Ulubiona muzyka w aucie z dowolnego źródła. Tak działa transmiter FM Hama
To doskonałe rozwiązanie, gdy mamy napakowany ukochanymi utworami smartfon lub tablet, ale stare radio samochodowe. Transmiter FM poprzez Bluetooth umożliwi odtwarzanie przez nie muzyki z tych źródeł, przetwarzając ją na częstotliwości radiowe. Wystarczy wpiąć urządzenie do gniazdka zapalniczki. W dodatku nadajnik obsłuży pliki muzyczne z pendrive’a i karty pamięci microSD. Może też działać jako zestaw głośnomówiący i ładowarka.
Nafaszerowany najnowocześniejszą techniką smartfon lub tablet, a w wysłużonym aucie radio starego typu bez wejścia USB, przez które można by wygodnie podpiąć zewnętrzny nośnik pamięci lub po kablu któreś z tych urządzeń. Taka sytuacja jest często spotykana. Na szczęście radą na taki problem jest transmiter FM, służący do uniwersalnej transmisji radiowej ze źródeł sygnału Bluetooth do dowolnego radia samochodowego. W ten sposób możemy w czasie jazdy przesłuchać swoje ulubione muzyczne kawałki bez konieczności wymiany radia. Najnowszy model transmitera właśnie trafił do portfolio marki Hama.
Urządzenie po prostu wpina się do gniazda zapalniczki. Sygnał drogą radiową jest przesyłany do radia samochodowego na określonej częstotliwości VHF, którą można samemu ustawić ręcznie na transmiterze i jest wyświetlana na ekranie. Zapamiętuje zawsze ostatnio używaną częstotliwość.
Co więcej, gdy ktoś do nas zadzwoni, nadajnik automatycznie przełączy się z trybu muzycznego na tryb głośnomówiący. Po naciśnięciu przycisku połączenie można odebrać, zakończyć lub wybrać ostatni wyświetlany numer. Nie musimy przez cały czas rozmowy trzymać urządzenia w dłoni, co mogłoby stwarzać zagrożenie na drodze.
Transmiter Hama może się pochwalić wejściem na kartę microSD, co oznacza możliwość odtwarzania plików muzycznych prosto z pamięci przenośnej. Nie zabrakło w nim również dwóch złączy USB, z których jedno wyposażono w nowoczesną technologię Qualcomm Quick Charge 3.0. Dzięki temu za pomocą nadajnika możemy szybko naładować podłączone urządzenie mobilne.
Warto wspomnieć, że tę nowość utrzymano w stonowanej, szarej stylistyce kolorystycznej.
Cena urządzenia wynosi 34,99 euro.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin
Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Media i PR
Reklama suplementów diety przez influencerów podlega pewnym ograniczeniom. Kontrolują to GIS i UOKiK

Rekomendacje influencerów mają znaczenie w wielu kategoriach zakupowych. Z raportu przygotowanego przez Wavemaker „Influencerzy pod lupą: etyka w social mediach” wynika, że 30 proc. internautów bierze je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych dotyczących leków i suplementów diety. Reklamy suplementów diety w Polsce podlegają pewnym ograniczeniom. Przykładowo nie można przypisywać im właściwości leczniczych, bo nie są to leki, ani też właściwości wspomagających, które nie są poparte badaniami. Te kwestie sprawdza GIS. UOKiK z kolei może skontrolować poprawne oznaczenie przekazu reklamowego w social mediach.
Polityka
Rośnie skala zdarzeń cybernetycznych. Niewiele firm w Polsce ubezpiecza się na wypadek ataku

Częstotliwość zgłaszanych incydentów cybernetycznych w 2024 roku wzrosła o 22 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej roszczeń dotyczących cyberataków zgłosiły średniej wielkości organizacje i stanowiły one ponad połowę wszystkich zgłoszonych incydentów – wynika z danych „Global 2025 Cyber Risk Report”. Rosnąca skala zagrożeń przekłada się na rozwój globalnego rynku cyberubezpieczeń. W Polsce nie są to jeszcze popularne produkty, ale zainteresowanie ze strony rodzimych firm w ostatnim czasie rośnie.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.