Współpraca TomTom i Delphi Technologies
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji oraz Delphi Technologies PLC (DLPH), pionier w zakresie technologii napędowych, ogłosiły wyniki wspólnych testów przeprowadzonych podczas jazdy w warunkach rzeczywistych. Zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) od Delphi Technologies w połączeniu z mapami TomTom ADAS pozwolił zaoszczędzić samochodom osobowym ponad 10 proc. paliwa.
Dowód koncepcji został osiągnięty przy użyciu prototypowego pojazdu Delphi Technologies z systemem Inteligentnej Jazdy, wyposażonego w najnowsze zaawansowane oprogramowanie do sterowania napędem oraz mapę ADAS firmy TomTom. Testy zostały przeprowadzone na różnych trasach, aby potwierdzić korzyść, jaką jest oszczędność paliwa, w różnych rzeczywistych warunkach jazdy. Mapa TomTom ADAS dostarcza wzbogacone, bardzo dokładne dane dotyczące ograniczeń prędkości, informacji o pasach ruchu, nachylenia dróg i znaków drogowych. Pakiet oprogramowania systemu Inteligentnej Jazdy od Delphi Technologies wykorzystuje dane TomTom do przewidywania przyszłej drogi, optymalizując układ napędowy samochodu w celu zwiększenia prędkości i kontroli nad zmniejszonym zużyciem energii.
Wyniki testów wykazały, że wydajność układu napędowego znacznie się poprawiła, gdy aktywowano TomTom ADAS Map. Testy przeprowadzone z różnymi kierowcami, którzy wybierali swoje preferowane trasy, wykazały także zdolność systemu do przystosowania się, jak również do osiągania wyników bez pogorszenia wrażeń z jazdy lub wydłużenia jej czasu.
„TomTom ADAS Map jest wypróbowaną, przetestowaną i sprawdzoną technologią, która zapewnia bezpieczeństwo i komfort jazdy ponad 1,5 mln zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie. Nasza współpraca z Delphi Technologies pokazuje, że najnowsza generacja wysokiej jakości technologii ADAS może radykalnie obniżyć koszty eksploatacji poprzez zmniejszenie zużycia paliwa” – mówi Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving, TomTom.
„Znaczący wzrost wydajności dzięki naszej współpracy z firmą TomTom pokazuje, jak nasz autorski system Inteligentnej Jazdy, w połączeniu z odpowiednimi danymi mapowymi, może umożliwić bardziej ekologiczną jazdę, bez żadnych kompromisów. Mamy fascynujące, oparte na danych ze świata rzeczywistego rozwiązanie, które może zapewniać namacalne korzyści naszym klientom" – mówi Paul Farrell, senior vice president, Strategy and Corporate Development, Delphi Technologies.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.