TomTom wprowadza TomTom GO Expert Plus – nowe, ulepszone rozwiązanie nawigacyjne
TomTom, światowy lider technologii nawigacyjnej, przedstawia TomTom GO Expert Plus, rozwiązanie zaprojektowane specjalnie dla kierowców ciężarówek. Poprzedni model nawigacji oferowany przez holenderską markę, TomTom GO Expert, odniósł sukces na rynku, zyskując tytuł najczęściej sprzedawanego urządzenia nawigacyjnego dla kierowców ciężarówek w 2022 roku w Europie*.
Rozszerzenie stref niskiej emisji spalin (LEZ) w Wielkiej Brytanii i Unii Europejskiej stanowi poważne wyzwanie dla zawodowych kierowców i firm transportowych. Niezgodność z wymaganymi normami emisji spalin może skutkować karami, co sprawia, że dokładne poruszanie się po tych strefach ma kluczowe znaczenie dla kierowców ciężarówek. W odpowiedzi na to wyzwanie urządzenie TomTom GO Expert Plus posiada funkcję “Low-Emission Zones”. Ta zaawansowana opcja automatycznie wyklucza strefy niskiej emisji z tras kierowców ciężarówek, zapewniając zgodność z lokalnymi ograniczeniami**.
GO Expert Plus oferuje ulepszone wskazówki wizualne, zapewniając pełnoekranowe animacje, które ostrzegają kierowców o zbliżających się zjazdach, zakrętach lub zmianach pasa ruchu, nawet podczas jazdy z wyłączonym dźwiękiem. Dzięki otrzymywaniu instrukcji w jasny i intuicyjny sposób, kierowcy ciężarówek mogą skupić się na drodze, zwiększając bezpieczeństwo i wydajność podczas podróży.
Wykorzystując dokładne dane TomTom Traffic, nowy GO Expert Plus zapewnia kierowcom ciężarówek aktualizacje informacji na temat ruchu drogowego w czasie rzeczywistym. Te bezcenne wskazówki pozwalają kierowcom przewidywać warunki drogowe, unikać zamknięcia dróg i dokładnie szacować czas przybycia (ETA). Dzięki tym precyzyjnym danym kierowcy ciężarówek mogą dokładnie określać czas dostawy, optymalizować swoje usługi i zapewniać doskonałą obsługę klienta.
Wychodząc naprzeciw nadchodzącym przepisom dotyczącym ładowania, GO Expert Plus to pierwsza nawigacja na rynku wyposażona w złącza USB-C (zarówno PND, jak i Wind Screen Mount). Oprócz zgodności z najnowszymi przepisami UE dotyczącymi sprzętu, ten typ połączenia oferuje również bardziej zrównoważone i przyjazne dla klienta rozwiązanie, ponieważ USB-C będzie standardem branżowym.
TomTom GO Expert Plus zawiera również punkty POI dostosowane do specyficznych potrzeb kierowców ciężarówek. Obejmują one miejsca odpoczynku, w tym te związane z DKV Mobility, a także stacje paliw, miejsca parkingowe dla ciężarówek i centra serwisowe. Zaangażowanie TomTom w poprawę ogólnych doświadczeń związanych z transportem ciężarowym gwarantuje to, że zawodowi kierowcy mają dostęp do niezbędnych udogodnień i usług na swoich trasach.
„Wprowadzenie na rynek TomTom GO Expert Plus jest wyraźnym dowodem naszego zaangażowania jako lidera rynku nawigacji dla ciężarówek" – powiedział Pim Spaanderman, Managing Director w TomTom Consumer. „Ten wyjątkowy produkt wyznacza nowy standard dzięki najnowocześniejszym funkcjom, umożliwiając profesjonalnym kierowcom wydajną i bezpieczną nawigację. Jesteśmy dumni z dodatkowych możliwości omijania stref o niskiej emisji i ulepszonych wskazówek wizualnych. Możemy teraz zaoferować to zaawansowane rozwiązanie, oparte na renomowanej marce GO Expert, naszym cenionym klientom".
TomTom będzie kontynuował ulepszanie produktu poprzez dodawanie kolejnych funkcji. Ponieważ wiele małych i średnich firm transportowych posiada w swojej flocie więcej niż jeden pojazd, GO Expert Plus umożliwia im teraz ustawienie wielu profili. Kierowcy mogą zapisywać charakterystyki pojazdów (określone wymiary, waga i niebezpieczny ładunek), co ułatwia przełączanie się między nimi i nawigowanie najbardziej odpowiednią trasą, unikając nieodpowiednich dróg, mostów i tuneli, w oparciu o specyfikację każdego z nich. Funkcja ta będzie dostępna wraz z aktualizacją oprogramowania.
Urządzenie TomTom GO Expert Plus jest już dostępne w sklepie internetowym TomTom.com w cenie 1799 zł za model 6", 2049 zł - 7", 2299 zł - Premium Pack oraz u autoryzowanych sprzedawców detalicznych.
TomTom GO Expert Plus to urządzenie, które na nowo zdefiniuje nawigację dla kierowców ciężarówek w całej Europie.
* Dane GfK
** Strefy niskiej emisji są wyświetlane w kilku krajach europejskich, a ponieważ przepisy wciąż się zmieniają, nowe strefy LEZ będą dodawane poprzez aktualizacje map, które są oferowane bezpłatnie, co miesiąc.Bottom of Form
Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania
Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.
Przemysł
Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
Innowacje cyfrowe w przemyśle, choć wiążą się z kosztami i wyzwaniami, są jednak postrzegane przez firmy jako szansa. To podejście przekłada się na większą otwartość do ich wdrażania i chęć inwestowania. Ponad 90 proc. firm przemysłowych w Polsce, które wprowadziły co najmniej jedno rozwiązanie Przemysłu 4.0, dostrzega wyraźną poprawę efektywności procesów produkcyjnych – wynika z nowego raportu Autodesk. Choć duża jest wśród nich świadomość narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, na razie tylko 14 proc. wykorzystuje je w swojej działalności.
Farmacja
Antybiotykooporność coraz poważniejszym problemem. Wyizolowane ze śliny peptydy mogą się sprawdzić w walce z bakteriami wielolekoopornymi
Poszukiwanie alternatyw dla antybiotykoterapii nabiera coraz większego tempa. Duże nadzieje, zwłaszcza w kontekście szczepów wielolekoopornych, naukowcy wiążą z bakteriocynami i bakteriofagami. Badacz z Uniwersytetu Wrocławskiego prowadzi prace nad bakteriocyną, będącą peptydem izolowanym z ludzkiej śliny. Za swoje badania otrzymał Złoty Medal Chemii. Tymczasem problem antybiotykooporności może wynikać w dużej mierze z niewiedzy. Z Eurobarometru wynika, że tylko połowa Europejczyków zdaje sobie sprawę, że antybiotyki nie są skuteczne w walce z wirusami.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.