, które są nakierowane na rozwój gospodarki opartej właśnie na wiedzy a jednym z naszych celów jest ułatwianie kontaktów i tworzenie powiązań pomiędzy światem gospodarki a światem nauki – mówi Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP.

Zarówno działalność SGH jak i PARP ma wiele wspólnych mianowników, w szczególności w kwestiach związanych z realizacją badań w obszarze przedsiębiorczości, wymianą wiedzy, zwiększaniem świadomości przedsiębiorców w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i rozwoju przedsiębiorstw. Dzięki tej współpracy będziemy mogli jeszcze skuteczniej upowszechniać wyniki badań wśród instytucji publicznych, instytucji otoczenia biznesu, stowarzyszeń pracodawców i pracowników, a także innych podmiotów działających na rzecz rozwoju przedsiębiorczości – tłumaczy prof. Piotr Wachowiak, rektor SGH.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Ro
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI Biuro prasowe
2024-12-30 | 12:00

Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI

Rozgrzewka przed gigantyczną konferencją naukową, szansa, by zaprezentować wyniki szerszej publiczności, pierwsze kroki w międzynarodowym środowisku naukowym. Na początku grudnia na
Nauka BRAK ZDJĘCIA
2024-12-19 | 16:10

Test Myers-Briggs a nauka języków obcych! Rób to, do czego jesteś stworzony!

Logicy, dyskutanci, protagoniści, wirtuozi – to tylko niektóre z 16 typów osobowości wyróżnianych w teście Myers-Briggs. Zrozumienie tych typów może mieć kluczowe znaczenie w procesie rozwoju
Nauka Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
2024-09-30 | 01:00

Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów

Pfeifer & Langen Polska wprowadza Tofi MET – nowy, wyjątkowy produkt stworzony z myślą o hodowcach bydła mlecznego. To jedyne na rynku, połączenie metabolizowanej metioniny oraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Firma

Media i PR

Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.

Polityka

Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.