TomTom wprowadza na rynek Virtual Horizon
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił uruchomienie TomTom Virtual Horizon. Jest to jedyne tak kompleksowe rozwiązanie od jednego dostawcy, które pomoże producentom samochodów spełnić wymagania dotyczące inteligentnego wspomagania prędkości (ISA), upraszczając rozwój i przyspieszając wejście na rynek.
Systemy ISA informują i zachęcają kierowców do wolniejszej jazdy po przekroczeniu dozwolonej prędkości. Przepisy, przyjęte przez Komisję Europejską (KE) pod koniec maja br. nakazują, aby wszystkie nowo homologowane modele pojazdów osobowych i użytkowych sprzedawane w Unii Europejskiej były wyposażone w system ISA do lipca 2022 r. Do lipca 2024 r. wszystkie nowe pojazdy osobowe i użytkowe sprzedawane w UE będą musiały być wyposażone w system ISA. Podobne przepisy dotyczące ISA rozważane są w Izraelu, Islandii, Norwegii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Nowe wymogi w zakresie bezpieczeństwa są efektem badań, które wykazały, że rozwiązania techniczne pomagające kierowcom w zmniejszeniu prędkości jazdy mają ogromny wpływ na ograniczenie liczby wypadków i obrażeń z nimi związanych.
Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej, wszystkie systemy będą wymagały bardzo dokładnych informacji o znakach ograniczenia prędkości w całej Unii Europejskiej. Jak zauważa KE, „systemy wykorzystujące połączenie systemu kamer, globalnego systemu nawigacji satelitarnej (GNSS) i aktualnych map cyfrowych są uważane za najnowocześniejsze, o największej wydajności i niezawodności w świecie rzeczywistym".
„Aby spełnić wymagania ISA, producenci samochodów potrzebują aktualnych i dokładnych danych mapowych dostarczanych do funkcji ISA w sposób łatwy do zintegrowania. TomTom oferuje im kompleksową usługę - TomTom Virtual Horizon, czyli kompletne i ekonomiczne rozwiązanie oparte na mapach z najdokładniejszymi danymi o ograniczeniach prędkości,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive. „TomTom Virtual Horizon ułatwi producentom samochodów spełnienie wszelkich nowych wymogów ISA, ale co najważniejsze, przyczyni się do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach”.
TomTom Virtual Horizon oferuje producentom samochodów kompleksowe rozwiązanie obejmujące precyzyjne pozycjonowanie, inteligentne przewidywanie trasy oraz usługi horyzontalne, które mogą być zgodne ze standardowymi protokołami branżowymi. Oprogramowanie jest oparte na zaufanych mapach firmy TomTom dla zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS), które zasilają miliony zautomatyzowanych pojazdów na całym świecie.
TomTom Virtual Horizon obsługuje wszystkie atrybuty drogowe mapy TomTom ADAS, w tym ograniczenia prędkości, znaki drogowe, informacje o nachyleniach, łukach, pasach ruchu i sygnalizacji świetlnej, umożliwiając wdrożenie funkcji L0-L2 ADAS, ale można go również elastycznie zoptymalizować pod kątem zgodności z ISA wyłącznie w zakresie ograniczeń prędkości. Oprogramowanie jest dostarczane w formacie danych preferowanym przez producentów samochodów, co ułatwia jego wdrożenie. Wykorzystuje ono łączność internetową, jeśli jest dostępna, lub działa w trybie offline, minimalizując koszty sprzętu pokładowego.
Z technologii TomTom korzysta już wiele marek i modeli samochodów na całym świecie.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.