Usługa TomTom Maps pomoże ciężarówkom oszczędzić paliwo
TomTom (TOM2), Bosch i Daimler ogłosiły, że wspólnie pracują nad systemem Predictive Powertrain Control (PPC) firmy Daimler, który zapewnia pojazdom użytkowym zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) bądź inteligentny tempomat. Ciężarówki obecnie wykorzystują bardzo dokładną Mapę ADAS firmy TomTom oraz elektroniczny horyzont firmy Bosch do automatyzacji funkcji prowadzenia pojazdów na autostradach, a w Europie także na drogach międzymiastowych. System ten prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 5% na pojazd, co przekłada się na zmniejszenie emisji CO2. W nowej generacji Mercedes-Benz Actros dostępna jest najnowsza technologia PPC. Publiczna premiera odbyła się na IAA 2018.
Jako pierwszy inteligentny system tempomatu w pojazdach użytkowych, PPC aktywnie steruje silnikiem, hamulcami i automatyczną skrzynią biegów. Dzięki Mapie ADAS firmy TomTom system zna topografię, krzywiznę, ograniczenie prędkości (w tym ograniczenia prędkości dla samochodów ciężarowych) i znaki drogowe, co oznacza, że może reagować w sposób zapewniający najbardziej efektywne zużycie paliwa.
Elektroniczny horyzont Bosch jest wykorzystywany do zintegrowania wiedzy na temat drogi w strategii jazdy nowym Mercedes-Benz Actros. W nowy i innowacyjny sposób dostarcza wymaganych danych map zgodnie z protokołem ADAS, co pozwala na spokojną, bezpieczną i wydajną jazdę.
Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive, powiedział: „Nowa technologia PPC wykorzystuje Mapę TomTom ADAS do wspomagania funkcji jazdy na drogach międzymiastowych - co nie tylko zapewnia bezpieczniejszą, wygodniejszą jazdę, ale także znaczne oszczędności paliwa i redukcję emisji CO2”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.