Naucz Twoje dziecko jak odpowiedzialnie korzystać z Internetu
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl
Firma Trend Micro Polska, w ramach swojego globalnego programu Internet Safety for Kids and Families (ISKF), uruchomiła dzisiaj pierwszą polską edycję konkursu online na wideo i plakat pt. „What's Your Story?” 2020. Konkurs ma na celu umożliwienie młodzieży oddania głosu w globalnej dyskusji na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu, przy jednoczesnym zachęceniu ich do pozytywnego korzystania z mediów społecznościowych. Kwestie te są o tyle ważne, ponieważ jak wynika z badania Trend Micro w Polsce, z czerwca br., pomimo np. regulaminu Facebooka i TikToka, co drugie dziecko w wieku 8-12 lat korzysta z tych mediów społecznościowych. Ponadto 1/3 rodziców nie potrafiłaby ustawić kontroli rodzicielskiej na telefonie/tablecie lub komputerze.
Globalny program Trend Micro Internet Safety for Kids & Families — ISKF, od 2008 roku prowadzi na całym świecie działania, które mają na celu pomoc dzieciom, rodzinom i szkołom unikać zagrożeń w sieci i uczyć zasad odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych. Inicjatywa dotarła już do ponad 2,5 mln rodziców, nauczycieli i młodych ludzi na całym świecie, promując odpowiedzialne i bezpieczne korzystanie z Internetu. Od roku działa również w Polsce, a dziś — 12 października, w Dzień Bezpiecznego Komputera zainaugurowano konkurs online „What’s Your Story?”.
– Naszą misją od ponad 30 lat jest zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowej wymiany informacji na całym świecie, nie wyłączając dzieci. Dlatego nasz konkurs „What’s Your Story?”, który realizujemy w ramach globalnej inicjatywy Trend Micro „Internet Safety for Kids & Families” skierowany jest właśnie do najmłodszych. Formuła konkursu ma zachęcać dzieci nie tylko do zgłębiania wiedzy na temat zasad związanych z tworzeniem filmów, wykorzystywaniem wizerunków i własności innych osób, ale także przybliżyć im dobre praktyki nt. bezpiecznego wykorzystywania Internetu – mówi Anna Falkowska z Trend Micro Polska.
Konkurs „What’s Your Story?” na najlepszy film lub plakat skierowany jest do szkół podstawowych w całej Polsce. Jego ideą jest zachęcenie dzieci i młodzieży do kreatywnego odpowiedzenia na pytanie związane z Internetem, a tym samym skłonienie najmłodszych do refleksji nad bezpieczeństwem w sieci. W konkursie mogą wziąć udział uczestnicy indywidualni, grupy młodzieży i szkoły. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie plakatu lub krótkiego filmu odpowiadającego na pytania: „Jak wyglądałoby Twoje życie, gdyby Internet przestał dziś istnieć?”. Zgłoszenia można przesyłać od dziś do 17 grudnia 2020.
Na uczestników, którzy po raz pierwszy będą przygotowywać takie prace i nie wiedzą, od czego zacząć czekają liczne materiały edukacyjne i wskazówki, które pomogą zamienić ich wspaniałe pomysły w niesamowity film lub plakat. Przygotowaną pracę należy zamieścić na stronie konkursu, a po jej opublikowaniu udostępniać społeczności do wyświetlania, komentowanie i lajkowania. Każdy uczestnik musi promować przesłany film lub plakat wśród przyjaciół, rodzin, kolegów z klasy i społeczności, ponieważ prace z najwyższą liczbą wyświetleń i lajków przejdą do finału, a Jurorzy zdecydują, które z nich zostaną nagrodzone.
Grono jurorów przyzna jedną główną nagrodę za najlepszą pracę edycji oraz dodatkowo nagrody w pięciu kategoriach. Wśród nagród znajdują się m.in. kamera sportowa, tablet graficzny i wyposażenie świetlicy o wartości 5000 złotych.
Więcej szczegółów o konkursie znajduje się na https://whatsyourstory.trendmicro.pl/!
W ramach programu ISKF przeprowadzone zostało również badanie 'Dzieci jako użytkownicy Internetu – kwestie bezpieczeństwa oraz obawy rodziców z tym związane’. Zachęcamy do zapoznania się z jego wynikami.
Państwowy Instytut Geologiczny wzmacnia bezpieczeństwo cyfrowe z Secfense
Zabezpieczenie placów budowy - co warto wiedzieć?
Ekspert komentuje: Kradzieże na placach budowy zwiększają koszty inwestycji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Transport
Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych
Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.