TomTom współtworzy Overture Maps Foundation
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś wraz z Amazon Web Services (AWS), Meta i Microsoft, utworzenie Overture Maps Foundation. Ten wspólny wysiłek pod kierownictwem Linux Foundation ma na celu opracowanie interoperacyjnych, otwartych danych mapowych.
Ponieważ dane mapowe są wykorzystywane coraz częściej, wymagania dotyczące zawartości nowych map, ich kompletności, dokładności i aktualności są praktycznie nieograniczone. Aby sprostać wymaganiom branży, konieczne jest połączenie zasobów i opracowanie globalnego standardu map. Overture Maps Foundation zamierza stworzyć globalny system referencyjny i ustrukturyzowany schemat danych. Ułatwi to ekosystemowi użytkowników i współpracowników efektywne dzielenie się danymi mapowymi.
„Wspólne tworzenie map jest podstawą strategii firmy TomTom. Overture Maps Foundation zapewnia ramy dla przyspieszenia realizacji naszych celów” – powiedział Harold Goddijn, TomTom CEO. „Standaryzacja Overture i interoperacyjna mapa bazowa mają fundamentalne znaczenie dla łączenia informacji geoprzestrzennych z całego świata. TomTom Maps Platform wykorzysta połączenie mapy bazowej Overture, szerokiej gamy innych danych oraz danych własnych TomTom w postaci stale zintegrowanego i kontrolowanego pod względem jakości produktu. Będzie on służył szerokiemu zakresowi zastosowań, w tym najbardziej wymagającym aplikacjom, takim jak zaawansowana nawigacja, wyszukiwanie i zautomatyzowana jazda”.
Klienci TomTom dzięki nowej platformie TomTom Maps będą mogli korzystać z szybkiej integracji i kontroli jakości danych mapowych, a także z szerokiej gamy usług online, w tym wizualizacji map, wyszukiwania, wyznaczania tras, nawigacji, informacji o ruchu drogowym oraz cyfrowego kokpitu TomTom dla producentów samochodów. Platforma nowej generacji do tworzenia map została zaprojektowana z myślą o celach Overture Maps Foundation. TomTom podzieli się swoją wiedzą i obserwacjami, aby rozwinąć otwarty ekosystem wokół wspólnego tworzenia map.
Overture zamierza wydać swoje pierwsze dane w 1. połowie 2023 roku. Chociaż Overture zostało założone przez AWS, Meta, Microsoft i TomTom, celem jest zwiększenie liczby uczestników, także o dostawców usług i organizacje rządowe.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.