Komunikaty PR

Nauka w domu? Prezentujemy bezpłatną aplikację do projektowania dla dzieci

2020-04-30  |  15:40
Biuro prasowe
Kontakt
Joanna Bator
DPS Software Sp. z o.o.

ul. Marynarska 15
02-674 Warszawa
jbator|dps-software.pl| |jbator|dps-software.pl
+48 22 339 64 32
dps-software.pl

Producent oprogramowania SOLIDWORKS, poza najpopularniejszymi komercyjnymi rozwiązaniami, oferuje aplikacje dla najmłodszych. Program Apps for Kids służy do nauki podstaw projektowania 3D i powstał z myślą o dzieciach w wieku wczesnoszkolnym. Nauka może odbywać się  zarówno w szkole, jak i w domu, a oprogramowanie dostępne jest online i co równie ważne - bezpłatnie.

Niektóre umiejętności zdobyte we wczesnym rozwoju dziecka ułatwiają edukację i rozwój młodego człowieka w kolejnych latach. Nie od dziś wiadomo, że funkcje takie spełnia nauka języka obcego czy gry na instrumencie. W ostatnich latach, wraz z rozwojem nowych technologii, do umiejętności tych można dodać projektowanie 3D, które nie tylko rozwija wyobraźnię i kreatywność, ale też pomaga w nauce, na przykład przedmiotów ścisłych.

Zobaczyć, dotknąć, zrozumieć – od przedszkolaka do inżyniera

Wielu ekspertów, w tym nauczyciele akademiccy widzą potrzebę nauki projektowania 3D już od najmłodszych lat. „Jeśli nie zachęcimy dzieci do ciekawości i rozwinięcia ich rozumienia nauki, kreatywności i tworzenia, nie będzie miało znaczenia, jak bardzo będziemy je po drodze inspirować. I tak powiedzą: „To za trudne. Bardzo mi się to podoba, ale nie umiem tego zrobić, nie rozumiem”. A przecież dzieci są urodzonymi naukowcami” – mówi Carmela Amato-Wierda, profesor Uniwersytetu w New Hampshire w Stanach Zjednoczonych. Uniwersytet w New Hampshire organizuje m.in. wakacyjne kolonie z SOLIDWORKS i drukowaniem 3D dla dzieci i młodzieży. 

„Gdy dzieci mają możliwość zapoznania się tego typu technologiami, mówią „oczywiście, że chcę nauczyć się i zrozumieć naukę, inżynierię, technologię, fizykę i matematykę! W momencie, gdy dziecko projektuje swój pierwszy kształt 3D, zapala się do nauki projektowania. To dla niego jak gry wideo. Ale musi to najpierw poczuć, dotknąć i zobaczyć. I na to pozwala SOLIDWORKS ” – dodaje Amato-Wierda.

Być konstruktorem, jak tata

Dzieci, marząc o przyszłej karierze wzorują się na najbliższych. Wielu wybitnych naukowców, artystów, lekarzy czy inżynierów poszło w ślady swoich rodziców. Zawód konstruktora jest na tyle ciekawy, że niejeden młody człowiek z wypiekami na twarzy obserwuje, co robi jego tata. Tak było w przypadku Tomasa Mallereta z Urugwaju, który w wieku 10 lat sam nauczył się projektowania 3D.

„Kiedy pierwszy raz zobaczyłem, jak tata projektuje w SOLIDWORKS pomyślałem, że też mógłbym tak projektować, musiałbym się tylko tego nauczyć. I się nauczyłem – mówi Tomas - SOLIDWORKS lubię za to, że poprzez proste rysowanie mogę nadać kształt swoim pomysłom i następnie je zbudować.”

Rodzice mieli wątpliwości, czy Tomas nie będzie rozczarowany nauką programu dla profesjonalistów, jeżeli nie będzie wiedział, jak zaprojektować coś, co sobie wyobraża. Jednak widząc upór Tomasa zrozumieli, że projektowanie jest dla niego jak gra, a nauka narzędzi przychodzi mu z łatwością. Tomas na początku wykorzystywał program intuicyjnie. Kiedy zrozumiał, jak go używać, zaczął spędzać długie godziny na projektowaniu 3D.

Od czego zacząć?

Aby jeszcze bardziej ułatwić dzieciom wejście w świat rozwiązań 3D, producent oprogramowania SOLIDWORKS, poza najpopularniejszymi komercyjnymi rozwiązaniami, oferuje aplikacje dla najmłodszych. Zaczynając naukę od intuicyjnego oprogramowania SOLIDWORKS Apps for Kids, każde dziecko może przekonać się, że projektowanie to wspaniała zabawa.

