TomTom współtworzy Overture Maps Foundation
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś wraz z Amazon Web Services (AWS), Meta i Microsoft, utworzenie Overture Maps Foundation. Ten wspólny wysiłek pod kierownictwem Linux Foundation ma na celu opracowanie interoperacyjnych, otwartych danych mapowych.
Ponieważ dane mapowe są wykorzystywane coraz częściej, wymagania dotyczące zawartości nowych map, ich kompletności, dokładności i aktualności są praktycznie nieograniczone. Aby sprostać wymaganiom branży, konieczne jest połączenie zasobów i opracowanie globalnego standardu map. Overture Maps Foundation zamierza stworzyć globalny system referencyjny i ustrukturyzowany schemat danych. Ułatwi to ekosystemowi użytkowników i współpracowników efektywne dzielenie się danymi mapowymi.
„Wspólne tworzenie map jest podstawą strategii firmy TomTom. Overture Maps Foundation zapewnia ramy dla przyspieszenia realizacji naszych celów” – powiedział Harold Goddijn, TomTom CEO. „Standaryzacja Overture i interoperacyjna mapa bazowa mają fundamentalne znaczenie dla łączenia informacji geoprzestrzennych z całego świata. TomTom Maps Platform wykorzysta połączenie mapy bazowej Overture, szerokiej gamy innych danych oraz danych własnych TomTom w postaci stale zintegrowanego i kontrolowanego pod względem jakości produktu. Będzie on służył szerokiemu zakresowi zastosowań, w tym najbardziej wymagającym aplikacjom, takim jak zaawansowana nawigacja, wyszukiwanie i zautomatyzowana jazda”.
Klienci TomTom dzięki nowej platformie TomTom Maps będą mogli korzystać z szybkiej integracji i kontroli jakości danych mapowych, a także z szerokiej gamy usług online, w tym wizualizacji map, wyszukiwania, wyznaczania tras, nawigacji, informacji o ruchu drogowym oraz cyfrowego kokpitu TomTom dla producentów samochodów. Platforma nowej generacji do tworzenia map została zaprojektowana z myślą o celach Overture Maps Foundation. TomTom podzieli się swoją wiedzą i obserwacjami, aby rozwinąć otwarty ekosystem wokół wspólnego tworzenia map.
Overture zamierza wydać swoje pierwsze dane w 1. połowie 2023 roku. Chociaż Overture zostało założone przez AWS, Meta, Microsoft i TomTom, celem jest zwiększenie liczby uczestników, także o dostawców usług i organizacje rządowe.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.