Konkurs Siemensa i Politechniki Warszawskiej w nowej odsłonie
Rozpoczął się 27. Konkurs o Nagrodę Siemensa i Politechniki Warszawskiej. Organizowany w odświeżonej formule, ale niezmiennie z myślą o wspieraniu rozwoju i osiągnięć studentów oraz młodych polskich naukowców. Hasło tegorocznej edycji to: „Dane dla środowiska”.
Firma Siemens i Politechnika Warszawska organizują wspólny Konkurs od ponad 25 lat. Aby jeszcze skuteczniej odpowiadać na potrzeby przemysłu i nawiązywać współpracę przy wdrażaniu nagrodzonych projektów, przebiegać będzie według nowych zasad. Tematyka Konkursu uwzględni szczególnie zagadnienia zrównoważonego rozwoju oraz społecznej odpowiedzialności. To kwestie, które zawsze leżą w centrum uwagi zarówno naukowców, jak i przedsiębiorstw. Hasło przewodnie obecnej edycji to: „Dane dla środowiska”.
Do Konkursu można zgłaszać projekty, których celem jest poprawa wskaźników środowiskowych polskiego przemysłu.
– Projekty, na które liczymy, powinny wykorzystać potencjał olbrzymiej ilości danych, jakimi dysponuje współczesna fabryka i przemysł jako taki. Ich dogłębna analiza powinna wskazać nowe rozwiązania, które pomogą zwiększyć efektywność produkcji, a zarazem ograniczyć obciążenie środowiska naturalnego. Możliwości jest wiele: redukcja śladu węglowego, zmniejszenie wykorzystania surowców, ograniczenie ilości odpadów czy poprawa efektywności energetycznej. Jestem przekonany, że uczestnicy staną na wysokości zadania – mówi Maciej Zieliński, prezes Siemens Polska.
Konkurs skierowany jest do zespołów badawczych z całej Polski, w których pracują osoby z różnym doświadczeniem – studenci, doktoranci, naukowcy. Skład jest dowolny, ale różnorodność będzie premiowana. Projekty mogą zgłaszać członkowie zespołów, nauczyciele akademiccy, a także rady naukowe dyscyplin, rady wydziałów i rady naukowe uczelni oraz instytutów badawczych.
Laureaci zostaną wybrani w dwuetapowym postępowaniu. Najpierw prace oceni zespół naukowców. Finaliści, którzy przejdą ten etap, będą mogli przedstawić swoje projekty podczas tzw. Demo Day. Zwycięzców wyłoni Kapituła Konkursu – przedstawiciele świata nauki i biznesu – biorąc pod uwagę prezentację pomysłów, a także ich potencjał wdrożeniowy.
– Cieszę się, że kontynuujemy tradycję Konkursu i współpracę z firmą Siemens Polska. Mam nadzieję, że nowa formuła spotka się z równie pozytywnym odzewem co poprzednie edycje, zarówno ze strony uczestników, jak i całego środowiska naukowego – mówi prof. Mariusz Malinowski, Prorektor Politechniki Warszawskiej ds. Nauki.
Pula nagród w Konkursie wynosi 50 000 zł. Zwycięski zespół otrzyma 25 000 zł, laureaci drugiego miejsca – 15 000 zł, a trzeciego – 10 000 zł.
Zgłoszenia do Konkursu o Nagrodę Siemensa i Politechniki Warszawskiej można przesyłać do 31 stycznia 2023 r. Finał zaplanowany jest na marzec 2023 r.
Szczegóły dotyczące Konkursu, regulamin i formularze zgłoszeniowe dostępne są na stronie: www.pw.edu.pl/siemens.
Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!
Smart Vegetables Innovations inwestuje w innowacje i edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.