W Holandii wodorowe taksówki przejechały już 1,5 miliona kilometrów
Flota 35 wodorowych taksówek w Hadze przekroczyła w ciągu nieco ponad roku łączny przebieg 1,5 miliona km. Pierwsza flota taksówek na ogniwa paliwowe w Holandii liczy 35 sedanów Toyota Mirai. Auta służą jako socjalne środki transportu dla osób starszych i niepełnosprawnych.
Pierwsze taksówki wodorowe w Holandii w 15 miesięcy przekroczyły łączny dystans 1,5 miliona kilometrów. Flota taksówek firmy Noot Passenger Transport – która pierwotnie składała się z 35 Toyot Mirai, a teraz została rozszerzona do 40 – codziennie porusza się po Hadze, wożąc pasażerów w ramach społecznego wsparcia dla osób starszych i niepełnosprawnych. Toyota Mirai to przestronny, wygodny sedan z silnikiem elektrycznym zasilanym ogniwami paliwowymi, który nie emituje CO2 ani szkodliwych substancji. W rzeczywistości Mirai emituje tylko parę wodną! Flota wodorowych taksówek jeździ po Hadze od 1 czerwca 2019 r.
Transport pasażerski wodorowymi taksówkami Mirai firmy Noot Toyoty służy do realizacji tzw. transportu WMO w ramach pomocy społecznej. Tego rodzaju wsparcie otrzymują osoby, które nie mogą korzystać z komunikacji miejskiej ze względu na podeszły wiek, niepełnosprawność lub chorobę. Rocznie w Hadze około 6800 osób korzysta z transportu WMO.
Pozytywny wpływ na jakość powietrza w mieście
Wybór bezemisyjnej Toyoty Mirai do serwisu WMO ma pozytywny wpływ na jakość powietrza w Hadze. Mirai to bezemisyjny samochód elektryczny, który nie wymaga długiego ładowania, dlatego flota taksówek jest lepiej wykorzystywana. Zestaw ogniw paliwowych Toyoty produkuje energię elektryczną w reakcji wodoru i tlenu, czego produktem ubocznym jest woda. Zbiorniki wodoru o pojemności 122 l zapewniają zasięg co najmniej 500 km, a silnik o mocy 154 KM rozpędza auto do setki w 9 sekund. Tankowanie Mirai do pełna trwa kilka minut.
Strzał w dziesiątkę
„Jeśli chcesz być przewoźnikiem oferującym bezemisyjny transport dostępny 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zgodnie z wymogami transportu WMO, nie możesz ignorować technologii wodorowych. Duży zasięg Toyoty Mirai oraz krótki czas tankowania sprawiają, że jesteśmy w stanie sprostać wszystkim wymaganiom tego rodzaju transportu. Dodatkowym atutem jest to, że auto jest przestronne i wygodne. To strzał w dziesiątkę, co po przejechaniu 1,5 miliona kilometrów możemy potwierdzić z pełnym przekonaniem” – powiedział Martijn Kersing, dyrektor firmy Noot Passenger Transport.
30% większy zasięg
Toyota Mirai, najpopularniejszy na świecie samochód na ogniwa paliwowe, jest obecna na rynku od 2014 roku. Pod koniec tego roku zadebiutuje druga generacja Mirai, która do Holandii trafi na początku 2021 roku. Nowy model oferuje o 30% większy zasięg dzięki udoskonalonym ogniwom paliwowym i trzem zbiornikom wodoru zamiast obecnych dwóch. Nowy Mirai jest niższy, dłuższy i szerszy od poprzednika. Został zaprojektowany na nowej, lekkiej i wyjątkowo sztywnej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Dzięki nowej platformie samochód ma nisko położony środek ciężkości i pewnie się powadzi, dając dużą przyjemność z jazdy. Ta pięcioosobowa limuzyna to nie tylko ekologiczny, bezemisyjny samochód – to także luksusowe auto o atrakcyjnej sylwetce nawiązującej do coupe i świetnych właściwościach jezdnych.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku
Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.