Komunikaty PR

Ekonomia w prostych krokach

2022-01-21  |  10:28
Biuro prasowe

4. edycja „Ferii z ekonomią" już trwa. Od 17 stycznia uczniowie 7. i 8. klas podstawowych z 65 szkół z  całej Polski zgłębiają wiedzę z zakresu ekonomii, aktywnie uczestnicząc w projekcie edukacji ekonomicznej, realizowanym przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

 

„Ferie z ekonomią” to ogólnopolski projekt adresowany do uczniów 7. i 8. klas szkół podstawowych, składający się z dwóch etapów. Pierwszy z nich realizowany jest w postaci dodatkowych zajęć przeprowadzanych w jednym tygodniu ferii zimowych, a zajęcia prowadzone są przez nauczyciela oraz studenta kierunku ekonomicznego. W tracie zajęć uczestnicy zdobywają wiedzę, m.in. z zakresu ekonomii i finansów, przyswajają podstawowe pojęcia ekonomiczne, dowiadują się, jak funkcjonuje prawdziwe przedsiębiorstwo i na czym polega patriotyzm gospodarczy. Młodzież ma również szansę wykształcić u siebie zdolności negocjacyjne, nauczyć się odpowiedzialnego gospodarowania pieniędzmi oraz poznać zasady tworzenia modelu biznesowego firmy. Zajęciom edukacyjnym towarzyszą gry i zabawy ekonomiczne, spotkanie z lokalnym przedsiębiorcą, wizyta w placówce banku oraz warsztat dotyczący pieniądza prowadzony przez pracowników Oddziałów Okręgowych Narodowego Banku Polskiego.

 

- Projekt „Ferie z ekonomią” to ciekawy sposób na przekazanie młodzieży podstawowej wiedzy z zakresu ekonomii, przedsiębiorczości, bankowości i finansów. Nasze doświadczenia pokazują, że te tematy nie są dla nich łatwe, aczkolwiek atrakcyjna i angażująca forma zajęć sprawia, że po projekcie poziom kompetencji uczniów znacząco wzrasta – mówi koordynator merytoryczny projektu dr Dariusz Danilewicz, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie.

 

Swoją przygodę z ekonomią uczniowie będą kontynuowali również w drugim semestrze, w ramach II  etapu projektu, w którym przygotują pracę projektową – model biznesowy własnego przedsiębiorstwa działającego w lokalnej społeczności. Nagrodą dla autorów pięciu najlepszych prac będzie wyjazd edukacyjny do Warszawy połączony z warsztatami ekonomicznymi.

 

-„Ferie z ekonomią” wyróżnia ciekawa i kreatywna formuła zajęć, która ułatwia młodym ludziom aktywne uczestnictwo w ćwiczeniach i łatwiejsze przyswojenie podstaw ekonomii. To nasz sztandarowy projekt, który trwa już 10 lat i do tej pory wzięło w nim udział ponad 13 tysięcy uczniów. W trakcie projektu młodzież dowiaduje się, że wiedza ekonomiczna przydaje się wszędzie. Gospodarowanie dotyczy zarówno racjonalnego zarządzania kieszonkowym, budżetem domowym, jak i każdym przedsiębiorstwem. Wiedza zdobyta podczas zajęć z pewnością zaprocentuje w przyszłości. Młodzi ludzie mają też okazję nabyć nowe kompetencje i umiejętności, niezbędne w dorosłym życiu, a także zyskać pewność siebie i przygotować się do podejmowania pierwszych kluczowych decyzji, chociażby dotyczących wyboru szkoły ponadpodstawowej – mówi Krzysztof Podhajski, prezes zarządu Fundacji Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

 

Do tegorocznej, 4. już edycji projektu, realizowanego na terenie całej Polski, zakwalifikowano 65 szkół z całej Polski. Jako pierwsi zajęcia rozpoczęli uczniowie ze szkół podstawowych z woj. kujawsko-pomorskiego, lubuskiego, małopolskiego, świętokrzyskiego oraz wielkopolskiego (17-21.01.2022). W kolejnych tygodniach (24-28.01.2022), w projekcie weźmie udział młodzież z województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego, a także dolnośląskiego, mazowieckiego, opolskiego i zachodniopomorskiego (31.01.-4.02.2022; 7-11.02.2022). W połowie lutego do projektu dołączą uczniowie z województw lubelskiego, łódzkiego, podkarpackiego i śląskiego (14-18.02.2022).

 

- Cieszymy się, że w tegoroczny projekt objął szkoły ze wszystkich województw i liczymy na to, że kolejne jego edycje będą spotykały się z jeszcze większym zainteresowaniem. „Ferie z ekonomią” są świetną alternatywą na ciekawe spędzenie wolnego czasu w czasie przerwy od nauki zdalnej– mówi Edyta Kozdroń-Warecka, koordynator projektu.

