Wakacje na polskich drogach w liczbach
Liczby prawdę powiedzą
By zadbać o bezpieczeństwo podróżujących, policja już od początku trwania wakacji prowadziła wzmożoną kontrolę trzeźwości. Efekt? Zatrzymano aż 20884 pijanych kierowców!
Podczas tegorocznych wakacji policja odnotowała aż 4993 wypadki drogowe (to i tak mniej o 273 w stosunku do ubiegłego roku), w których niestety zginęło 445 osób, a 5867 osób zostało rannych (tu również spadek o 395 w stosunku ubiegłego roku). Widać, że porównując dane z zeszłego roku, wyniki za 2024 rok są nieco lepsze. Niestety nie oznacza to, że nie dochodziło do tragicznych w skutkach zdarzeń. Ich najczęstszą przyczyną były nadmierna prędkość i lekceważenie fundamentalnych przepisów ruchu drogowego.
W trosce o bezpieczeństwo dzieci i młodzieży, już w drugiej połowie wakacji policjanci rozpoczęli rutynowe kontrole w pobliżu placówek oświatowo-wychowawczych pod kątem prawidłowości oznakowania dróg prowadzących do szkół i przedszkoli. W sumie dokonano 14680 kontroli – w tym ponad 1800 wniosków dotyczyło konieczności poprawy infrastruktury, z czego większość z nich na szczęście została zrealizowana.
Żeby wypadków było mniej
Początek jesieni to czas, który w związku ze zmienną pogodą i zapadającym szybciej zmrokiem wymaga od wszystkich szczególnej ostrożności. Zachowujmy więc podczas jazdy szczególną czujność i nie rozpraszajmy swojej uwagi, np. poprzez obsługiwanie telefonu czy radia. Niezmiennie pamiętajmy o dostosowaniu prędkość jazdy do warunków atmosferycznych i tego, co akurat dzieje się na drodze. Ważne jest też zadbanie o dobry stan techniczny samochodu.
W dostosowaniu się do ograniczeń prędkości na drogach mogą być pomocne kamery samochodowe wyposażone w funkcję asystenta przejazdu, który ostrzegania przed odcinkowym pomiarem prędkości. Urządzenia takie pokazują kierowcy dystans oraz czas w sekundach do zbliżającego się fotoradaru. Ostrzegają też o ograniczeniu prędkości i dostarczają informacji o średniej prędkości na mierzonym odcinku, co pozwala chronić portfel kierowcy przed nadmiernym uszczupleniem.
Oto przykłady kamer, które posiadają taką funkcję.
Rejestrator Mio MiVue 955W nagrywa w jakości 4K 2160P Ultra HD i posiada tryb HDR, który ułatwia nagrywanie obrazów po zmierzchu oraz w nocy. MiVue 955W posiada duży sensor 1/1.8”, oraz autorskie rozwiązanie Mio Night Vision Ultra, dzięki czemu kamera uchwyci każdy szczegół na drodze.
Zintegrowane szybkie Wi-Fi umożliwia natychmiastowe połączenie z aplikacją MiVue Pro App za pomocą kodu QR, co pozwala na błyskawiczne przesyłanie nagranych materiałów oraz wygodne zarządzanie ustawieniami kamery.
MiVue 955W jest też wyposażona w użyteczną funkcję komendy głosowej, dzięki której kierowca nie musi zdejmować rąk z kierownicy. Dodatkowo kamera MiVue 955W posiada superkondensator, który gwarantuje znacznie dłuższy czas pracy. Superkondensator gromadzi energię w postaci pola elektrycznego, co pozwala na szybsze ładowanie i rozładowywanie oraz większą odporność na zmienne temperatury, wibracje i ekstremalne warunki środowiskowe.
Rejestrator jazdy Mio MiVue 955W kosztuje 649 zł.
Inną kamerą, która pomoże zadbać o bezpieczeństwo w czasie jazdy, jest Mio MiVue 935W, która nagrywa w rozdzielczości 4K UHD. Kamera MiVue 935W posiada przysłonę F1.8 oraz matrycę Sony premium STARVIS CMOS, dzięki czemu rejestruje materiał o wysokim kontraście i bogatych kolorach. Dzięki autorskiej technologii Mio Night Vision Ultra, MiVue 935W zapewnia doskonałą jasność i płynność nagrania, nawet przy minimalnym naświetleniu.
Wbudowane funkcje, takie jak ostrzeżenia przed odcinkowym pomiarem prędkości oraz możliwość nagrywania w trybie postojowym, zapewniają pełne bezpieczeństwo na drodze. Zintegrowane szybkie Wi-Fi umożliwia natychmiastowe połączenie z aplikacją MiVue Pro App za pomocą kodu QR, co pozwala na błyskawiczne przesyłanie nagranych materiałów oraz wygodne zarządzanie ustawieniami kamery. W swoim wnętrzu Mio MiVue 935W również posiada superkondensator.
Wideorejestrator Mio MiVue 935W jest dostępny w cenie 599 zł.
Kamerą klasy premium, która poinformuje o ograniczeniach prędkości jest też model Mio MiVue R850T – to elegancka kamera-lusterko. Posiada 11,88-calowy ekran dotykowy o antyodblaskowej powłoce. Jej design sprawia, że pasuje do wnętrza każdego samochodu. Interfejs (UI) E-lusterka jest bardzo przejrzysty i intuicyjny.
E-mirror MiVue R850T integruje kable GPS, zasilania i tylnej kamery, zapewniając dyskretny, elegancki montaż. Lusterko zapewnia maksymalną widoczność dla bezpieczeństwa jazdy również wtedy, gdy tylne siedzenie jest w pełni zajęte przez pasażerów, ponieważ obiektyw tylnej kamery jest zamontowany na szczycie tylnej szyby.
Mio MiVue R850T jest wyposażona w przednią kamerę 2.5K 1440P HDR oraz tylną kamerę również w funkcją HDR. Wykorzystany w kamerze wysokiej jakości czujnik Sony STARVIS oraz technologia HDR eliminują odblaski i odbicia, co sprawia, że nagrania są pozbawione szumów.
Kamera Mio MiVue R850T również została wyposażona w funkcję asystent przejazdu. Dodatkowo wideorejestrator posiada zintegrowany moduł Wi-Fi 5, który umożliwia użytkownikom wykonywanie kopii zapasowych do smartfona oraz aktualizacje oprogramowania w czasie rzeczywistym. Mio MiVue R850T posiada też funkcję komend głosowych, dzięki czemu kierowca może w pełni bezdotykowo i bezpiecznie kontrolować urządzenie.
E-mirror Mio MiVue R850T kosztuje 1709 zł.
Wszystkie kamery Mio objęte są aż 3-letnią gwarancją producenta.
*Źródło danych: https://policja.pl/pol/aktualnosci/235302,Podsumowanie-wakacji-2023-r-na-polskich-drogach.html
PETRONAS oraz IVECO prezentują olej silnikowy URANIA NEXT 0W-16
PETRONAS i Stellantis wprowadzają na rynek gamę produktów z recyklingu
Kierowcy często lekceważą ten podzespół,a to duży błąd! Poradnik Steinhof
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Handel
Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.