Komunikaty PR

Webasto dostarcza stacje ładowania do ciężarówek z napędem plug-in hybrid Scanii

2020-04-30  |  17:00
Biuro prasowe

Scania rozpoczyna sprzedaż w całej Europie ciężarówek z napędem plug-in hybrid, oferowanych opcjonalnie wraz ze stacjami ładowania Webasto. Klienci mają do wyboru łatwą w obsłudze ładowarkę Webasto Pure oraz inteligentną Webasto Live. Klienci Scanii będą mogli skorzystać także z usługi montażu oferowanej przez Webasto.

Webasto jest partnerem systemowym marki Scania, która wprowadza na rynek nowy model hybrydowej ciężarówki z funkcją ładowania akumulatora (plug-in hybrid). Aby zapewnić nabywcom optymalną infrastrukturę ładowania, w momencie zakupu nowego samochodu klienci mogą zamówić także ładowarki Webasto Pure lub Webasto Live. Oba urządzenia mają moc 22 kW i są wyposażone w kabel o długości do 7 metrów, a za ich instalację odpowiadają wykwalifikowani elektrycy. Kompleksowa usługa Webasto obejmuje także wstępną analizę terenu, na którym ładowarki mają być zamontowane. W jej ramach specjalista Webasto sprawdza warunki na miejscu, w tym dostępne przyłącza do sieci energetycznej.

Aby eksploatacja ciężarówek z napędem plug-in hybrid była jak najbardziej korzystna i ekologiczna, powinno się je ładować z sieci energetycznej. Dzięki temu mogą ruszać z miejsca oraz poruszać się z niewielką prędkością, na przykład w korku, w bezemisyjnym trybie elektrycznym. Hybrydowe ciężarówki Scanii wykorzystują system hamowania rekuperacyjnego, który odzyskuje energię kinetyczną i magazynuje ją w baterii. Hamowanie rekuperacyjne zwiększa wydajność pojazdu, ale nie jest wystarczające do długotrwałego napędzania ciężarówki w trybie elektrycznym. Dlatego aby samochód mógł ograniczyć emisję spalin w mieście, warto przed opuszczeniem bazy w pełni naładować baterię trakcyjną przy pomocy profesjonalnej stacji ładowania.

Stacja Webasto o mocy 22 kW pozwoli naładować baterię samochodu Scanii w 20 minut. Ciężarówka może korzystać także z dodatkowych doładowań w czasie użytkowania, na przykład podczas przerw spowodowanych załadunkiem i rozładowaniem towaru.

Korzystanie z konwencjonalnego gniazdka elektrycznego nie jest rekomendowane, gdyż nie są one dostosowane do długotrwałego ładowania samochodów elektrycznych. Może to doprowadzić do przegrzania gniazdka, co grozi pożarem.

Stacje ładowania Webasto są kompatybilne ze wszystkimi samochodami elektrycznymi, wyposażonymi we wtyczkę Type 2. Jest łatwa w użyciu i praktyczna ze względu na przymocowany na stałe kabel.

Co więcej, stacja Webasto Pure otrzymała w sierpniu 2019 roku ocenę "Very good" niemieckiego automobilklubu ADAC. Zdecydowały o tym w szczególności jej niezawodność, bezpieczeństwo i łatwość w użyciu.

Inteligentna stacja ładowania Webasto Live umożliwia zarządzanie przez sieć komórkową przy pomocy aplikacji Webasto LiveApp lub strony Webasto Charging. Za pośrednictwem sieci LAN i WLAN można połączyć ze sobą wiele stacji, tworząc dynamiczny system zarządzania ładowaniem pojazdów. Ładowarki umożliwiają uwierzytelnianie przez smartfona lub chipy RFID (Radio-Frequency Identification, identyfikacja przez fale radiowe). Co więcej możliwa jest także najnowocześniejsza metoda uwierzytelniania w systemie Plug & Charge (ISO 15118).

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę Biuro prasowe
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji
Motoryzacja Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
2024-12-18 | 11:50

Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch

Inteligentne parkowanie Wyjątkową funkcjonalność w kamerze Mio MiVue M820WD zapewnia inteligentny tryb parkingowy, który włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika motocykla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.