Komunikaty PR

Toyota inwestuje w wodorowe samochody dostawcze w Chinach

2020-06-10  |  10:00
Biuro prasowe

Toyota wraz z pięcioma chińskimi koncernami postanowiła zbudować masowy rynek wodorowych samochodów dostawczych w Państwie Środka i zakłada spółkę joint venture United Fuel Cell System R&D (FCRD). Jej zadaniem będzie opracowanie ogniw paliwowych i układów napędowych do bezemisyjnych, wodorowych samochodów dostawczych na chiński rynek.

 

Ruszają badania nad wodorowymi samochodami użytkowymi

Nowa spółka R&D skupi się na rozwoju elektrycznych napędów na ogniwa paliwowe do pojazdów użytkowych. Udziałowcami United Fuel Cell System R&D są Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) oraz SinoHytec.

Toyota i SinoHytec wniosą do tej współpracy doświadczenie w rozwoju napędów wodorowych oraz technologie ogniw paliwowych. Pozostali udziałowcy to producenci samochodów dostawczych, dysponujący dużą wiedzą w zakresie projektowania i produkcji tych pojazdów oraz znajomością rynku. Wspólnie za pośrednictwem spółki FCRD skupią się na opracowaniu atrakcyjnych dla chińskich klientów i dostosowanych do lokalnych przepisów elektrycznych aut dostawczych zasilanych wodorem.

„FCRD ma ogromne znaczenie dla globalnej strategii wodorowej Toyoty. W żadnym innym kraju motoryzacja wodorowa nie rozwija się tak szybko jak w Chinach. Jestem przekonany, że wspólnie z naszymi partnerami możemy zwiększyć wykorzystanie samochodów na ogniwa paliwowe w tym kraju. Jak już wielokrotnie podkreślałem, w promowaniu zelektryfikowanych samochodów bardzo ważna jest współpraca z partnerami. Dzięki kooperacji z ważnymi producentami pojazdów użytkowych oraz z dysponującą znacznymi możliwościami technologicznymi firmą SinoHytec stworzymy fundamenty masowego rynku FCV w Chinach” – zapewnił Shigeki Terashi, wiceprezydent i COO Toyota Motor Corporation.

Toyota wspiera rozwój wodorowej motoryzacji w Chinach

Współpraca Toyoty i jej partnerów wpisuje się w chińską politykę rozwijania czystego transportu, a także w długofalową strategię Toyota Environmental Challenge 2050, której celem jest wyeliminowanie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko do 2050 roku.

„Na całym świecie rozumiemy już, że wodór to ważny składnik strategii oszczędzania energii, redukcji emisji CO2 i przechodzenia na alternatywne źródła energii. W branży motoryzacyjnej ogniwa paliwowe stanowią kluczowe rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Chiny mają ogromne zasoby produkcji energii, do których można wprowadzić technologie wodorowe, a chiński rynek jest ogromny. Dlatego rosną oczekiwania względem rozwoju branży wodorowej, stymulowanego odpowiednimi przepisami i strategiami rządowymi. Jestem przekonany, że nowa firma doprowadzi do powstania otwartego, nastawionego na współpracę rynku wodorowego, generującego coraz bardziej zaawansowane technologie oraz łatwo dostępną infrastrukturę” – dodał Zhang Guoqiang, prezes SinoHytec.

United Fuel Cell System R&D skupi się na opracowaniu planów produktowych oraz jednej podstawowej struktury, na której zostanie oparta seria zunifikowanych komponentów, np. modułów ogniw paliwowych czy jednostek sterujących. Takie podejście, które już raz zaowocowało sukcesem w postaci architektury TNGA (Toyota New Global Architecture), skróci czas projektowania i wdrażania do produkcji nowych samochodów na wodór i pozwoli na szybkie wprowadzenie na chiński rynek bogatej, zróżnicowanej gamy bezemisyjnych aut dostawczych. Chodzi o to, by wodorowe samochody użytkowe stały się dla chińskich klientów flotowych przystępną, korzystną alternatywą wobec pojazdów spalinowych. Szerokie stosowanie aut na ogniwa paliwowe pozwoli obniżyć emisję CO2 i ograniczyć zanieczyszczenie powietrza w miastach.

Nowa spółka zostanie zarejestrowana w Pekinie jeszcze w tym roku. Początkowo zatrudni około 50 osób, a do 2023 roku zespół zostanie zwiększony do 100 pracowników. Toyota będzie miała 65% udziałów, 15% spółki będzie należało do SinoHytec i po 5% do pozostałych partnerów. Koszt inwestycji to ponad 5 miliardów jenów.

