Komunikaty PR

Naucz Twoje dziecko jak odpowiedzialnie korzystać z Internetu

2020-10-13  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Firma Trend Micro Polska, w ramach swojego globalnego programu Internet Safety for Kids and Families (ISKF), uruchomiła dzisiaj pierwszą polską edycję konkursu online na wideo i plakat pt. „What's Your Story?” 2020. Konkurs ma na celu umożliwienie młodzieży oddania głosu w globalnej dyskusji na temat bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z Internetu, przy jednoczesnym zachęceniu ich do pozytywnego korzystania z mediów społecznościowych. Kwestie te są o tyle ważne, ponieważ jak wynika z badania Trend Micro w Polsce, z czerwca br., pomimo np. regulaminu Facebooka i TikToka, co drugie dziecko w wieku 8-12 lat korzysta z tych mediów społecznościowych. Ponadto 1/3 rodziców nie potrafiłaby ustawić kontroli rodzicielskiej na telefonie/tablecie lub komputerze.

Globalny program Trend Micro Internet Safety for Kids & Families — ISKF, od 2008 roku prowadzi na całym świecie działania, które mają na celu pomoc dzieciom, rodzinom i szkołom unikać zagrożeń w sieci i uczyć zasad odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych.  Inicjatywa dotarła już do ponad 2,5 mln  rodziców, nauczycieli i młodych ludzi na całym świecie, promując odpowiedzialne i bezpieczne korzystanie z Internetu. Od roku działa również w Polsce, a dziś  — 12 października, w Dzień Bezpiecznego Komputera zainaugurowano konkurs online „What’s Your Story?”.

– Naszą misją od ponad 30 lat jest zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowej wymiany informacji na całym świecie, nie wyłączając dzieci. Dlatego nasz  konkurs „What’s Your Story?”, który realizujemy w ramach globalnej inicjatywy Trend Micro „Internet Safety for Kids & Families” skierowany jest właśnie do najmłodszych. Formuła konkursu ma zachęcać dzieci nie tylko do zgłębiania wiedzy na temat zasad związanych z tworzeniem filmów, wykorzystywaniem wizerunków i własności innych osób, ale także przybliżyć im dobre praktyki nt. bezpiecznego wykorzystywania Internetu – mówi Anna Falkowska z Trend Micro Polska.

Konkurs „What’s Your Story?” na najlepszy film lub plakat skierowany jest do szkół podstawowych w całej Polsce. Jego ideą jest zachęcenie dzieci i młodzieży do kreatywnego odpowiedzenia na pytanie związane z Internetem, a tym samym skłonienie najmłodszych do refleksji nad bezpieczeństwem w sieci. W konkursie mogą wziąć udział uczestnicy indywidualni, grupy młodzieży i szkoły. Zadaniem konkursowym jest przygotowanie plakatu lub krótkiego filmu odpowiadającego na pytania: „Jak wyglądałoby Twoje życie, gdyby Internet przestał dziś istnieć?”. Zgłoszenia  można przesyłać od dziś do 17 grudnia 2020.

Na uczestników, którzy po raz pierwszy będą przygotowywać takie prace i nie wiedzą, od czego zacząć czekają liczne materiały edukacyjne i wskazówki, które pomogą zamienić ich wspaniałe pomysły w niesamowity film lub plakat. Przygotowaną pracę należy zamieścić na stronie konkursu, a po jej opublikowaniu udostępniać społeczności do wyświetlania, komentowanie i lajkowania. Każdy uczestnik musi promować przesłany film lub plakat wśród przyjaciół, rodzin, kolegów z klasy i społeczności, ponieważ prace z najwyższą liczbą wyświetleń i lajków przejdą do finału, a Jurorzy zdecydują, które z nich zostaną nagrodzone.

Grono jurorów przyzna jedną główną nagrodę za najlepszą pracę edycji oraz dodatkowo nagrody w pięciu kategoriach. Wśród nagród znajdują się m.in. kamera sportowa, tablet graficzny i wyposażenie świetlicy o wartości 5000 złotych.

Więcej szczegółów o konkursie znajduje się na https://whatsyourstory.trendmicro.pl/!

W ramach programu ISKF przeprowadzone zostało również badanie 'Dzieci jako użytkownicy Internetu – kwestie bezpieczeństwa oraz obawy rodziców z tym związane’. Zachęcamy do zapoznania się z jego wynikami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bezpeczeństwo Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1 Biuro prasowe
2024-12-18 | 10:00

Zwycięstwo dla całej branży: Axis dodaje obsługę standardu kodowania AV1

Firma Axis, jako pierwsza w branży, ogłasza wsparcie dla sprawdzonego standardu kodowania wideo AV1, wprowadzając na rynek 9. generację systemów na chipie (SoC) serii ARTPEC. Format AV1
Bezpeczeństwo Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe
2024-12-05 | 09:00

Zakłady przemysłowe inwestują w nowoczesne instalacje przeciwpożarowe

• W 2023 r. odnotowano prawie 2985 pożarów budynków produkcyjnych i magazynowych*.  • Znacząca liczba takich zdarzeń pokazuje jak istotne jest odpowiednie
Bezpeczeństwo DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?
2024-10-28 | 14:40

DORA uderza w fintechy: Czy nowe przepisy zagrożą innowacyjnym firmom?

Rozporządzenie o cyfrowej odporności operacyjnej (DORA) dotyczy instytucji finansowych, zarówno tych tradycyjnych, jak również fintechów, które oferują usługi

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Ochrona środowiska

W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.

Konsument

Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.