Komunikaty PR

Toyota inwestuje w wodorowe samochody dostawcze w Chinach

2020-06-10  |  10:00
Biuro prasowe

Toyota wraz z pięcioma chińskimi koncernami postanowiła zbudować masowy rynek wodorowych samochodów dostawczych w Państwie Środka i zakłada spółkę joint venture United Fuel Cell System R&D (FCRD). Jej zadaniem będzie opracowanie ogniw paliwowych i układów napędowych do bezemisyjnych, wodorowych samochodów dostawczych na chiński rynek.

 

Ruszają badania nad wodorowymi samochodami użytkowymi

Nowa spółka R&D skupi się na rozwoju elektrycznych napędów na ogniwa paliwowe do pojazdów użytkowych. Udziałowcami United Fuel Cell System R&D są Toyota, FAW, Dongfeng Motor Corporation (DFM), Guangzhou Automobile Group (GAC GROUP), Beijing Automotive Group (BAIC GROUP) oraz SinoHytec.

Toyota i SinoHytec wniosą do tej współpracy doświadczenie w rozwoju napędów wodorowych oraz technologie ogniw paliwowych. Pozostali udziałowcy to producenci samochodów dostawczych, dysponujący dużą wiedzą w zakresie projektowania i produkcji tych pojazdów oraz znajomością rynku. Wspólnie za pośrednictwem spółki FCRD skupią się na opracowaniu atrakcyjnych dla chińskich klientów i dostosowanych do lokalnych przepisów elektrycznych aut dostawczych zasilanych wodorem.

„FCRD ma ogromne znaczenie dla globalnej strategii wodorowej Toyoty. W żadnym innym kraju motoryzacja wodorowa nie rozwija się tak szybko jak w Chinach. Jestem przekonany, że wspólnie z naszymi partnerami możemy zwiększyć wykorzystanie samochodów na ogniwa paliwowe w tym kraju. Jak już wielokrotnie podkreślałem, w promowaniu zelektryfikowanych samochodów bardzo ważna jest współpraca z partnerami. Dzięki kooperacji z ważnymi producentami pojazdów użytkowych oraz z dysponującą znacznymi możliwościami technologicznymi firmą SinoHytec stworzymy fundamenty masowego rynku FCV w Chinach” – zapewnił Shigeki Terashi, wiceprezydent i COO Toyota Motor Corporation.

Toyota wspiera rozwój wodorowej motoryzacji w Chinach

Współpraca Toyoty i jej partnerów wpisuje się w chińską politykę rozwijania czystego transportu, a także w długofalową strategię Toyota Environmental Challenge 2050, której celem jest wyeliminowanie negatywnego wpływu działalności firmy na środowisko do 2050 roku.

„Na całym świecie rozumiemy już, że wodór to ważny składnik strategii oszczędzania energii, redukcji emisji CO2 i przechodzenia na alternatywne źródła energii. W branży motoryzacyjnej ogniwa paliwowe stanowią kluczowe rozwiązanie dla bezemisyjnego transportu. Chiny mają ogromne zasoby produkcji energii, do których można wprowadzić technologie wodorowe, a chiński rynek jest ogromny. Dlatego rosną oczekiwania względem rozwoju branży wodorowej, stymulowanego odpowiednimi przepisami i strategiami rządowymi. Jestem przekonany, że nowa firma doprowadzi do powstania otwartego, nastawionego na współpracę rynku wodorowego, generującego coraz bardziej zaawansowane technologie oraz łatwo dostępną infrastrukturę” – dodał Zhang Guoqiang, prezes SinoHytec.

United Fuel Cell System R&D skupi się na opracowaniu planów produktowych oraz jednej podstawowej struktury, na której zostanie oparta seria zunifikowanych komponentów, np. modułów ogniw paliwowych czy jednostek sterujących. Takie podejście, które już raz zaowocowało sukcesem w postaci architektury TNGA (Toyota New Global Architecture), skróci czas projektowania i wdrażania do produkcji nowych samochodów na wodór i pozwoli na szybkie wprowadzenie na chiński rynek bogatej, zróżnicowanej gamy bezemisyjnych aut dostawczych. Chodzi o to, by wodorowe samochody użytkowe stały się dla chińskich klientów flotowych przystępną, korzystną alternatywą wobec pojazdów spalinowych. Szerokie stosowanie aut na ogniwa paliwowe pozwoli obniżyć emisję CO2 i ograniczyć zanieczyszczenie powietrza w miastach.

Nowa spółka zostanie zarejestrowana w Pekinie jeszcze w tym roku. Początkowo zatrudni około 50 osób, a do 2023 roku zespół zostanie zwiększony do 100 pracowników. Toyota będzie miała 65% udziałów, 15% spółki będzie należało do SinoHytec i po 5% do pozostałych partnerów. Koszt inwestycji to ponad 5 miliardów jenów.

Chiny inwestują w motoryzację wodorową

Rynek samochodów wodorowych rośnie w Chinach w tempie niespotykanym gdziekolwiek na świecie. Dotyczy to przede wszystkim pojazdów użytkowych. Jest to efekt rządowej strategii Technology Roadmap for Energy-Saving and New Energy Vehicles ogłoszonej w Chinach w 2016 roku. Toyotę oraz jej partnerów łączy przekonanie, że masowy rynek samochodów wodorowych powstanie dzięki skoordynowanym działaniom całej branży i nie wystarczą tutaj indywidualne działania poszczególnych firm.

„Chiny to jeden z najszybciej rozwijających się rynków FCEV. Nowa firma R&D stanie się platformą dla wspólnych badań i prac rozwojowych, w której zostaną połączone mocne strony każdego z partnerów – zaawansowana technologia ogniw paliwowych Toyoty, ogromny potencjał SinoHytec w integracji systemów oraz gruntowna znajomość chińskiego rynku motoryzacyjnego i doświadczenie w produkcji wszystkich czterech chińskich koncernów motoryzacyjnych. Jesteśmy przekonani, że w nadchodzących latach uda się zbudować gospodarkę opartą na wodorze i przyspieszyć bezemisyjną rewolucję w Chinach i na całym świecie” – powiedział Zhang Xiyong, dyrektor generalny BAIC GROUP.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę Biuro prasowe
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji
Motoryzacja Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
2024-12-18 | 11:50

Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch

Inteligentne parkowanie Wyjątkową funkcjonalność w kamerze Mio MiVue M820WD zapewnia inteligentny tryb parkingowy, który włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika motocykla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.