TomTom wprowadza na rynek Virtual Horizon
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił uruchomienie TomTom Virtual Horizon. Jest to jedyne tak kompleksowe rozwiązanie od jednego dostawcy, które pomoże producentom samochodów spełnić wymagania dotyczące inteligentnego wspomagania prędkości (ISA), upraszczając rozwój i przyspieszając wejście na rynek.
Systemy ISA informują i zachęcają kierowców do wolniejszej jazdy po przekroczeniu dozwolonej prędkości. Przepisy, przyjęte przez Komisję Europejską (KE) pod koniec maja br. nakazują, aby wszystkie nowo homologowane modele pojazdów osobowych i użytkowych sprzedawane w Unii Europejskiej były wyposażone w system ISA do lipca 2022 r. Do lipca 2024 r. wszystkie nowe pojazdy osobowe i użytkowe sprzedawane w UE będą musiały być wyposażone w system ISA. Podobne przepisy dotyczące ISA rozważane są w Izraelu, Islandii, Norwegii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Nowe wymogi w zakresie bezpieczeństwa są efektem badań, które wykazały, że rozwiązania techniczne pomagające kierowcom w zmniejszeniu prędkości jazdy mają ogromny wpływ na ograniczenie liczby wypadków i obrażeń z nimi związanych.
Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej, wszystkie systemy będą wymagały bardzo dokładnych informacji o znakach ograniczenia prędkości w całej Unii Europejskiej. Jak zauważa KE, „systemy wykorzystujące połączenie systemu kamer, globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS) i aktualnych map cyfrowych są uważane za najnowocześniejsze, o największej wydajności i niezawodności w świecie rzeczywistym".
„Aby spełnić wymagania ISA, producenci samochodów potrzebują aktualnych i dokładnych danych mapowych dostarczanych do funkcji ISA w sposób łatwy do zintegrowania. TomTom oferuje im kompleksową usługę - TomTom Virtual Horizon, czyli kompletne i ekonomiczne rozwiązanie oparte na mapach z najdokładniejszymi danymi o ograniczeniach prędkości,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „TomTom Virtual Horizon ułatwi producentom samochodów spełnienie wszelkich nowych wymogów ISA, ale co najważniejsze, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach”.
TomTom Virtual Horizon oferuje producentom samochodów kompleksowe rozwiązanie obejmujące precyzyjne pozycjonowanie, inteligentne przewidywanie trasy oraz usługi horyzontalne, które mogą być zgodne ze standardowymi protokołami branżowymi. Oprogramowanie jest oparte na zaufanych mapach firmy TomTom dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które zasilają miliony zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie.
TomTom Virtual Horizon obsługuje wszystkie atrybuty drogowe mapy TomTom ADAS, w tym ograniczenia prędkości, znaki drogowe, informacje o nachyleniach, łukach, pasach ruchu i sygnalizacji świetlnej, umożliwiając wdrożenie funkcji L0-L2 ADAS, ale można go również elastycznie zoptymalizować pod kątem zgodności z ISA wyłącznie w zakresie ograniczeń prędkości. Oprogramowanie jest dostarczane w formacie danych preferowanym przez producentów samochodów, co ułatwia jego wdrożenie. Wykorzystuje ono łączność internetową, jeśli jest dostępna, lub działa w trybie offline, minimalizując koszty sprzętu pokładowego.
Z technologii TomTom korzysta już wiele marek i modeli samochodów na całym świecie.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.