Nauka hybrydowa najlepsza zdaniem 1/2 Polaków. Podsumowanie 2021 od ClickMeeting
ClickMeeting – polska platforma do webinarów, szkoleń i nauki zdalnej – podsumowała rok 2021. W związku z Międzynarodowym Dniem Edukacji przypadającym właśnie na 24 stycznia, postanowiła podsumować go również w kontekście nauki zdalnej. Według danych pochodzących z przygotowanego przez firmę raportu „State of Online Events 2021”, niemal 56 proc. ankietowanych stwierdziło, że po pandemii powinno się nadal korzystać z nauki zdalnej, lecz w modelu hybrydowym, czyli tzw. blended learning. Co więcej, ClickMeeting podaje, że aż 41 proc. wydarzeń, które odbyły się na platformie, miało charakter edukacyjny.
Zaległości w nauce największą wadą nauczania zdalnego
Mimo iż szkoły i uczelnie wyższe, uczniowie i rodzice w pewnym stopniu przywykli do nowej sytuacji, to odnalezienie się w niej, szczególnie na początku, nie było dla nich łatwe, zwłaszcza dla tych pierwszych, które niespodziewanie musiały podołać nowemu organizacyjnemu wyzwaniu. Większość Polaków (70 proc.), zapytanych o wady zdalnego trybu nauczania, wskazało na zaległości uczniów w nauce oraz jego negatywny wpływ na budowanie relacji z rówieśnikami (67 proc.). Nowa sytuacja, jak się okazuje, także zmusiła rodziców do przejęcia zadań nauczycieli, co przyznało blisko 58 proc. ankietowanych, a niemal jedna trzecia stwierdziła, że nauczanie zdalne miało wpływ na zwiększenie się liczby zadań domowych.
Edukacja hybrydowa na topie
Rok 2020 zdecydowanie należał do nauki zdalnej, a w 2021 była ona realizowana częściowo. I choć 24 proc. Polaków jest całkowicie przeciwna edukacji w trybie wyłącznie online po zakończeniu pandemii, to prawie 18 proc. uważa, że powinno się korzystać z niego nadal. Jednak zdecydowana większość z nich (56 proc.) opowiedziała się za złotym środkiem, czyli mieszanym trybem nauczania – na zmianę zdalnym i stacjonarnym.
Rozwiązania dla efektywnej edukacji zdalnej. Najpopularniejsze funkcje wśród użytkowników
Nie tylko dla nauczycieli, ale przede wszystkim uczniów zmiana trybu nauczania była pod kilkoma względami trudna. Uczniowie mieli problem ze skupieniem, wzajemnie się rozpraszali, co miało wpływ na przyswajanie przez nich wiedzy. Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom, ClickMeeting postanowił wprowadzić nowy tryb - EDU - dzięki któremu prezenterzy są w stanie widzieć wszystkich, natomiast sami uczestnicy nie widzą się wzajemnie. I mogą dzięki temu skupić się na zajęciach, tym samym zyskując bardziej komfortowe środowisko do nauki. Tryb ten prowadzący mogą włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie.
A z jakich jeszcze funkcji ClickMeeting korzystano w praktyce? Według danych firmy, funkcjami, które wykorzystywano najczęściej, były m.in. prezentacja (55 proc.), udostępnianie obrazu (17 proc.), interaktywna tablica (6 proc.), udostępnianie filmów z Youtube (5,6 proc.), obraz i dźwięk (5,4 proc.) oraz ankiety i testy (4,7 proc.).
– Tryb hybrydowy, nie tylko w pracy, ale i edukacji, zdobywa nowych zwolenników. Z przeprowadzonego przez ClickMeeting badania „Jak oceniamy naukę zdalną po roku pandemii” wynika, że w roku 2021 mieszany tryb nauczania popierało go o 13 proc. ankietowanych więcej, niż rok wcześniej, kiedy to niespodziewanie stało się ono częścią nowej rzeczywistości. E-learning przestał być działaniem wyłącznie awaryjnym, co daje ogrom możliwości – mówi Dominika Paciorkowska, dyrektor zarządzająca i członkini zarządu ClickMeeting. – W związku z tym, że ponad 41 proc. wydarzeń, które odbyły się na platformie ClickMeeting związanych było z edukacją, nieustannie doskonalimy nasze narzędzie, tak aby było jak najbardziej przyjazne użytkownikom po obu stronach kamerek internetowych. Stąd wprowadzenie m.in. trybu EDU, funkcji podpokojów oraz interaktywnej tablicy, umożliwiających komfortową naukę i współpracę w grupach.
Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!
Smart Vegetables Innovations inwestuje w innowacje i edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.