Program służy do nauki podstaw projektowania 3D i powstał z myślą o dzieciach w wieku wczesnoszkolnym. Nauka może odbywać się  zarówno w szkole, jak i w domu, a oprogramowanie dostępne jest online i co równie ważne - bezpłatnie. SOLIDWORKS Apps for Kids – na ten moment jeszcze w wersji BETA – inspiruje młodych twórców do urzeczywistnienia swoich najśmielszych marzeń. Użytkownicy mają możliwość korzystania z pięciu aplikacji dostarczanych w ramach pakietu SOLIDWORKS tj. Capture It, Shape It, Style It, Mech It, Print It. Dziecko może stworzyć swój własny projekt, a następnie wydrukować go na drukarce 3D lub zwykłej drukarce atramentowej w postaci siatki sześcianu z rzutami do samodzielnego złożenia.

Adrian Czapla, ekspert ds. edukacji DPS Software przekonuje, że projektowanie 3D z aplikacją SOLIDWORKS dla najmłodszych jest łatwe i intuicyjne. „Na początku marca przeprowadziliśmy zajęcia z projektowania 3D w zerówce oraz klasach 1-2 jednej z mazowieckich szkół podstawowych. Dzieci, korzystając z Apps for Kids mogły stworzyć projekt, a następnie, dzięki drukarce 3D, zobaczyć efekt swojej pracy. Byłem pozytywnie zaskoczony nie tylko entuzjazmem uczniów, ale też ich wiedzą i umiejętnościami. Praca w tym programie nie stanowiła dla nich najmniejszego problemu, co utwierdziło mnie w przekonaniu, że Apps for Kids jest idealnym rozwiązaniem dla najmłodszych – i dodaje - „Sam jestem tatą i zadbam o to, aby mój syn poznał to oprogramowanie jeszcze w przedszkolu.”

Więcej o aplikacji SOLIDWORKS for Kids oraz link do bezpłatnej licencji na  blogu technicznym www.dpstoday.pl.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: DPS Software Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gry i aplikacje Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee Biuro prasowe
2024-11-08 | 14:00

Red Square Games podpisało kluczową umowę licencyjną z Asmodee

Red Square Games, producent i wydawca gier wideo notowany na NewConnect, informuje, że w dniu 5 listopada 2024 r. podpisano umowę licencyjną z nowym partnerem, firmą Asmodee, liderem w branży
Gry i aplikacje SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation
2024-11-06 | 11:00

SlavicPunk: Oldtimer debiutuje w wersji na konsole Xbox i PlayStation

Po zeszłorocznej premierze na PC izometrycznej strzelanki typu twin-stick – SlavicPunk: Oldtimer, Red Square Games zaprezentuje swoją debiutancką grę w wersji na Xbox i PlayStation.
Gry i aplikacje Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!
2024-10-29 | 13:00

Dziennikarka Karolina Pajączkowska ambasadorką gry Play of Battle!

Karolina Pajączkowska - znana dziennikarka i osobowość medialna, dołącza do zespołu Play of Battle, jednej z najbardziej oczekiwanych gier wojennych, jako ambasadorka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

Ochrona środowiska

Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro

Ponad 200 projektów dofinansowanych kwotą 92 mln euro – taki jest bilans wsparcia z programu „Rozwój przedsiębiorczości i innowacje” z Norweskiego Mechanizmu Finansowego na lata 2014–2021. Mikro-, małe i średnie firmy mogły za pośrednictwem PARP otrzymać granty na realizację innowacyjnych projektów związanych z ochroną środowiska, jakością wód oraz poprawiających jakość życia. – Firmy, które skorzystały z Funduszy Norweskich, odnotowały korzyści biznesowe, efekty środowiskowe, ale też pozabiznesowe, społeczne – ocenia Maja Wasilewska z PARP.

IT i technologie

Sztuczna inteligencja nie zastąpi pisarzy. Nie tworzy literatury, tylko książki dla zabicia czasu

Kwestia wykorzystania dzieł pisarzy do trenowania algorytmów sztucznej inteligencji budzi coraz większe kontrowersje. Część autorów kategorycznie zabrania takiego używania swoich prac, inni godzą się na to w zamian za proponowane przez niektóre wydawnictwa honoraria. Literaci są jednak zgodni co do tego, że teksty pisane przez SI nigdy nie wejdą do kanonu literatury pięknej. Technologia nie stworzy bowiem nowej wartości artystycznej, lecz powieli już istniejące schematy.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.