Komunikaty PR

Toyota będzie produkować czysty wodór w Australii

2020-05-08  |  14:00
Biuro prasowe

Toyota uruchamia w Australii zakład bezemisyjnej produkcji wodoru oraz stację tankowania dla samochodów na ogniwa paliwowe. Będzie to pierwsza stacja wodorowa w Melbourne.

 

Toyota Australia zaprezentowała pierwszy etap inwestycji w produkcję zielonego, czyli produkowanego bezemisyjnie wodoru. W Melbourne, na terenie zamkniętej fabryki Altona Victoria powstanie Hydrogen Centre, na który będzie się składała instalacja fotowoltaiczna, system bezemisyjnego generowania wodoru, publiczna stacja tankowania oraz centrum edukacyjne.

Zielony wodór dla mieszkańców Melbourne

Przebudowa dawnej fabryki samochodów trwa, a Toyota przeznaczyła na pierwszy etap inwestycji 7,4 miliona dolarów australijskich, z czego 3,1 miliona dolarów to dotacja Australian Renewable Energy Agency (ARENA). Inwestycja obejmuje panele fotowoltaiczne i bateryjny magazyn energii, które pokryją zapotrzebowanie na prąd całego kompleksu oraz będą zasilać instalację produkującą wodór w procesie elektrolizy wody. Gaz ten będzie wykorzystywany do zasilania pojazdów oraz w instalacjach stacjonarnych.

Na terenie zakładu powstanie również pierwsza w stanie Victoria komercyjna stacja tankowania wodoru. Samowystarczalny zakład produkcji energii i wodoru oraz stacja tankowania zostaną ukończone do końca tego roku. Z kolei centrum edukacyjne poświęcone wodorowi jest już gotowe i zostało otwarte 22 kwietnia z okazji Dnia Ziemi Toyota. Na jego wystawach będzie się można dowiedzieć, w jaki sposób wodór może odegrać istotną rolę w przyszłym transporcie, energetyce oraz innych dziedzinach gospodarki.

Wodór konieczny do osiągnięcia zeroemisyjności

Po uruchomieniu zakład będzie produkował przynajmniej 60 kg wodoru dziennie. Jego zadaniem na tym wstępnym etapie będzie pokazanie, że wodór to atrakcyjne paliwo dla transportu oraz efektywny sposób magazynowania energii. Hydrogen Centre przyczyni się do realizacji planu osiągnięcia zeroemisyjności netto w funkcjonowaniu Toyoty do 2050 roku, opisanego w globalnej strategii Toyota Environmental Challenge 2050. Jako etap pośredni do 2030 roku koncern zamierza zredukować wpływ na środowisko swoich fabryk oraz produkowanych samochodów o 35% w porównaniu do 2013 roku.

Toyota redukuje emisje CO2 wielotorowo

Matt MacLeod, manager ds. przyszłych technologii i mobilności Toyota Australia podkreślił, że inwestycje w gospodarkę opartą na wodorze, rosnąca sprzedaż hybryd oraz rozbudowa elektrowni słonecznych zasilających obiekty Toyoty w Australii mają ogromne znaczenie dla realizacji celów redukcji emisji CO2.

„Obecnie auta osobowe i lekkie samochody dostawcze są źródłem 11% emisji CO2 z transportu w Australii. Zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi Toyota Mirai, testowana w naszym kraju w ciągu ostatnich trzech lat przez wiele organizacji, w tym władze samorządowe Melbourne, nie emituje żadnych gazów cieplarnianych ani szkodliwych substancji, a jedynie wodę” – powiedział Matt MacLeod. Toyota obecnie przygotowuje się do premiery rynkowej Mirai drugiej generacji oraz wprowadza elektryczny napęd na wodór do kolejnych typów pojazdów, takich jak autobusy, duże ciężarówki i samochody dostawcze. Ostatnio opracowała także instalację produkcji wodoru z wody morskiej i wykorzystywania go do zasilania eksperymentalnego jachtu morskiego, otwierając drogę do wprowadzania odnawialnych źródeł energii do statków.

W ciągu ostatnich dwóch lat Toyota rozbudowała swoje elektrownie słoneczne do łącznej mocy 1 156 kW. Zasilają one budynki firmy w Sydney, Altonie i Brisbane. Największy system 2200 paneli o łącznej mocy 605kW został zainstalowany na dachu Toyota Parts Centre w Sydney. Może on produkować rocznie do 874 MWh energii.

