Naucz Twoje dziecko jak odpowiedzialnie korzystać z Internetu
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Firma Trend Micro Polska, w ramach swojego globalnego programu Internet Safety for Kids and Families (ISKF), uruchomiła dzisiaj pierwszą polską edycję konkursu online na wideo i plakat pt. „What's Your Story?” 2020. Konkurs ma na celu umożliwienie młodzieży oddania głosu w globalnej dyskusji na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu, przy jednoczesnym zachęceniu ich do pozytywnego korzystania z mediów społecznościowych. Kwestie te są o tyle ważne, ponieważ jak wynika z badania Trend Micro w Polsce, z czerwca br., pomimo np. regulaminu Facebooka i TikToka, co drugie dziecko w wieku 8-12 lat korzysta z tych mediów społecznościowych. Ponadto 1/3 rodziców nie potrafiłaby ustawić kontroli rodzicielskiej na telefonie/tablecie lub komputerze.
Globalny program Trend Micro Internet Safety for Kids & Families — ISKF, od 2008 roku prowadzi na całym świecie działania, które mają na celu pomoc dzieciom, rodzinom i szkołom unikać zagrożeń w sieci i uczyć zasad odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych. Inicjatywa dotarła już do ponad 2,5 mln rodziców, nauczycieli i młodych ludzi na całym świecie, promując odpowiedzialne i bezpieczne korzystanie z Internetu. Od roku działa również w Polsce, a dziś — 12 października, w Dzień Bezpiecznego Komputera zainaugurowano konkurs online „What’s Your Story?”.
– Naszą misją od ponad 30 lat jest zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowej wymiany informacji na całym świecie, nie wyłączając dzieci. Dlatego nasz konkurs „What’s Your Story?”, który realizujemy w ramach globalnej inicjatywy Trend Micro „Internet Safety for Kids & Families” skierowany jest właśnie do najmłodszych. Formuła konkursu ma zachęcać dzieci nie tylko do zgłębiania wiedzy na temat zasad związanych z tworzeniem filmów, wykorzystywaniem wizerunków i własności innych osób, ale także przybliżyć im dobre praktyki nt. bezpiecznego wykorzystywania Internetu – mówi Anna Falkowska z Trend Micro Polska.
Konkurs „What’s Your Story?” na najlepszy film lub plakat skierowany jest do szkół podstawowych w całej Polsce. Jego ideą jest zachęcenie dzieci i młodzieży do kreatywnego odpowiedzenia na pytanie związane z Internetem, a tym samym skłonienie najmłodszych do refleksji nad bezpieczeństwem w sieci. W konkursie mogą wziąć udział uczestnicy indywidualni, grupy młodzieży i szkoły. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie plakatu lub krótkiego filmu odpowiadającego na pytania: „Jak wyglądałoby Twoje życie, gdyby Internet przestał dziś istnieć?”. Zgłoszenia można przesyłać od dziś do 17 grudnia 2020.
Na uczestników, którzy po raz pierwszy będą przygotowywać takie prace i nie wiedzą, od czego zacząć czekają liczne materiały edukacyjne i wskazówki, które pomogą zamienić ich wspaniałe pomysły w niesamowity film lub plakat. Przygotowaną pracę należy zamieścić na stronie konkursu, a po jej opublikowaniu udostępniać społeczności do wyświetlania, komentowanie i lajkowania. Każdy uczestnik musi promować przesłany film lub plakat wśród przyjaciół, rodzin, kolegów z klasy i społeczności, ponieważ prace z najwyższą liczbą wyświetleń i lajków przejdą do finału, a Jurorzy zdecydują, które z nich zostaną nagrodzone.
Grono jurorów przyzna jedną główną nagrodę za najlepszą pracę edycji oraz dodatkowo nagrody w pięciu kategoriach. Wśród nagród znajdują się m.in. kamera sportowa, tablet graficzny i wyposażenie świetlicy o wartości 5000 złotych.
Więcej szczegółów o konkursie znajduje się na https://whatsyourstory.trendmicro.pl/!
W ramach programu ISKF przeprowadzone zostało również badanie 'Dzieci jako użytkownicy Internetu – kwestie bezpieczeństwa oraz obawy rodziców z tym związane’. Zachęcamy do zapoznania się z jego wynikami.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1

Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji
Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.
IT i technologie
UE w 80 proc. technologicznie polega na innych krajach. Zależność cyfrowa od USA i Chin może być zagrożeniem dla bezpieczeństwa

Unia Europejska w alarmującym stopniu jest uzależniona od dostawców technologii z USA i Chin. W ponad 80 proc. polega na państwach trzecich w zakresie produktów cyfrowych, usług, infrastruktury oraz własności intelektualnej. – To sytuacja, która w kontekście bezpieczeństwa danych i stabilności gospodarczej jest po prostu nie do zaakceptowania – ocenia Michał Kobosko, europoseł z Polski 2050. Ogranicza to zdolność Europy do innowacji, konkurowania oraz utrzymania kontroli nad jej gospodarką cyfrową.
Prawo
Rzecznik MŚP na mocy nowej ustawy ma objąć ochroną także rolników. Na zmianach skorzystają też duże firmy

Trwają prace nad zmianą ustawy o Rzeczniku Małych i Średnich Przedsiębiorców. Jej projekt jest na etapie konsultacji i przewiduje wiele modyfikacji w obszarze kompetencji organu, który do tej pory obejmuje ochroną jedynie mikro-, małe i średnie firmy. Wraz z wejściem w życie nowej ustawy będzie mógł podejmować działania na rzecz ogółu przedsiębiorców, w tym m.in. rolników, adwokatów czy wspólników spółek. Kompetencje Rzecznika Praw Przedsiębiorców zostaną rozszerzone także m.in. w zakresie opiniowania i inicjowania przyjęcia aktów prawnych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.