Komunikaty PR

Toyota będzie produkować czysty wodór w Australii

2020-05-08  |  14:00
Biuro prasowe

Toyota uruchamia w Australii zakład bezemisyjnej produkcji wodoru oraz stację tankowania dla samochodów na ogniwa paliwowe. Będzie to pierwsza stacja wodorowa w Melbourne.

 

Toyota Australia zaprezentowała pierwszy etap inwestycji w produkcję zielonego, czyli produkowanego bezemisyjnie wodoru. W Melbourne, na terenie zamkniętej fabryki Altona Victoria powstanie Hydrogen Centre, na który będzie się składała instalacja fotowoltaiczna, system bezemisyjnego generowania wodoru, publiczna stacja tankowania oraz centrum edukacyjne.

Zielony wodór dla mieszkańców Melbourne

Przebudowa dawnej fabryki samochodów trwa, a Toyota przeznaczyła na pierwszy etap inwestycji 7,4 miliona dolarów australijskich, z czego 3,1 miliona dolarów to dotacja Australian Renewable Energy Agency (ARENA). Inwestycja obejmuje panele fotowoltaiczne i bateryjny magazyn energii, które pokryją zapotrzebowanie na prąd całego kompleksu oraz będą zasilać instalację produkującą wodór w procesie elektrolizy wody. Gaz ten będzie wykorzystywany do zasilania pojazdów oraz w instalacjach stacjonarnych.

Na terenie zakładu powstanie również pierwsza w stanie Victoria komercyjna stacja tankowania wodoru. Samowystarczalny zakład produkcji energii i wodoru oraz stacja tankowania zostaną ukończone do końca tego roku. Z kolei centrum edukacyjne poświęcone wodorowi jest już gotowe i zostało otwarte 22 kwietnia z okazji Dnia Ziemi Toyota. Na jego wystawach będzie się można dowiedzieć, w jaki sposób wodór może odegrać istotną rolę w przyszłym transporcie, energetyce oraz innych dziedzinach gospodarki.

Wodór konieczny do osiągnięcia zeroemisyjności

Po uruchomieniu zakład będzie produkował przynajmniej 60 kg wodoru dziennie. Jego zadaniem na tym wstępnym etapie będzie pokazanie, że wodór to atrakcyjne paliwo dla transportu oraz efektywny sposób magazynowania energii. Hydrogen Centre przyczyni się do realizacji planu osiągnięcia zeroemisyjności netto w funkcjonowaniu Toyoty do 2050 roku, opisanego w globalnej strategii Toyota Environmental Challenge 2050. Jako etap pośredni do 2030 roku koncern zamierza zredukować wpływ na środowisko swoich fabryk oraz produkowanych samochodów o 35% w porównaniu do 2013 roku.

Toyota redukuje emisje CO2 wielotorowo

Matt MacLeod, manager ds. przyszłych technologii i mobilności Toyota Australia podkreślił, że inwestycje w gospodarkę opartą na wodorze, rosnąca sprzedaż hybryd oraz rozbudowa elektrowni słonecznych zasilających obiekty Toyoty w Australii mają ogromne znaczenie dla realizacji celów redukcji emisji CO2.

„Obecnie auta osobowe i lekkie samochody dostawcze są źródłem 11% emisji CO2 z transportu w Australii. Zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyota Mirai, testowana w naszym kraju w ciągu ostatnich trzech lat przez wiele organizacji, w tym władze samorządowe Melbourne, nie emituje żadnych gazów cieplarnianych ani szkodliwych substancji, a jedynie wodę” – powiedział Matt MacLeod. Toyota obecnie przygotowuje się do premiery rynkowej Mirai drugiej generacji oraz wprowadza elektryczny napęd na wodór do kolejnych typów pojazdów, takich jak autobusy, duże ciężarówki i samochody dostawcze. Ostatnio opracowała także instalację produkcji wodoru z wody morskiej i wykorzystywania go do zasilania eksperymentalnego jachtu morskiego, otwierając drogę do wprowadzania odnawialnych źródeł energii do statków.

W ciągu ostatnich dwóch lat Toyota rozbudowała swoje elektrownie słoneczne do łącznej mocy 1 156 kW. Zasilają one budynki firmy w Sydney, Altonie i Brisbane. Największy system 2200 paneli o łącznej mocy 605kW został zainstalowany na dachu Toyota Parts Centre w Sydney. Może on produkować rocznie do 874 MWh energii.

Hybrydy przyspieszają redukcję CO2 z transportu

Jednocześnie w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na samochody niskoemisyjne Toyota nieustannie rozbudowuje gamę hybryd, które również przyczyniają się do ograniczenia emisji spalin i CO2. Od 2001 roku, kiedy hybrydy Toyoty zadebiutowały w Australii, koncern sprzedał na tym rynku ponad 130 000 egzemplarzy. Obecnie do gamy hybryd tym kraju zaliczają się Prius, Prius V, Corolla hatchback, Corolla sedan, Camry, Toyota C-HR i RAV4, a w tym roku dołączy do nich nowy Yaris Hybrid. W pierwszych trzech miesiącach 2020 roku hybrydy stanowiły 23,5 procent całkowitej sprzedaży Toyoty w Australii, a w nadchodzących miesiącach i latach koncern przewiduje zwiększenie ich udziału m.in. dzięki nowym modelom.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Ochrona środowiska

Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.

Konsument

Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.