Komunikaty PR

Czy aplikacje zastąpią młodym lekarza? Nieprędko!

2022-10-12  |  15:10
Biuro prasowe
Do pobrania Press_2 ( 0.08 MB )

 

Czy aplikacje zastąpią młodym lekarza? Nieprędko!

Warszawa, 12 października 2022 - Doceniają naukę i innowacyjność. Mimo, że kuszą ich aplikacje wspierające zdrowie, nie rezygnują z kontaktu z lekarzem. Widzą też wartość rozwiązań cyfrowych dla zdrowia rodziców i dziadków. Oto oni: młodzi Polacy w raporcie „Barometr Bayer 2022” [1]. Kreśli on obraz młodych ludzi świadomych problemów, ale też wiedzących jak korzystać z innowacji.

 

„Barometr Bayer“ jest dorocznym badaniem stanu świadomości Polaków na ważne społecznie tematy -  zrównoważony rozwój, stosunek do nauki oraz do nowoczesnych rozwiązań w zdrowiu i rolnictwie. W tym roku badanie skupia się na szeroko dyskutowanych w przestrzeni publicznej tematach. Jednym z nich jest dbałość młodych Polaków o zdrowie, w tym korzystanie z różnorodnych aplikacji do monitorowania organizmu. Honorowy patronat nad badaniem objął United Nations Global Compact Network Poland.

 

W tym roku ta barwnie namalowana diagnoza, która zawsze skłania do żywiołowych dyskusji, portretuje pokolenie gotowe już za moment przejąć stery świata. Jak go urządzą i w jakiej kondycji pozostaną dzisiejsi 20-latkowie?

 

Młodzi Polacy są zgodni; warto dbać o siebie od małego i robić to przez całe życie – nie czekając do późniejszego wieku. Ponad połowa młodych Polaków deklaruje, że dla dobrej kondycji decydujące jest zdrowe odżywianie (choć do praktykowania go przyznaje się tylko jedna trzecia z nich). Dla młodych ważne jest apewnienie sobie odpowiedniej ilości snu (49%), aktywność fizyczna (47%) i ograniczanie stresu (43%). Kobiety zdecydowanie bardziej od mężczyzn dbają o relaks i czas na sen. Co trzeci ankietowany docenia wagę regularnych badań lekarskich.

 

Młodzi chcą mieć kontakt z lekarzem, a 57 proc. zgadza się ze stwierdzeniem, że najlepszy jest bezpośredni kontakt, ale w pewnych wypadkach, np. wypisania recepty czy skierowania, można skorzystać z porady zdalnej. Co według badania „Barometr Bayer 2022“ robi dwudziestolatek, gdy potrzebuje porady lub informacji o swoim zdrowiu? Najwięcej – bo połowa – kontaktuje się z lekarzem, głównie na wizytę osobistą.

 

Młodzi Polacy przywiązują wagę do zdrowego trybu życia i korzystają z możliwości technologicznych: blisko dwie trzecie zainstalowało już w telefonie aplikację związaną ze zdrowiem czy ćwiczeniami. Młodzi doceniają motywującą rolę aplikacji (42%) i możliwość obserwowania jak parametry zdrowia zmieniają się w czasie (38%). Co czwarty dzięki nim jest zmotywowany do wykonania określonej aktywności.

 

Aplikacje to towarzysz aktywnosci młodych Polaków – pomagają w liczeniu liczby kroków (56%), kilometrów (44%), spalonych kalorii (37%), oceny jakości snu (32%), sprawdzenia tętna (31%) czy ciśnienia (14%). Niemal połowa respondentów przedstawia lekarzowi dane zebrane w ten sposób. Większość (69%) chciałaby, aby informacje na temat historii chorób i leczenia były dostępne w jednym miejscu.

 

Ponad połowa młodych Polaków jest przekonana o tym, że aplikacje w przypadku osób starszych mają sens. Młodzi wskazują, że aplikacje przypominają o zachowaniach prozdrowotnych – aktywności fizycznej, wzięciu leków, przyjmowaniu płynów. 43% młodych Polaków deklaruje, że ich rodzice i dziadkowie już przekonali się do korzystania z aplikacji, które monitorują kondycję i przypominają o zachowaniach prozdrowotnych.

 

- „Barometr Bayer“ rysuje obraz młodych jako pokolenia czującego odpowiedzialność za stan własnego zdrowia. Podkreślają wagę troski o swój dobrostan, w tym profilaktykę i odczytywanie sygnałów płynących z organizmu - tak, by nie dopuścić do choroby. Chętnie korzystają ze zdobyczy nauki i techniki – mówi Markus Baltzer, prezes firmy Bayer w Polsce – To, co młodzi postulują, my – z pomocą nauki – już wprowadzamy. To między innymi rozwiązania cyfrowe na rzecz zdrowia. Oparta na wiedzy troska o własne zdrowie określana jest mianem „science-led selfcare“. Badanie dowodzi, że młodzi Polacy deklarują, że postępują zgodnie z jej zasadami. To budujące, dlatego z optymizmem patrzymy w przyszłość.