Chiny inwestują w motoryzację wodorową

Rynek samochodów wodorowych rośnie w Chinach w tempie niespotykanym gdziekolwiek na świecie. Dotyczy to przede wszystkim pojazdów użytkowych. Jest to efekt rządowej strategii Technology Roadmap for Energy-Saving and New Energy Vehicles ogłoszonej w Chinach w 2016 roku. Toyotę oraz jej partnerów łączy przekonanie, że masowy rynek samochodów wodorowych powstanie dzięki skoordynowanym działaniom całej branży i nie wystarczą tutaj indywidualne działania poszczególnych firm.

„Chiny to jeden z najszybciej rozwijających się rynków FCEV. Nowa firma R&D stanie się platformą dla wspólnych badań i prac rozwojowych, w której zostaną połączone mocne strony każdego z partnerów – zaawansowana technologia ogniw paliwowych Toyoty, ogromny potencjał SinoHytec w integracji systemów oraz gruntowna znajomość chińskiego rynku motoryzacyjnego i doświadczenie w produkcji wszystkich czterech chińskich koncernów motoryzacyjnych. Jesteśmy przekonani, że w nadchodzących latach uda się zbudować gospodarkę opartą na wodorze i przyspieszyć bezemisyjną rewolucję w Chinach i na całym świecie” – powiedział Zhang Xiyong, dyrektor generalny BAIC GROUP.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nadchodzi Lexus LF-Z. Może być zapowiedzią elektrycznego SUV-a w stylu coupé Biuro prasowe
2021-03-04 | 13:00

Nadchodzi Lexus LF-Z. Może być zapowiedzią elektrycznego SUV-a w stylu coupé

Lexus złożył w Urzędzie Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej wniosek o zarejestrowanie nowego oznaczenia – LF-Z. Japońska marka nie podaje żadnych
Motoryzacja Royal Wilanów z najszybszą w stolicy stacją do ładowania aut elektrycznych
2021-03-01 | 10:00

Royal Wilanów z najszybszą w stolicy stacją do ładowania aut elektrycznych

W budynku Royal Wilanów przy ulicy Klimczaka 1 w Warszawie do użytku została oddana pierwsza w Warszawie stacja super szybkiego ładowania samochodów elektrycznych o mocy
Motoryzacja Co zamiast fotelika samochodowego?
2021-02-23 | 10:00

Co zamiast fotelika samochodowego?

Dla każdego rodzica zdrowie i życie dziecka jest najważniejsze. Co jednak zrobić, gdy topowe foteliki samochodowe kosztują tyle, że rodziny na nie nie stać? Kupić gorsze? W czym wozić

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Medycyna

Przyspiesza cyfryzacja polskiej służby zdrowia. Powstaje centralna baza wszystkich przypadków nowotworów

Już za niewiele ponad rok w miejsce działającego od lat 50. Krajowego Rejestru Nowotworów ma powstać elektroniczny rejestr pod nazwą e-KRN+. To doskonała informacja dla lekarzy onkologów i pacjentów chorych na nowotwory. Dzięki cyfryzacji zbieranych od kilkudziesięciu lat informacji na temat przypadków chorób onkologicznych nowa platforma ułatwi kreowanie polityki onkologicznej w Polsce. Rejestr pozwoli na publiczny dostęp do danych pacjenta na poziomie centralnym, ale dane osobowe będą zanonimizowane. Eksperci i lekarze będą mieli łatwiejszy dostęp do danych w celu analizy profilaktyki leczenia, jak również epidemiologii.

Kosmos i lotnictwo

W 2025 roku ruszy budowa pierwszej prywatnej stacji kosmicznej. Amerykański start-up chce wytworzyć w kosmosie sztuczną grawitację [DEPESZA]

Świat wkracza w nową erę turystyki kosmicznej. NASA w styczniu 2022 roku otworzy Międzynarodową Stację Kosmiczną dla trzech turystów, których dostarczy rakieta SpaceX. Orion Span zaproponował czterogwiazdkowy hotel kosmiczny o nazwie Aurora Station, który ma przyjąć pierwszych gości w 2022 roku. Gateway Foundation, start-up z Kalifornii, planuje prawdopodobnie najbardziej ambitny projekt. W 2025 roku chce rozpocząć budowę prywatnej stacji kosmicznej Voyager ze sztuczną grawitacją. – To będzie kolejna rewolucja przemysłowa – przekonuje John Blincow, dyrektor generalny Gateway Foundation.