TomTom uruchamia RoadCheck
TomTom (TOM2), wiodący specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś uruchomienie TomTom RoadCheck, pionierskiego produktu dla pojazdów zautomatyzowanych, który pozwala producentom samochodów decydować o tym, w jakich miejscach aktywacja funkcji automatycznej jazdy pojazdów będzie bezpieczna dla kierowców.
Bezpieczna jazda automatyczna nie zawsze jest możliwa - w okresach niesprzyjającej pogody, w tunelach oraz w zmiennych warunkach, np. podczas robót drogowych. Dzięki RoadCheck producenci samochodów mogą korzystać z danych map w wysokiej rozdzielczości (HD) firmy TomTom, aby zdefiniować system ODD (ang. Operational Design Domain) do funkcji zautomatyzowanej jazdy pojazdów. Umożliwia to im zarządzanie obszarami, w których te funkcje mogą być bezpiecznie wykorzystywane.
Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving w TomTom, powiedział: „Dzięki umożliwieniu producentom samochodów kontrolowania, gdzie można aktywować automatyczne funkcje jazdy, firma TomTom odpowiada na kluczowe wyzwanie branży, które zostało podkreślone przez naszych partnerów i klientów. TomTom RoadCheck - pierwsza taka technologia w branży - sprawi, że bezpieczna, autonomiczna jazda szybciej stanie się rzeczywistością”.
Oferta firmy TomTom w zakresie automatyzacji pojazdów obejmuje teraz TomTom HD Map, TomTom ADAS Map, usługę dotyczącą zagrożeń, TomTom AutoStream, TomTom Vehicle Horizon i TomTom RoadCheck.
„Dzięki wprowadzeniu systemu TomTom RoadCheck, jako pierwsi zaoferowaliśmy producentom samochodów kompletną usługę mapowania dla bezpiecznej, zautomatyzowanej jazdy”, dodał Willem Strijbosch.
TomTom RoadCheck zostanie wdrożony w 2021 r. w modelu produkcyjnym przez wiodącego, światowego producenta samochodów, na początku w Stanach Zjednoczonych.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego
Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.