Komunikaty PR

Naucz Twoje dziecko jak odpowiedzialnie korzystać z Internetu

2020-10-13  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Firma Trend Micro Polska, w ramach swojego globalnego programu Internet Safety for Kids and Families (ISKF), uruchomiła dzisiaj pierwszą polską edycję konkursu online na wideo i plakat pt. „What's Your Story?” 2020. Konkurs ma na celu umożliwienie młodzieży oddania głosu w globalnej dyskusji na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu, przy jednoczesnym zachęceniu ich do pozytywnego korzystania z mediów społecznościowych. Kwestie te są o tyle ważne, ponieważ jak wynika z badania Trend Micro w Polsce, z czerwca br., pomimo np. regulaminu Facebooka i TikToka, co drugie dziecko w wieku 8-12 lat korzysta z tych mediów społecznościowych. Ponadto 1/3 rodziców nie potrafiłaby ustawić kontroli rodzicielskiej na telefonie/tablecie lub komputerze.

Globalny program Trend Micro Internet Safety for Kids & Families — ISKF, od 2008 roku prowadzi na całym świecie działania, które mają na celu pomoc dzieciom, rodzinom i szkołom unikać zagrożeń w sieci i uczyć zasad odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych.  Inicjatywa dotarła już do ponad 2,5 mln  rodziców, nauczycieli i młodych ludzi na całym świecie, promując odpowiedzialne i bezpieczne korzystanie z Internetu. Od roku działa również w Polsce, a dziś  — 12 października, w Dzień Bezpiecznego Komputera zainaugurowano konkurs online „What’s Your Story?”.

– Naszą misją od ponad 30 lat jest zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowej wymiany informacji na całym świecie, nie wyłączając dzieci. Dlatego nasz  konkurs „What’s Your Story?”, który realizujemy w ramach globalnej inicjatywy Trend Micro „Internet Safety for Kids & Families” skierowany jest właśnie do najmłodszych. Formuła konkursu ma zachęcać dzieci nie tylko do zgłębiania wiedzy na temat zasad związanych z tworzeniem filmów, wykorzystywaniem wizerunków i własności innych osób, ale także przybliżyć im dobre praktyki nt. bezpiecznego wykorzystywania Internetu – mówi Anna Falkowska z Trend Micro Polska.

Konkurs „What’s Your Story?” na najlepszy film lub plakat skierowany jest do szkół podstawowych w całej Polsce. Jego ideą jest zachęcenie dzieci i młodzieży do kreatywnego odpowiedzenia na pytanie związane z Internetem, a tym samym skłonienie najmłodszych do refleksji nad bezpieczeństwem w sieci. W konkursie mogą wziąć udział uczestnicy indywidualni, grupy młodzieży i szkoły. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie plakatu lub krótkiego filmu odpowiadającego na pytania: „Jak wyglądałoby Twoje życie, gdyby Internet przestał dziś istnieć?”. Zgłoszenia  można przesyłać od dziś do 17 grudnia 2020.

Na uczestników, którzy po raz pierwszy będą przygotowywać takie prace i nie wiedzą, od czego zacząć czekają liczne materiały edukacyjne i wskazówki, które pomogą zamienić ich wspaniałe pomysły w niesamowity film lub plakat. Przygotowaną pracę należy zamieścić na stronie konkursu, a po jej opublikowaniu udostępniać społeczności do wyświetlania, komentowanie i lajkowania. Każdy uczestnik musi promować przesłany film lub plakat wśród przyjaciół, rodzin, kolegów z klasy i społeczności, ponieważ prace z najwyższą liczbą wyświetleń i lajków przejdą do finału, a Jurorzy zdecydują, które z nich zostaną nagrodzone.

Grono jurorów przyzna jedną główną nagrodę za najlepszą pracę edycji oraz dodatkowo nagrody w pięciu kategoriach. Wśród nagród znajdują się m.in. kamera sportowa, tablet graficzny i wyposażenie świetlicy o wartości 5000 złotych.

Więcej szczegółów o konkursie znajduje się na https://whatsyourstory.trendmicro.pl/!

W ramach programu ISKF przeprowadzone zostało również badanie 'Dzieci jako użytkownicy Internetu – kwestie bezpieczeństwa oraz obawy rodziców z tym związane’. Zachęcamy do zapoznania się z jego wynikami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bezpeczeństwo DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom? Biuro prasowe
2024-10-28 | 14:40

DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?

Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej (DORA) dotyczy instytucji finansowych, zarówno tych tradycyjnych, jak również fintechów, które oferują usługi
Bezpeczeństwo Bolt, Feminoteka i warszawskie bary łączą siły na rzecz bezpieczeństwa
2024-09-23 | 14:30

Bolt, Feminoteka i warszawskie bary łączą siły na rzecz bezpieczeństwa

Bolt, fundacja Feminoteka oraz warszawskie bary: Bar Studio, Plan B oraz Plac Zabaw połączyły siły i wspólnie rozpoczynają kampanię edukacyjną nt. bezpiecznych
Bezpeczeństwo IT Solution Factor pierwszym partnerem Cohesity w Polsce
2024-07-10 | 11:00

IT Solution Factor pierwszym partnerem Cohesity w Polsce

IT Solution Factor, polski integrator rozwiązań IT z zakresu infrastruktury i security oraz dostawca usług serwisowych, ogłosił podpisanie umowy partnerskiej z Cohesity. Firma z siedzibą w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Ochrona środowiska

Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje

Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, która może zmienić sposób egzekwowania prawa do życia i zdrowia.

Ochrona środowiska

Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem działalności firm produkcyjnych w Polsce – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BASF Polska. Pomimo wysokiego poziomu takich deklaracji jedynie 10 proc. przedsiębiorstw ma już wdrożoną strategię w tym obszarze. Wiele podmiotów, zwłaszcza mniejszych, nie widzi korzyści z tym związanych. Aby wspierać firmy w transformacji ku zrównoważonemu rozwojowi, BASF Polska prowadzi program „Razem dla Planety”, który promuje i nagradza ekologiczne rozwiązania oraz zachęca do dzielenia się doświadczeniami w tym obszarze.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.