Komunikaty PR

I tak zdasz, nawet gdy nie ogarniasz!

2021-09-23  |  11:00
Biuro prasowe

Rozmawiamy z Robertem Bergerem, praktykiem z powołania i pasji, który udziela skutecznego wsparcia w przygotowaniu do matury z matematyki. Przedmiotu, który dla wielu maturzystów jest najbardziej stresującym na egzaminie dojrzałości. Na czym polega unikalność stosowanej przez niego metody?

1. Rozpoczął się rok szkolny. Dla wielu osób, w szczególności tegorocznych maturzystów, matematyka wiąże się z traumą i stresem. Dlaczego właśnie ten przedmiot jest szczególnie stresujący i wzbudza silne emocje?

W rozmowach z młodzieżą, której pomagam w przygotowaniu do matury
zauważyłem, że podstawowym czynnikiem, który wpływa na efektywność przyswojenia wiedzy z matematyki jest „przełamanie” tzw. blokady psychicznej. Uczniowie zazwyczaj mają negatywne wspomnienia z nauki matematyki w latach wczesnoszkolnych. Takie jak m.in. niezrozumienie materiału i brak wsparcia w jego skutecznym nauczeniu. To powoduje, że bardzo często nie wierzą w siebie. Towarzyszy im niepewność w przyswajaniu dalszego materiału. Często nie wiedzą też, na jakim etapie dane zadanie można już zakończyć. 

2. Na jakim etapie zaczynają się problemy z matematyką?

Problemy powstają już na etapie szkoły podstawowej. Później, kiedy uczeń idzie do szkoły średniej i ma obowiązek zdać maturę na poziomie podstawowym jest to bardzo stresujące. Moja autorska metoda pokazuje, że ten egzamin można zdać opanowując pewne schematy. Wystarczą one, aby przez egzamin przejść pomyślnie i tę wiedzę przekazuję moim uczniom.

3. Rozumiem, że by pomóc uczniom, należy nauczyć ich podstawowych kompetencji w używaniu narzędzi?

Tak. Podstawowe schematy, kalkulator oraz karta wzorów, które są dostępne na maturze, są w stanie skutecznie pomóc uczniowi zdać maturę. Wystarczy, że odpowiednio podejdzie do tematu. Na tym właśnie się skupiłem, tworząc mój kurs I TAKZDASZ.PL, który już od 4 lat skutecznie działa.

4. Dość często powtarza się sformułowanie, że matematyka jest bardziej dla chłopców, a dziewczyny radzą sobie z nią trochę gorzej albo mniej się nią interesują. Czy zgodzi się Pan z taką opinią?

Z mojego kursu korzysta mniej więcej pół na pół, jeżeli bierzemy pod uwagę chłopców i dziewczęta. Czasami rozkłada się to na 40% - 60%, natomiast w każdym roku wygląda to różnie. Nie ma reguły. Jeśli chodzi o moje doświadczenia wynikające ze współpracy i pomocy w przygotowaniach do matur, to ja nie podpisałbym się pod stwierdzeniem, że chłopcy radzą sobie lepiej z matematyką. Osobiście nie dotarłem do statystyk średniej zdawalności matury, biorąc pod uwagę osobno chłopców i osobno dziewczyny, natomiast z własnych statystyk, które prowadzę, zauważyłem, że zależy to od celu, jaki chcą osiągnąć. Czy do matury z matematyki podejdziemy ambitnie, czy chcemy ją po prostu „zaliczyć”.

Są osoby, które chcą tylko zdać maturę, tj. napisać ją na 32%, ale są osoby, które celują bardzo wysoko (90-100%). Zarówno w jednej, jak i w drugiej grupie są chłopcy i dziewczyny. Zauważyłem jednak, że dziewczyny robią bardziej staranne notatki. To z kolei wpływa na skuteczne kodowanie i przyswajanie informacji, więc i efektywne zdobywanie wiedzy. Jednak moim zdaniem, szanse są równe dla każdego pod kątem założenia jego celu.