 

 

O firmie Bayer

Firma Bayer to międzynarodowe przedsiębiorstwo, którego działalność skupia się na obszarach nauk Life Sciences, jakimi są ochrona zdrowia i produkcja żywności. Jej produkty i usługi mają na celu przyniesienie korzyści ludziom i planecie poprzez wspieranie wysiłków zmierzających do przezwyciężenia głównych wyzwań związanych z rosnącą i starzejącą się populacją globalną. Bayer angażuje się w zrównoważony rozwój i wywieranie pozytywnego wpływu poprzez swoją działalność. Jednocześnie Grupa dąży do poprawy rentowności i tworzenia wartości poprzez innowacje i wzrost. Marka Bayer oznacza zaufanie, niezawodność i jakość na całym świecie. W roku podatkowym 2021 Grupa zatrudniała około 100 000 osób, a wartość jej sprzedaży wyniosła 44,1 mld euro. Wydatki na badania i rozwój - przed uwzględnieniem pozycji nadzwyczajnych - wyniosły 5,3 mld euro. Więcej informacji na stronie internetowej www.bayer.com.

 

Kontakt:

/// Monika Lechowska-Wróbel, Head of Communication CEE, Bayer Sp. z o.o.

E–mail: monika.lechowska@bayer.com

 

Biuro prasowe Bayer:

Aleksandra Stasiak,

Omega Communication, tel. 602 115 401, e-mail astasiak@communication.pl  

 

Oświadczenia dotyczące przyszłości

Niniejszy komunikat prasowy może zawierać oświadczenia dotyczące przyszłości oparte na bieżących założeniach i prognozach kierownictwa firmy Bayer. Istnieje wiele znanych oraz nieznanych rodzajów ryzyka, niewiadomych oraz innych czynników, które mogą prowadzić do znaczących różnic pomiędzy rzeczywiście osiągniętymi w przyszłości wynikami, sytuacją finansową firmy oraz tempem jej rozwoju a przedstawionymi w niniejszym dokumencie szacunkami. Czynniki te obejmują elementy omówione w publicznie dostępnych sprawozdaniach firmy Bayer, które są dostępne na stronie internetowej spółki pod adresem www.bayer.com. Spółka nie ponosi żadnej odpowiedzialności za aktualizacje tych stwierdzeń dotyczących przyszłości ani za dostosowanie ich do przyszłych sytuacji lub zdarzeń.

 

 

 


[1] Badanie „Barometr Bayer” przeprowadził instytut Kantar na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 20-30 lat, N=1026, sierpień / wrzesień 2022

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nauka Agrii Polska stawia na ludzi i wiedzę Biuro prasowe
2024-03-18 | 13:00

Agrii Polska stawia na ludzi i wiedzę

Pod koniec lutego, w siedzibie nowego zakładu produkcyjnego Agrii Polska w Aleksandrowie Kujawskim, blisko 140 doradców, wzięło udział w trzydniowym szkoleniu. Celem spotkania było
Nauka World Futures Day 2024
2024-02-28 | 08:00

World Futures Day 2024

Dołącz 1 marca do 24-godzinnej globalnej dyskusji na temat budowania lepszej przyszłości, aby świętować World Futures Day - Światowy Dzień Przyszłości. Rozpoczynamy w Nowej Zelandii o
Nauka Dzień Nauki Polskiej - w Polsce przedmioty ścisłe sprawiają problemy aż połowie
2024-02-20 | 15:00

Dzień Nauki Polskiej - w Polsce przedmioty ścisłe sprawiają problemy aż połowie

Połowa uczniów potwierdza, że miewa trudności z nauką przedmiotów ścisłych, a dla podobnej grupy (49 proc.) najtrudniejsza w szkole jest matematyka. Jednocześnie blisko 6 na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Konsument

Brytyjscy naukowcy dowiedli, że odczuwania szczęścia można się nauczyć. Trzeba jednak stale to ćwiczyć

Sześcioletnie badania, połączone z prowadzeniem kursów uczących tego, jak poprawić samopoczucie i stać się człowiekiem szczęśliwym, wykazały, że stosując odpowiednie strategie, można uzyskać zadowalające rezultaty. Przejście kursu prowadzonego przez naukowców z Uniwersytetu Bristolskiego umożliwia poprawę parametrów świadczących o samopoczuciu nawet o 15 proc. Okazuje się jednak, że zalecane ćwiczenia należy wykonywać trwale – w przeciwnym razie następuje regres do poziomu sprzed ich wdrożenia. Dobre wyniki badań skłoniły ich autora do wydania poradnika. Jego polskojęzyczna wersja ukaże się w maju.

Konsument

Techniki genomowe mogą zrewolucjonizować europejskie rolnictwo i uodpornić je na zmiany klimatu. UE pracuje nad nowymi ramami prawnymi

Techniki genomowe (NTG) pozwalają uzyskiwać rośliny o większej odporności na susze i choroby, a ich hodowla wymaga mniej nawozów i pestycydów. Komisja Europejska wskazuje, że NTG to innowacja, która może m.in. zwiększyć odporność systemu żywnościowego na zmiany klimatu. W tej chwili wszystkie rośliny uzyskane w ten sposób podlegają tym samym, mocno wyśrubowanym zasadom, co GMO. Dlatego w ub.r. KE zaproponowała nowe rozporządzenie dotyczące roślin uzyskiwanych za pomocą technik genomowych. W lutym br. przychylił się do niego Parlament UE, co otworzyło drogę do rozpoczęcia negocjacji z rządami państw UE w Radzie. Wątpliwości wielu państw członkowskich, również Polski, budzi kwestia patentów NGT pozostających w rękach globalnych koncernów, które mogłyby zaszkodzić pozycji europejskich hodowców.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.