Hybrydy przyspieszają redukcję CO2 z transportu

Jednocześnie w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie rynku na samochody niskoemisyjne Toyota nieustannie rozbudowuje gamę hybryd, które również przyczyniają się do ograniczenia emisji spalin i CO2. Od 2001 roku, kiedy hybrydy Toyoty zadebiutowały w Australii, koncern sprzedał na tym rynku ponad 130 000 egzemplarzy. Obecnie do gamy hybryd tym kraju zaliczają się Prius, Prius V, Corolla hatchback, Corolla sedan, Camry, Toyota C-HR i RAV4, a w tym roku dołączy do nich nowy Yaris Hybrid. W pierwszych trzech miesiącach 2020 roku hybrydy stanowiły 23,5 procent całkowitej sprzedaży Toyoty w Australii, a w nadchodzących miesiącach i latach koncern przewiduje zwiększenie ich udziału m.in. dzięki nowym modelom.

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju Biuro prasowe
2024-04-11 | 13:50

Nowy Mio MiVue C595W Dual – bezpieczeństwo samochodu podczas jazdy i postoju

Wideorejestartor pełen niezbędnych funkcji Mio MiVue C595WD posiada wbudowane moduły GPS oraz Wi-Fi. Dzięki dobrze znanej  matrycy Sony STARVIS CMOS nagrania są wysokiej jakości
Motoryzacja Barwa światła jak w żarówkach halogenowych!
2024-03-28 | 18:00

Barwa światła jak w żarówkach halogenowych!

W przypadku serii Ultinon Classic, konstruktorom chodziło o jak najdokładniejsze zastąpienie tradycyjnych żarówek halogenowych odpowiednikami LED, tak aby z jednej strony umożliwić
Motoryzacja Środki smarne ELF rekomendowane przez SsangYong
2024-03-27 | 18:00

Środki smarne ELF rekomendowane przez SsangYong

ELF, marka środków smarnych należąca do TotalEnergies, umacnia swoją pozycję na polskim rynku. Rekomendacja SsangYonga w segmencie samochodów terenowych i SUV podkreśla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Venture Cafe Warsaw

Finanse

Zwolnienia lekarskie w prywatnej opiece medycznej są ponad dwa razy krótsze niż w publicznej. Oszczędności dla gospodarki to ok. 25 mld zł

Stan zdrowia pracujących Polaków wpływa nie tylko na konkurencyjność firm i koszty ponoszone przez pracodawców, ale i na całą gospodarkę. Jednak zapewnienie dostępu do szybkiej i efektywnej opieki zdrowotnej może te koszty znacząco zmniejszyć. Podczas gdy średnia długość zwolnienia lekarskiego w publicznym systemie ochrony zdrowia wynosi 10 dni, w przypadku opieki prywatnej to już tylko 4,5 dnia – wynika z badania Medicover. Kilkukrotnie niższe są też koszty generowane przez poszczególne jednostki chorobowe, co pokazuje wyraźną przewagę prywatnej opieki. Zapewnienie dostępu do niej może ograniczyć ponoszone przez pracodawców koszty związane z prezenteizmem i absencjami chorobowymi w wysokości nawet 1,5 tys. zł na pracownika.

Motoryzacja

Dwie duże marki chińskich samochodów w tym roku trafią do sprzedaży w Polsce. Są w stanie konkurować jakością z europejskimi producentami aut

Według danych IBRM Samar w Polsce w pierwszych dwóch miesiącach 2024 roku zarejestrowano 533 auta chińskich producentów. Jednak niedługo mogą się one pojawiać na polskich drogach znacznie częściej, ponieważ swoją obecność na tutejszym rynku zapowiedziało już kilku kolejnych producentów z Państwa Środka. Chińskich samochodów, przede wszystkim elektryków, coraz więcej sprzedaje się również w Europie. Prognozy zakładają, że ich udział w europejskim rynku do 2025 roku ma zostać niemal podwojony. – Jakość produktów dostarczanych przez chińskich producentów jest dzisiaj zdecydowanie lepsza i dlatego one z powodzeniem konkurują z producentami europejskimi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes IBRM Samar.

Ochrona środowiska

Temperatury w Europie rosną dwukrotnie szybciej niż globalnie. Za tym idą rekordowe zjawiska klimatyczne

Marzec 2024 roku był 10. miesiącem z rzędu, który pobił rekord temperatur w historii globalnych pomiarów dla danego miesiąca roku – wskazują dane Copernicus Climate Change Service (C3S). Średnia temperatura wyniosła 14,14 st. C, czyli o 0,73 st. C więcej niż średnia dla marca z lat 1991–2020. Marzec był też o 1,68 st. cieplejszy niż w okresie przedindustrialnym, do którego odnoszą się globalne cele zawarte w porozumieniu paryskim. Kolejny miesiąc z rekordem ciepła oznacza nasilone zjawiska klimatyczne, również te ekstremalne. 2023 rok był w Europie okresem rekordów w tym zakresie, m.in. największych pożarów, powodzi czy fal upałów – wynika z raportu C3S i Światowej Organizacji Meteorologicznej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.