 

„Ferie z ekonomią” to efekt wieloletnich doświadczeń Fundacji Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej związanych z realizacją programów edukacji ekonomicznej skierowanych do młodzieży i  kontynuacja projektu pierwotnego „Na Własne Konto”, prowadzonego w latach 2011-2017. Stanowił on uzupełnienie i poszerzenie podstawy programowej przedmiotu wiedza o społeczeństwie w gimnazjum. Wzięło w nim udział ponad 10 tysięcy uczniów z gimnazjów położonych na terenach wiejskich w całej Polsce. Nowy projekt „Ferie z ekonomią” został zainicjonowany w 2017 roku i jest dostosowany do nowej podstawy programowej oraz nowej grupy uczestników, jakimi są uczniowie klas 7. i 8. szkół podstawowych. Materiały dydaktyczne zostały przygotowane przez ekspertów i  wykładowców Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Więcej informacji o projekcie: www.feriezekonomia.pl.

 

***

 

Pomysłodawcą i organizatorem projektu „Ferie z ekonomią” jest Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.

 

Fundacja Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej (EFWRP) jest organizacją pozarządową, działającą na rzecz rozwoju polskiej wsi. Od ponad 30 lat pomaga zmienić jej wizerunek oraz aktywnie wspiera rozwój społeczno-gospodarczy lokalnych społeczności na terenach wiejskich. Działania EFRWP skupiają się przede wszystkim na wspieraniu inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej i rozwoju lokalnych przedsiębiorstw oraz na działaniach społecznych i edukacyjnych skierowanych do osób zamieszkujących obszary wiejskie (www.efrwp.pl).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Jak nie dać się oszukać w czasie wyprzedaży? Biuro prasowe
2023-01-16 | 01:00

Jak nie dać się oszukać w czasie wyprzedaży?

Wyprzedaże zaczynają się zaraz po świętach to czas, w którym każdy jest omamiany napisami sale, promocja, wyprzedaż co sprawia, że wydajemy za dużo. Z tego pośpiechu klikami w
Nauka Znamy zwycięzców 12. edycji konkursu Złoty Medal Chemii 2022!
2022-12-14 | 15:00

Znamy zwycięzców 12. edycji konkursu Złoty Medal Chemii 2022!

Złoty Medal Chemii 2022 otrzymała Martyna Osada z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Tematem zwycięskiej pracy dyplomowej były dokładne obliczenia ab initio dla monowodorków
Nauka Kampania Bayer #ThankYouScience wsparta przez influencera: Doktora z TikToka
2022-11-16 | 11:40

Kampania Bayer #ThankYouScience wsparta przez influencera: Doktora z TikToka

Bayer rusza z kampanią #ThankYouScience. Inicjatywę wspiera znany influencer: Doktor z TikToka       Warszawa, 15 listopada 2022 –

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Transport

Kolej to najbardziej ekologiczny środek transportu. W Polsce wciąż jednak dominują samochody i ciężarówki

– Polska wciąż jest jednak mocno skoncentrowana na transporcie samochodowym, podobnie zresztą jak wiele innych państw. To zrozumiałe, bo przejście w kierunku innych środków transportu jest dużym krokiem, potrzeba wielu inwestycji w infrastrukturę fizyczną i cyfrową. Jednak, jeśli będą inwestycje i będzie wola polityczna, to przyszłość rysuje się optymistycznie – uważa Monika Heiming, szefowa Stowarzyszenia Europejskich Zarządców Infrastruktury Kolejowej w UE (EIM).​ Jak wskazuje, wyzwaniem na nadchodzące lata jest wzrost konkurencyjności sektora kolejowego, tak aby stanowił on atrakcyjną alternatywę dla innych środków transportu. Jednak pod względem środowiskowym już w tej chwili kolej zajmuje pierwsze miejsce i jest najmniej emisyjnym sposobem przewozu ludzi i towarów.

Partner serwisu

Venture Cafe Warsaw

Handel

Konsumenci oczekują szybkiego kontaktu i personalizacji oferty. Firmy zamierzają zwiększyć inwestycje w obsługę klienta aż o jedną czwartą

Prawie połowa klientów jest niezadowolona, jeśli nie otrzymuje spersonalizowanej oferty, a niemal wszyscy oczekują, że sprzedawca będzie pamiętał ich preferencje zakupowe  wynika z badań przeprowadzonych przez Adobe. Wysoki poziom pozytywnego doświadczenia klienta będzie w najbliższych latach głównym celem marketerów. Ma on być budowany poprzez automatyzację obsługi i obecność firm w świecie wirtualnym.

Zdrowie

Zachęty finansowe mogą zwiększyć wyszczepialność. Naukowcy nie zaobserwowali negatywnych skutków takich praktyk

Ludzie, którzy otrzymają niewielką kwotę za przyjęcie szczepionki, chętniej korzystają z takiej ochrony przeciw zakażeniom  dowodzą naukowcy z Uniwersytetu w Lozannie. Wyniki dwóch eksperymentów przeprowadzonych w Szwecji i Stanach Zjednoczonych nie wykazały negatywnych skutków takiej polityki. Jak twierdzą autorzy badania, ich praca może ułatwić decydentom podejmowanie decyzji co do stosowania zachęt finansowych w programach szczepień.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.