TomTom współpracuje z Hubject
TomTom (TOM2), wiodący, niezależny specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś przedłużenie współpracy z Hubject, specjalistą ds. rozwiązań cyfrowych w dziedzinie e-mobilności. Hubject stworzył największą na świecie platformę dla dostawców usług ładowania pojazdów elektrycznych. Pakiet EV oraz interfejsy API Maps TomTom będą teraz wzbogacone o informacje dotyczące lokalizacji punktów ładowania, typów złączy oraz, co ważne, ich dostępności, co pomoże kierowcom i menedżerom flot pojazdów elektrycznych oszczędzać czas i unikać stresu.
„Firma TomTom nieustannie udoskonala mapy i usługi dla pojazdów elektrycznych, eliminując bariery utrudniające korzystanie z tego typu samochodów, dążąc w ten sposób do realizacji swojej wizji świata wolnego od emisji,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „Umowa z firmą Hubject oznacza, że nawigacja TomTom oferuje kierowcom pojazdów elektrycznych dostęp do największej w branży liczby punktów ładowania, dzięki czemu mogą oni być spokojni o zasięg swojego pojazdu oraz o to, gdzie mogą go naładować”.
Dzięki tej umowie łączna, globalna liczba punktów ładowania na mapach TomTom wynosi prawie 450 tys. Ponad 175 tys. z tych punktów dostarcza kierowcom informacji o aktualnej dostępności za pośrednictwem usługi TomTom EV charging points.
Wysokiej jakości usługa wyznaczania punktów użyteczności publicznej (POI) od TomTom dodatkowo ulepszy wrażenia z jazdy. Najnowsza technologia TomTom EV Routing and Range wykorzystuje szeroki katalog czynników, aby zaplanować najlepszą trasę, precyzyjnie przewidzieć zasięg i obliczyć wiarygodny szacowany czas przybycia. Kryteria te biorą pod uwagę aktualny i maksymalny poziom naładowania baterii, prędkość jazdy, rodzaj drogi i jej nachylenie, a także informacje o ruchu drogowym i punktach ładowania.
Punkty POI dla pojazdów elektrycznych są udostępniane deweloperom za pośrednictwem interfejsów API Maps TomTom. Umowa z Hubject zwiększa zakres rozwiązań, jakie deweloperzy mogą proponować firmom posiadającym floty pojazdów elektrycznych. Użytkownicy będą mogli znaleźć wszystkie EV POI za pośrednictwem Search API. Interfejs API Extended Routing, który zapewnia funkcję Long Distance EV Routing, uwzględnia natomiast wszystkie dostępne na trasie możliwości ładowania.
„Cieszymy się z nawiązania współpracy z firmą TomTom, dzięki której informacje o największych na świecie platformach EV będą dostępne dla jeszcze większej liczby kierowców pojazdów elektrycznych,” powiedział Christian Hahn, CEO Hubject. „Jesteśmy podekscytowani możliwością połączenia sił z podobnie myślącą firmą, skoncentrowaną na dostarczaniu rozwiązań, które pozwolą przezwyciężyć wyzwania związane z popularyzacją pojazdów elektrycznych”.
Kierowcy mogą również znaleźć dostępne punkty ładowania pojazdów elektrycznych w aplikacji TomTom GO Navigation (dostępnej do pobrania w Google Play, App Store i Huawei AppGallery) oraz w najnowszej nawigacji TomTom GO Discover.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.