Komunikaty PR

I tak zdasz, nawet gdy nie ogarniasz!

2021-09-23  |  11:00
Biuro prasowe

Rozmawiamy z Robertem Bergerem, praktykiem z powołania i pasji, który udziela skutecznego wsparcia w przygotowaniu do matury z matematyki. Przedmiotu, który dla wielu maturzystów jest najbardziej stresującym na egzaminie dojrzałości. Na czym polega unikalność stosowanej przez niego metody?

1. Rozpoczął się rok szkolny. Dla wielu osób, w szczególności tegorocznych maturzystów, matematyka wiąże się z traumą i stresem. Dlaczego właśnie ten przedmiot jest szczególnie stresujący i wzbudza silne emocje?

W rozmowach z młodzieżą, której pomagam w przygotowaniu do matury
zauważyłem, że podstawowym czynnikiem, który wpływa na efektywność przyswojenia wiedzy z matematyki jest „przełamanie” tzw. blokady psychicznej. Uczniowie zazwyczaj mają negatywne wspomnienia z nauki matematyki w latach wczesnoszkolnych. Takie jak m.in. niezrozumienie materiału i brak wsparcia w jego skutecznym nauczeniu. To powoduje, że bardzo często nie wierzą w siebie. Towarzyszy im niepewność w przyswajaniu dalszego materiału. Często nie wiedzą też, na jakim etapie dane zadanie można już zakończyć. 

2. Na jakim etapie zaczynają się problemy z matematyką?

Problemy powstają już na etapie szkoły podstawowej. Później, kiedy uczeń idzie do szkoły średniej i ma obowiązek zdać maturę na poziomie podstawowym jest to bardzo stresujące. Moja autorska metoda pokazuje, że ten egzamin można zdać opanowując pewne schematy. Wystarczą one, aby przez egzamin przejść pomyślnie i tę wiedzę przekazuję moim uczniom.

3. Rozumiem, że by pomóc uczniom, należy nauczyć ich podstawowych kompetencji w używaniu narzędzi?

Tak. Podstawowe schematy, kalkulator oraz karta wzorów, które są dostępne na maturze, są w stanie skutecznie pomóc uczniowi zdać maturę. Wystarczy, że odpowiednio podejdzie do tematu. Na tym właśnie się skupiłem, tworząc mój kurs I TAKZDASZ.PL, który już od 4 lat skutecznie działa.

4. Dość często powtarza się sformułowanie, że matematyka jest bardziej dla chłopców, a dziewczyny radzą sobie z nią trochę gorzej albo mniej się nią interesują. Czy zgodzi się Pan z taką opinią?

Z mojego kursu korzysta mniej więcej pół na pół, jeżeli bierzemy pod uwagę chłopców i dziewczęta. Czasami rozkłada się to na 40% - 60%, natomiast w każdym roku wygląda to różnie. Nie ma reguły. Jeśli chodzi o moje doświadczenia wynikające ze współpracy i pomocy w przygotowaniach do matur, to ja nie podpisałbym się pod stwierdzeniem, że chłopcy radzą sobie lepiej z matematyką. Osobiście nie dotarłem do statystyk średniej zdawalności matury, biorąc pod uwagę osobno chłopców i osobno dziewczyny, natomiast z własnych statystyk, które prowadzę, zauważyłem, że zależy to od celu, jaki chcą osiągnąć. Czy do matury z matematyki podejdziemy ambitnie, czy chcemy ją po prostu „zaliczyć”.

Są osoby, które chcą tylko zdać maturę, tj. napisać ją na 32%, ale są osoby, które celują bardzo wysoko (90-100%). Zarówno w jednej, jak i w drugiej grupie są chłopcy i dziewczyny. Zauważyłem jednak, że dziewczyny robią bardziej staranne notatki. To z kolei wpływa na skuteczne kodowanie i przyswajanie informacji, więc i efektywne zdobywanie wiedzy. Jednak moim zdaniem, szanse są równe dla każdego pod kątem założenia jego celu.

5. Jak na wyniki ostatniej matury wpłynęła pandemia? Jak Pana zdaniem będzie to wyglądało w przyszłym roku? Czy uda się nadrobić zaległości z drugiej klasy?