5. Jak na wyniki ostatniej matury wpłynęła pandemia? Jak Pana zdaniem będzie to wyglądało w przyszłym roku? Czy uda się nadrobić zaległości z drugiej klasy?

W 2020 r. maturę z matematyki zdało 83% uczniów, a w 2021 - 79%. Jest to może mała różnica procentowa, ale idzie za tym ponad 13 000 osób więcej, które w tym roku nie zdały matury. Zainteresowanie moim kursem ciągle rośnie. Mówię śmiało moim uczniom - "i tak zdasz, nawet gdy nie ogarniasz", ponieważ zakładam dwie opcje.

Jeśli uczeń nie ogarnia materiału, który z moim kursem jest realizowany, to wystarczy opanować go na odpowiednim poziomie, aby zdał i zdobył punkty pod arkusz. Jeżeli natomiast uczeń ogarnia to, co jest mówione, to powinien się utwierdzić w przekonaniu, że jest w stanie zdobyć punkty na maturze, ponieważ już to umie. Mam nadzieję, że zainteresowanie kursem będzie rosło dalej, przez co będą rosły również wyniki. Średnia ogólnopolska w tym roku wyniosła 56%, średnia moich kursantów 71%.

6. Czy w obecnej sytuacji, wśród tych wszystkich problemów, które pojawiają się w związku z lockdownem i zaburzonym systemem nauczania, nie obawia się Pan dawać gwarancji zdania matury?

Od 4 lat wszyscy moi kursanci, którzy przeanalizowali i zrealizowali cały kurs, zdali maturę. Według moim obserwacji, potrzeba dodatkowego nauczania pozaszkolnego jest coraz większa, tym bardziej, że poziom jest coraz niższy. Wspieram więc poziom zdawalności matur. 4 lata pracy z młodzieżą potwierdzają efektywność i skuteczność moich kursów. Co ważne, typy zagadnień i mój autorski program, który zawarłem w kursie, pozwoli opracować arkusz w 90%. Oznacza to, że na 100% arkusza 90% jesteśmy w stanie napisać, realizując treści typowo z kursu I TAKZDASZ.PL. A żeby zdać, trzeba mieć 32%. Mogę więc zagwarantować zdanie matury. Gwarancja obejmuje to, że jeżeli uczeń, realizując mój kurs (który jest kursem online) i biorąc w nim udział, nie zda, jestem na to przygotowany. Wówczas zapraszam go na wakacyjny warsztat tygodniowy. Z moim kursem przygotowanie do matury jest „pod zdanie” na pewno, nie tylko w pierwszym terminie, ale i w terminie poprawkowym. Zdarza się, że po otrzymaniu wyników matur zgłaszają się do mnie osoby, które nie zdały matematyki i chcą przygotować się na poprawkę.

7. Opowie Pan więcej o samej platformie?

Platforma I TAKZDASZ.PL istnieje już od 4 lat i przynosi efekty. Dzięki niej uczniowie znajdują schematy maturalne i sposoby, by zdać. Dorzucam zarówno materiały związane z przygotowaniem merytorycznym, jak i z nastawieniem i podejściem do zadań. Chodzi o to, by nie przestraszyć się zadań i przezwyciężyć stres, argumentując to w odpowiedni sposób. Mój kurs na poziomie podstawowym złożony jest z 10 działów. Każdy dział zawiera treści, które lekcja po lekcji przygotowują do zdobycia punktów na maturze. Są to 3 lata materiału zamknięte w 20 godzinach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Probiotyk oraz laktoferyna mogą wpływać na hamowanie wirusa SARS-CoV-2 Biuro prasowe
2021-11-16 | 01:00

