Kim chcę być, gdy dorosnę? - #DobraRobotaChallenge
Fundacja „Wawel z Rodziną” startuje z programem zachęcającym młodzież do poznania specyfiki pracy różnych profesji oraz odpowiedzialnego planowania swojej ścieżki zawodowej i edukacyjnej. Do dyspozycji nauczycieli przygotowano scenariusze zajęć i materiały filmowe, które ułatwiają uczestnikom poznawanie swoich zainteresowań i kompetencji. W ramach programu zaplanowano też konkurs, w którym do zdobycia są słodkie niespodzianki firmy Wawel oraz przyjazd Wawel Trucka - interaktywnej ciężarówki pełnej słodyczy.
W programie edukacyjnym #dobrarobotachallenge mogą wziąć udział podopieczni szkół publicznych, placówek opiekuńczo-wychowawczych opieki całodobowej i dziennej w całym kraju. W ramach akcji, Fundacja „Wawel z Rodziną” przygotowała dla nauczycieli materiały edukacyjne ułatwiające przeprowadzenie zajęć z młodzieżą z klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz z klas szkół ponadpodstawowych. Materiały opierające się na 3 lekcjach: „Zawody wczoraj, dziś, jutro”, „Jak wygląda dzień pracy w różnych zawodach” i „Pasja, a zawód”, mają za zadanie przygotować młodzież do odpowiedzialnego planowania ścieżki zawodowej i trafnego podejmowania decyzji dotyczących wyboru szkoły, uczelni, w której będą kontynuować naukę. Dodatkowo, do skryptów zostały przygotowane materiały filmowe, w których znane osoby opowiadają o swojej pracy.
Akcji towarzyszy także konkurs, który polega na wykonaniu wszystkich poleceń opisanych w materiałach dydaktycznych, jako „Zadania z gwiazdką - konkursowe”, a następnie sfotografowanie powstałych prac i przesłanie ich na adres mailowy Fundacji (fundacja@fundacjawawel.pl.). Na zwycięzców czekają nie tylko słodkości od firmy Wawel, ale także odwiedziny Wawel Trucka - interaktywnej ciężarówki pełnej słodyczy.
- Akcja #DobraRobotaChallenge oraz organizowany w jej ramach konkurs to inicjatywa firmy Wawel i Fundacji „Wawel z Rodziną”, wśród priorytetów której znajduje się m.in. pomoc w edukacji najmłodszych i promowanie dobrych postaw wśród dzieci. Najmłodsi są dla nas bardzo ważni, cieszymy się, że możemy im pomagać oraz pokazywać dobre przykłady. Zachęcamy wszystkich do udziału w naszym konkursie, który może być świetnym krokiem w wyborze ścieżki życiowej każdego ucznia. - wyjaśnia Sylwia Warnecka z Fundacji „Wawel z Rodziną”.
Konkurs edukacyjny trwa od 1 października 2020 roku do 15 stycznia 2021 r. Szczegóły i regulamin konkursu znaleźć można na stronie Fundacji: https://fundacjawawel.pl/dobrarobota/
Tofi MET – innowacyjne wsparcie dla hodowców krów
Do 12 października trwa nabór zgłoszeń do konkursu Złoty Medal Chemii 2024!
Smart Vegetables Innovations inwestuje w innowacje i edukację
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.