Ulubiona muzyka w aucie z dowolnego źródła. Tak działa transmiter FM Hama
To doskonałe rozwiązanie, gdy mamy napakowany ukochanymi utworami smartfon lub tablet, ale stare radio samochodowe. Transmiter FM poprzez Bluetooth umożliwi odtwarzanie przez nie muzyki z tych źródeł, przetwarzając ją na częstotliwości radiowe. Wystarczy wpiąć urządzenie do gniazdka zapalniczki. W dodatku nadajnik obsłuży pliki muzyczne z pendrive’a i karty pamięci microSD. Może też działać jako zestaw głośnomówiący i ładowarka.
Nafaszerowany najnowocześniejszą techniką smartfon lub tablet, a w wysłużonym aucie radio starego typu bez wejścia USB, przez które można by wygodnie podpiąć zewnętrzny nośnik pamięci lub po kablu któreś z tych urządzeń. Taka sytuacja jest często spotykana. Na szczęście radą na taki problem jest transmiter FM, służący do uniwersalnej transmisji radiowej ze źródeł sygnału Bluetooth do dowolnego radia samochodowego. W ten sposób możemy w czasie jazdy przesłuchać swoje ulubione muzyczne kawałki bez konieczności wymiany radia. Najnowszy model transmitera właśnie trafił do portfolio marki Hama.
Urządzenie po prostu wpina się do gniazda zapalniczki. Sygnał drogą radiową jest przesyłany do radia samochodowego na określonej częstotliwości VHF, którą można samemu ustawić ręcznie na transmiterze i jest wyświetlana na ekranie. Zapamiętuje zawsze ostatnio używaną częstotliwość.
Co więcej, gdy ktoś do nas zadzwoni, nadajnik automatycznie przełączy się z trybu muzycznego na tryb głośnomówiący. Po naciśnięciu przycisku połączenie można odebrać, zakończyć lub wybrać ostatni wyświetlany numer. Nie musimy przez cały czas rozmowy trzymać urządzenia w dłoni, co mogłoby stwarzać zagrożenie na drodze.
Transmiter Hama może się pochwalić wejściem na kartę microSD, co oznacza możliwość odtwarzania plików muzycznych prosto z pamięci przenośnej. Nie zabrakło w nim również dwóch złączy USB, z których jedno wyposażono w nowoczesną technologię Qualcomm Quick Charge 3.0. Dzięki temu za pomocą nadajnika możemy szybko naładować podłączone urządzenie mobilne.
Warto wspomnieć, że tę nowość utrzymano w stonowanej, szarej stylistyce kolorystycznej.
Cena urządzenia wynosi 34,99 euro.
Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Duża inwestycja w browarze w Elblągu. Nowa linia produkuje piwo z prędkością 60 tys. puszek na godzinę
W tym tygodniu Grupa Żywiec uruchomiła w Elblągu nową linię do produkcji piwa w puszce. Dwukrotnie szybsza od dotychczasowej zwiększyła zdolności produkcyjne browaru o 30 proc. Poza poprawą efektywności nowa technologia ma także wpłynąć na obniżenie śladu węglowego zakładu. Pozwoli bowiem zredukować zużycie ciepła, wody i energii elektrycznej.
Media i PR
Europosłowie PiS i Konfederacji ostrzegają przed europejską cenzurą. Blokowanie treści w sieci zagraża wolności słowa
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą jednak wątpliwości w zakresie cenzury i ograniczania wolności słowa.
Ochrona środowiska
Sektor budowlany coraz bardziej skupia się na celach dekarbonizacji. Firmom potrzebne jest jednak wsparcie finansowe i legislacyjne
Sektor budowlany coraz mocniej koncentruje się na realizacji celów dekarbonizacji. Przed polskim budownictwem stoją liczne wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem, redukcją emisji CO2 oraz dostosowaniem się do unijnych regulacji wspierających te działania. Cała branża już inwestuje w zielone technologie i innowacje, ale by skutecznie realizować założenia dekarbonizacji, konieczne jest wsparcie – zarówno finansowe, jak i legislacyjne.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.