Probiotyk oraz laktoferyna mogą wpływać na hamowanie wirusa SARS-CoV-2

Polscy naukowcy przebadali suplement diety Salistat SGL03 firmy NutroPharma. Produkt zawiera m.in. probiotyk i laktoferynę. Jak wynika z wyników badania składniki zawarte w produkcie
Nauka 5 światowych innowacji, które nie powstałyby, gdyby nie pandemia COVID-19
2021-10-25 | 14:30

5 światowych innowacji, które nie powstałyby, gdyby nie pandemia COVID-19

Stare przysłowie mówi, że “potrzeba jest matką wynalazku”. Światowy kryzys zdrowotny boleśnie nas dotknął, przyczynił się jednak do powstania błyskotliwych
Nauka Zespół badawczy z Politechniki Rzeszowskiej laureatem PNIR 2021
2021-10-19 | 09:00

Zespół badawczy z Politechniki Rzeszowskiej laureatem PNIR 2021

Zespół badawczy z Politechniki Rzeszowskiej został laureatem Polskiej Nagrody Inteligentnego Rozwoju 2021 w kategorii "innowacyjne technologie i badania przyszłości" za

Więcej ważnych informacji

Partner serwisu

Venture Cafe Warsaw

Media i PR

Pandemia nie zachwiała pozycją polskich fabryk telewizorów. Na produkcję może wpłynąć brak komponentów z Azji i wzrost ich ceny

W Polsce co roku sprzedaje się ponad 2 mln nowych telewizorów, co – jak podaje Związek Cyfrowa Polska – plasuje nas pod tym względem na szóstym miejscu w Europie. Polska przoduje również w produkcji telewizorów na Starym Kontynencie. Na tutejszym rynku swoje odbiorniki składa kilka dużych, globalnych marek, a ich produkcja jest nawet ośmiokrotnie większa, niż jest w stanie przyjąć krajowy rynek. Zapotrzebowanie na rynkach zagranicznych mocno zwiększyła pandemia, chociaż dziś sytuacja wraca do stanu z 2019 roku. Jednym z głównych tego typu zakładów jest należąca do TCL fabryka w podwarszawskim Żyrardowie. Tu powstają m.in. wyposażone w najnowsze technologie telewizory, z których gros trafia na eksport.

Telekomunikacja

Technologiczne kierunki studiów przeżywają oblężenie. Budowanie kadr kluczowe dla rozwoju branży

Polskie uczelnie kształcą rokrocznie ponad 110 tys. absolwentów kierunków naukowo-technicznych. Największą popularnością cieszą się informatyka, cyberbezpieczeństwo i inne kierunki powiązane z sektorem ICT, który ma duży wkład w rozwój krajowej gospodarki. Wymaga jednak nieustannego kształcenia nowych kadr oraz wyrównywania poziomu wiedzy i umiejętności zgodnie z globalnymi standardami. Temu właśnie służy program ICT Academy i towarzyszący mu konkurs ICT Competition, który organizuje Huawei. 

Infrastruktura

Gen. W. Nowak: Wskazanie dostawcy wysokiego ryzyka nie zapewni bezpieczeństwa technologii. Ustawa o cyberbezpieczeństwie wymaga dalszych prac [DEPESZA]

– Każdy system, nieważne z jakich urządzeń się składa, można odpowiednio zabezpieczyć – ocenia gen. Włodzimierz Nowak, ekspert ds. cyberbezpieczeństwa, nawiązując do proponowanej przez rząd oceny ryzyka dostawców sprzętu i technologii. Jego zdaniem skupianie się jedynie na dostawcy to tylko dotykanie wierzchołka góry lodowej, bo czynników ryzyka jest znacznie więcej. Zapisy ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa wskazują, że jeśli firma technologiczna zostanie uznana za dostawcę wysokiego ryzyka, będzie de facto wykluczona z polskiego rynku, a operatorzy telekomunikacyjni będą musieli zrezygnować z jej urządzeń i usług. Kryteria oceny w dużej mierze są oparte na kwestiach przynależności państwowej, co według części ekspertów jest wymierzone w koncerny chińskie.