Współpraca TomTom i Delphi Technologies
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji oraz Delphi Technologies PLC (DLPH), pionier w zakresie technologii napędowych, ogłosiły wyniki wspólnych testów przeprowadzonych podczas jazdy w warunkach rzeczywistych. Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) od Delphi Technologies w połączeniu z mapami TomTom ADAS pozwolił zaoszczędzić samochodom osobowym ponad 10 proc. paliwa.
Dowód koncepcji został osiągnięty przy użyciu prototypowego pojazdu Delphi Technologies z systemem Inteligentnej Jazdy, wyposażonego w najnowsze zaawansowane oprogramowanie do sterowania napędem oraz mapę ADAS firmy TomTom. Testy zostały przeprowadzone na różnych trasach, aby potwierdzić korzyść, jaką jest oszczędność paliwa, w różnych rzeczywistych warunkach jazdy. Mapa TomTom ADAS dostarcza wzbogacone, bardzo dokładne dane dotyczące ograniczeń prędkości, informacji o pasach ruchu, nachylenia dróg i znaków drogowych. Pakiet oprogramowania systemu Inteligentnej Jazdy od Delphi Technologies wykorzystuje dane TomTom do przewidywania przyszłej drogi, optymalizując układ napędowy samochodu w celu zwiększenia prędkości i kontroli nad zmniejszonym zużyciem energii.
Wyniki testów wykazały, że wydajność układu napędowego znacznie się poprawiła, gdy aktywowano TomTom ADAS Map. Testy przeprowadzone z różnymi kierowcami, którzy wybierali swoje preferowane trasy, wykazały także zdolność systemu do przystosowania się, jak również do osiągania wyników bez pogorszenia wrażeń z jazdy lub wydłużenia jej czasu.
„TomTom ADAS Map jest wypróbowaną, przetestowaną i sprawdzoną technologią, która zapewnia bezpieczeństwo i komfort jazdy ponad 1,5 mln zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie. Nasza współpraca z Delphi Technologies pokazuje, że najnowsza generacja wysokiej jakości technologii ADAS może radykalnie obniżyć koszty eksploatacji poprzez zmniejszenie zużycia paliwa” – mówi Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving, TomTom.
„Znaczący wzrost wydajności dzięki naszej współpracy z firmą TomTom pokazuje, jak nasz autorski system Inteligentnej Jazdy, w połączeniu z odpowiednimi danymi mapowymi, może umożliwić bardziej ekologiczną jazdę, bez żadnych kompromisów. Mamy fascynujące, oparte na danych ze świata rzeczywistego rozwiązanie, które może zapewniać namacalne korzyści naszym klientom" – mówi Paul Farrell, senior vice president, Strategy and Corporate Development, Delphi Technologies.
Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju
Barwa światła jak w żarówkach halogenowych!
Środki smarne ELF rekomendowane przez SsangYong
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności
Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.
Edukacja
Skutki zbyt długich sesji gier wideo mogą być bolesne. Naukowcy rekomendują, aby nie przekraczać 3 godz. dziennie [DEPESZA]
Zmęczenie oczu, ból głowy, pleców, dłoni i nadgarstka to dolegliwości najczęściej zgłaszane przez osoby regularnie grające w gry komputerowe. Na podstawie ankiety przeprowadzonej na grupie niemal tysiąca dorosłych osób amerykańscy naukowcy ustalili, że regularne sesje gier trwające co najmniej 3 godz. najbardziej przyczyniają się do powstania takich dolegliwości. Co ciekawe, u osób będących lub planujących zostać e-sportowcami natężenie dolegliwości nie rośnie gwałtownie, jak należałoby przypuszczać. Może to mieć związek z bardziej świadomym doborem sprzętu i lepszym zrozumieniem znaczenia ergonomii.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.