TomTom wybiera Eco-Movement
TomTom (TOM2) ogłosił dziś zawarcie umowy z Eco-Movement, wiodącą platformą danych dotyczących punktów ładowania pojazdów elektrycznych (EV) w Europie. Pakiet EV oraz interfejsy API Maps TomTom zostały teraz wzbogacone o wysokiej jakości informacje o ładowaniu, dostarczane przez Eco-Movement w czasie rzeczywistym, zapewniając kierowcom i menedżerom flot pojazdów elektrycznych dokładne informacje o punktach użyteczności publicznej (POI) szybciej niż kiedykolwiek wcześniej.
Kierowcy pojazdów wyposażonych w usługę TomTom EV charging points będą mogli korzystać z licznych udogodnień, w tym szczegółowych adresów, pomocnych informacji o godzinach otwarcia, prędkości ładowania, akceptowanych kartach i abonamentach, a także dostępności punktów ładowania w czasie rzeczywistym.
„Nasza umowa z Eco-Movement zapewni kierowcom pojazdów elektrycznych korzystających z pakietu EV TomTom bezproblemową nawigację. Od zoptymalizowanych tras po odpowiednie, dostępne i działające punkty ładowania, które są zgodne z potrzebami kierowcy - TomTom zawsze pomaga zwiększyć komfort jazdy”, powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Dzięki rosnącej liczbie łatwych w użyciu rozwiązań nawigacyjnych dla pojazdów elektrycznych, wiodącemu na świecie zasięgowi punktów ładowania oraz ultraszybkim danym o dostępności w czasie rzeczywistym, TomTom realizuje działania z zakresu e-mobilności na rzecz bezemisyjnej przyszłości”.
Wysokiej jakości usługa wyznaczania punktów użyteczności publicznej (POI) od TomTom dodatkowo ulepszy wrażenia z jazdy. Najnowsza technologia TomTom EV Routing and Range wykorzystuje szeroki katalog czynników, aby zaplanować najlepszą trasę, precyzyjnie przewidzieć zasięg i obliczyć wiarygodny szacowany czas przybycia. Kryteria te biorą pod uwagę aktualny i maksymalny poziom naładowania baterii, prędkość jazdy, rodzaj drogi i jej nachylenie, a także informacje o ruchu drogowym i punktach ładowania.
Punkty POI dla pojazdów elektrycznych są udostępniane deweloperom za pośrednictwem interfejsów API Maps TomTom. Umowa z Eco-Movement zwiększa zakres rozwiązań, jakie deweloperzy mogą proponować firmom posiadającym floty pojazdów elektrycznych. Użytkownicy będą mogli znaleźć wszystkie EV POI za pośrednictwem Search API. Interfejs API Extended Routing, który zapewnia funkcję Long Distance EV Routing, uwzględnia natomiast wszystkie dostępne na trasie możliwości ładowania.
„Cieszymy się, że możemy nawiązać współpracę z firmą TomTom i zapewnić jeszcze większej liczbie kierowców dostęp do naszych bezcennych informacji o stacjach ładowania”, powiedział Roderick van den Berg, CEO w Eco-Movement. „W Eco-Movement wyobrażamy sobie świat, w którym samochody elektryczne są standardem, a ładowanie przebiega sprawnie i wydajnie. Naszą misją jest dostarczanie najlepszych i najbardziej istotnych informacji o punktach ładowania dla kierowców samochodów elektrycznych i ekosystemu EV”.
Kierowcy mogą również znaleźć dostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych w aplikacji TomTom GO Navigation (dostępnej do pobrania w Google Play, App Store i Huawei AppGallery) oraz w najnowszej nawigacji TomTom GO Discover.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.