W 2020 r. maturę z matematyki zdało 83% uczniów, a w 2021 - 79%. Jest to może mała różnica procentowa, ale idzie za tym ponad 13 000 osób więcej, które w tym roku nie zdały matury. Zainteresowanie moim kursem ciągle rośnie. Mówię śmiało moim uczniom - "i tak zdasz, nawet gdy nie ogarniasz", ponieważ zakładam dwie opcje.

Jeśli uczeń nie ogarnia materiału, który z moim kursem jest realizowany, to wystarczy opanować go na odpowiednim poziomie, aby zdał i zdobył punkty pod arkusz. Jeżeli natomiast uczeń ogarnia to, co jest mówione, to powinien się utwierdzić w przekonaniu, że jest w stanie zdobyć punkty na maturze, ponieważ już to umie. Mam nadzieję, że zainteresowanie kursem będzie rosło dalej, przez co będą rosły również wyniki. Średnia ogólnopolska w tym roku wyniosła 56%, średnia moich kursantów 71%.

6. Czy w obecnej sytuacji, wśród tych wszystkich problemów, które pojawiają się w związku z lockdownem i zaburzonym systemem nauczania, nie obawia się Pan dawać gwarancji zdania matury?

Od 4 lat wszyscy moi kursanci, którzy przeanalizowali i zrealizowali cały kurs, zdali maturę. Według moim obserwacji, potrzeba dodatkowego nauczania pozaszkolnego jest coraz większa, tym bardziej, że poziom jest coraz niższy. Wspieram więc poziom zdawalności matur. 4 lata pracy z młodzieżą potwierdzają efektywność i skuteczność moich kursów. Co ważne, typy zagadnień i mój autorski program, który zawarłem w kursie, pozwoli opracować arkusz w 90%. Oznacza to, że na 100% arkusza 90% jesteśmy w stanie napisać, realizując treści typowo z kursu I TAKZDASZ.PL. A żeby zdać, trzeba mieć 32%. Mogę więc zagwarantować zdanie matury. Gwarancja obejmuje to, że jeżeli uczeń, realizując mój kurs (który jest kursem online) i biorąc w nim udział, nie zda, jestem na to przygotowany. Wówczas zapraszam go na wakacyjny warsztat tygodniowy. Z moim kursem przygotowanie do matury jest „pod zdanie” na pewno, nie tylko w pierwszym terminie, ale i w terminie poprawkowym. Zdarza się, że po otrzymaniu wyników matur zgłaszają się do mnie osoby, które nie zdały matematyki i chcą przygotować się na poprawkę.

7. Opowie Pan więcej o samej platformie?

Platforma I TAKZDASZ.PL istnieje już od 4 lat i przynosi efekty. Dzięki niej uczniowie znajdują schematy maturalne i sposoby, by zdać. Dorzucam zarówno materiały związane z przygotowaniem merytorycznym, jak i z nastawieniem i podejściem do zadań. Chodzi o to, by nie przestraszyć się zadań i przezwyciężyć stres, argumentując to w odpowiedni sposób. Mój kurs na poziomie podstawowym złożony jest z 10 działów. Każdy dział zawiera treści, które lekcja po lekcji przygotowują do zdobycia punktów na maturze. Są to 3 lata materiału zamknięte w 20 godzinach.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Agrii Polska stawia na ludzi i wiedzę Biuro prasowe
2024-03-18 | 13:00

Agrii Polska stawia na ludzi i wiedzę

Pod koniec lutego, w siedzibie nowego zakładu produkcyjnego Agrii Polska w Aleksandrowie Kujawskim, blisko 140 doradców, wzięło udział w trzydniowym szkoleniu. Celem spotkania było
Nauka World Futures Day 2024
2024-02-28 | 08:00

World Futures Day 2024

Dołącz 1 marca do 24-godzinnej globalnej dyskusji na temat budowania lepszej przyszłości, aby świętować World Futures Day - Światowy Dzień Przyszłości. Rozpoczynamy w Nowej Zelandii o
Nauka Dzień Nauki Polskiej - w Polsce przedmioty ścisłe sprawiają problemy aż połowie
2024-02-20 | 15:00

Dzień Nauki Polskiej - w Polsce przedmioty ścisłe sprawiają problemy aż połowie

Połowa uczniów potwierdza, że miewa trudności z nauką przedmiotów ścisłych, a dla podobnej grupy (49 proc.) najtrudniejsza w szkole jest matematyka. Jednocześnie blisko 6 na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.