W Holandii wodorowe taksówki przejechały już 1,5 miliona kilometrów
Flota 35 wodorowych taksówek w Hadze przekroczyła w ciągu nieco ponad roku łączny przebieg 1,5 miliona km. Pierwsza flota taksówek na ogniwa paliwowe w Holandii liczy 35 sedanów Toyota Mirai. Auta służą jako socjalne środki transportu dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Pierwsze taksówki wodorowe w Holandii w 15 miesięcy przekroczyły łączny dystans 1,5 miliona kilometrów. Flota taksówek firmy Noot Passenger Transport – która pierwotnie składała się z 35 Toyot Mirai, a teraz została rozszerzona do 40 – codziennie porusza się po Hadze, wożąc pasażerów w ramach społecznego wsparcia dla osób starszych i niepełnosprawnych. Toyota Mirai to przestronny, wygodny sedan z silnikiem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi, który nie emituje CO2 ani szkodliwych substancji. W rzeczywistości Mirai emituje tylko parę wodną! Flota wodorowych taksówek jeździ po Hadze od 1 czerwca 2019 r.
Transport pasażerski wodorowymi taksówkami Mirai firmy Noot Toyoty służy do realizacji tzw. transportu WMO w ramach pomocy społecznej. Tego rodzaju wsparcie otrzymują osoby, które nie mogą korzystać z komunikacji miejskiej ze względu na podeszły wiek, niepełnosprawność lub chorobę. Rocznie w Hadze około 6800 osób korzysta z transportu WMO.
Pozytywny wpływ na jakość powietrza w mieście
Wybór bezemisyjnej Toyoty Mirai do serwisu WMO ma pozytywny wpływ na jakość powietrza w Hadze. Mirai to bezemisyjny samochód elektryczny, który nie wymaga długiego ładowania, dlatego flota taksówek jest lepiej wykorzystywana. Zestaw ogniw paliwowych Toyoty produkuje energię elektryczną w reakcji wodoru i tlenu, czego produktem ubocznym jest woda. Zbiorniki wodoru o pojemności 122 l zapewniają zasięg co najmniej 500 km, a silnik o mocy 154 KM rozpędza auto do setki w 9 sekund. Tankowanie Mirai do pełna trwa kilka minut.
Strzał w dziesiątkę
„Jeśli chcesz być przewoźnikiem oferującym bezemisyjny transport dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zgodnie z wymogami transportu WMO, nie możesz ignorować technologii wodorowych. Duży zasięg Toyoty Mirai oraz krótki czas tankowania sprawiają, że jesteśmy w stanie sprostać wszystkim wymaganiom tego rodzaju transportu. Dodatkowym atutem jest to, że auto jest przestronne i wygodne. To strzał w dziesiątkę, co po przejechaniu 1,5 miliona kilometrów możemy potwierdzić z pełnym przekonaniem” – powiedział Martijn Kersing, dyrektor firmy Noot Passenger Transport.
30% większy zasięg
Toyota Mirai, najpopularniejszy na świecie samochód na ogniwa paliwowe, jest obecna na rynku od 2014 roku. Pod koniec tego roku zadebiutuje druga generacja Mirai, która do Holandii trafi na początku 2021 roku. Nowy model oferuje o 30% większy zasięg dzięki udoskonalonym ogniwom paliwowym i trzem zbiornikom wodoru zamiast obecnych dwóch. Nowy Mirai jest niższy, dłuższy i szerszy od poprzednika. Został zaprojektowany na nowej, lekkiej i wyjątkowo sztywnej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Dzięki nowej platformie samochód ma nisko położony środek ciężkości i pewnie się powadzi, dając dużą przyjemność z jazdy. Ta pięcioosobowa limuzyna to nie tylko ekologiczny, bezemisyjny samochód – to także luksusowe auto o atrakcyjnej sylwetce nawiązującej do coupe i świetnych właściwościach jezdnych.
Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.