Konkurs Siemensa i Politechniki Warszawskiej w nowej odsłonie

Rozpoczął się 27. Konkurs o Nagrodę Siemensa i Politechniki Warszawskiej. Organizowany w odświeżonej formule, ale niezmiennie z myślą o wspieraniu rozwoju i osiągnięć studentów oraz młodych polskich naukowców. Hasło tegorocznej edycji to: „Dane dla środowiska”.
Firma Siemens i Politechnika Warszawska organizują wspólny Konkurs od ponad 25 lat. Aby jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby przemysłu i nawiązywać współpracę przy wdrażaniu nagrodzonych projektów, przebiegać będzie według nowych zasad. Tematyka Konkursu uwzględni szczególnie zagadnienia zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności. To kwestie, które zawsze leżą w centrum uwagi zarówno naukowców, jak i przedsiębiorstw. Hasło przewodnie obecnej edycji to: „Dane dla środowiska”.
Do Konkursu można zgłaszać projekty, których celem jest poprawa wskaźników środowiskowych polskiego przemysłu.
– Projekty, na które liczymy, powinny wykorzystać potencjał olbrzymiej ilości danych, jakimi dysponuje współczesna fabryka i przemysł jako taki. Ich dogłębna analiza powinna wskazać nowe rozwiązania, które pomogą zwiększyć efektywność produkcji, a zarazem ograniczyć obciążenie środowiska naturalnego. Możliwości jest wiele: redukcja śladu węglowego, zmniejszenie wykorzystania surowców, ograniczenie ilości odpadów czy poprawa efektywności energetycznej. Jestem przekonany, że uczestnicy staną na wysokości zadania – mówi Maciej Zieliński, prezes Siemens Polska.
Konkurs skierowany jest do zespołów badawczych z całej Polski, w których pracują osoby z różnym doświadczeniem – studenci, doktoranci, naukowcy. Skład jest dowolny, ale różnorodność będzie premiowana. Projekty mogą zgłaszać członkowie zespołów, nauczyciele akademiccy, a także rady naukowe dyscyplin, rady wydziałów i rady naukowe uczelni oraz instytutów badawczych.
Laureaci zostaną wybrani w dwuetapowym postępowaniu. Najpierw prace oceni zespół naukowców. Finaliści, którzy przejdą ten etap, będą mogli przedstawić swoje projekty podczas tzw. Demo Day. Zwycięzców wyłoni Kapituła Konkursu – przedstawiciele świata nauki i biznesu – biorąc pod uwagę prezentację pomysłów, a także ich potencjał wdrożeniowy.
– Cieszę się, że kontynuujemy tradycję Konkursu i współpracę z firmą Siemens Polska. Mam nadzieję, że nowa formuła spotka się z równie pozytywnym odzewem co poprzednie edycje, zarówno ze strony uczestników, jak i całego środowiska naukowego – mówi prof. Mariusz Malinowski, Prorektor Politechniki Warszawskiej ds. Nauki.
Pula nagród w Konkursie wynosi 50 000 zł. Zwycięski zespół otrzyma 25 000 zł, laureaci drugiego miejsca – 15 000 zł, a trzeciego – 10 000 zł.
Zgłoszenia do Konkursu o Nagrodę Siemensa i Politechniki Warszawskiej można przesyłać do 31 stycznia 2023 r. Finał zaplanowany jest na marzec 2023 r.
Szczegóły dotyczące Konkursu, regulamin i formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie: www.pw.edu.pl/siemens.

Pre-NeurIPS 2024: jak młodzi Polacy prowadzą badania nad AI
Test Myers-Briggs a nauka języków obcych! Rób to, do czego jesteś stworzony!

Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.