Usługa TomTom Maps pomoże ciężarówkom oszczędzić paliwo
TomTom (TOM2), Bosch i Daimler ogłosiły, że wspólnie pracują nad systemem Predictive Powertrain Control (PPC) firmy Daimler, który zapewnia pojazdom użytkowym zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS) bądź inteligentny tempomat. Ciężarówki obecnie wykorzystują bardzo dokładną Mapę ADAS firmy TomTom oraz elektroniczny horyzont firmy Bosch do automatyzacji funkcji prowadzenia pojazdów na autostradach, a w Europie także na drogach międzymiastowych. System ten prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa nawet o 5% na pojazd, co przekłada się na zmniejszenie emisji CO2. W nowej generacji Mercedes-Benz Actros dostępna jest najnowsza technologia PPC. Publiczna premiera odbyła się na IAA 2018.
Jako pierwszy inteligentny system tempomatu w pojazdach użytkowych, PPC aktywnie steruje silnikiem, hamulcami i automatyczną skrzynią biegów. Dzięki Mapie ADAS firmy TomTom system zna topografię, krzywiznę, ograniczenie prędkości (w tym ograniczenia prędkości dla samochodów ciężarowych) i znaki drogowe, co oznacza, że może reagować w sposób zapewniający najbardziej efektywne zużycie paliwa.
Elektroniczny horyzont Bosch jest wykorzystywany do zintegrowania wiedzy na temat drogi w strategii jazdy nowym Mercedes-Benz Actros. W nowy i innowacyjny sposób dostarcza wymaganych danych map zgodnie z protokołem ADAS, co pozwala na spokojną, bezpieczną i wydajną jazdę.
Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive, powiedział: „Nowa technologia PPC wykorzystuje Mapę TomTom ADAS do wspomagania funkcji jazdy na drogach międzymiastowych - co nie tylko zapewnia bezpieczniejszą, wygodniejszą jazdę, ale także znaczne oszczędności paliwa i redukcję emisji CO2”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Konsument

GUS chce walczyć z fake newsami. Współpraca z sektorem prywatnym ma pomóc ograniczyć chaos informacyjny
Tradycyjna statystyka, oparta wyłącznie na cyklicznych badaniach i danych administracyjnych, przestaje wystarczać, by analizować dynamiczne zmiany w czasie rzeczywistym. Z tego powodu Główny Urząd Statystyczny stawia na nowoczesne podejście oparte na integracji danych, budowie spójnej struktury informacyjnej państwa oraz współpracy z sektorem prywatnym. – Jesteśmy na dobrej drodze do budowy infrastruktury informacyjnej państwa po to, żeby uniknąć halucynacji sztucznej inteligencji, chaosu czy dezinformacji – podkreśla Marek Cierpiał-Wolan, prezes Głównego Urzędu Statystycznego.
Ochrona środowiska
Wyśrubowane cele polityki klimatycznej krytykowane przez sektor rolnictwa i producentów żywności. Za mało środków i za dużo obciążeń

Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu skutków zmian klimatu, jednak potrzebuje na to więcej środków i wsparcia – oceniają eksperci i przedstawiciele producentów żywności. Stawiane dzisiaj rolnikom cele związane z polityką klimatyczną pozostają szeroko negowane w różnych krajach UE jako te, które przyczyniają się do wzrostu kosztów i spadku konkurencyjności. Komisja Europejska w ramach trwającego procesu upraszczania prawa proponuje złagodzenie części obciążeń i przejście na elastyczniejsze wdrażanie wspólnej polityki rolnej, ale nie oznacza to rezygnacji z ambitnych celów.
Konsument
Rynek gier mobilnych w Polsce może być wart prawie 0,5 mld dol. do 2030 roku. Za tym idzie rozwój smartfonów dla graczy

W 2030 roku liczba użytkowników gier mobilnych w Polsce może przekroczyć 7,1 mln, a przychody z rynku będą bliskie 470 mln dol. – wynika z danych Statista. Wraz ze wzrostem liczby graczy rozwija się także rynek urządzeń do gamingu mobilnego. Zdaniem przedstawicieli ZTE Polska, producentów smartfonów nubia, których dwa nowe modele miały właśnie swoją premierę w Polsce, ten segment krajowego rynku wciąż jest słabo zagospodarowany, a do tej pory dominowały na nim głównie urządzenia zaawansowane i drogie. Dużą rolę w udoskonalaniu sprzętu dla graczy odgrywa sztuczna inteligencja.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.