Komunikaty PR

TomTom, TRI-AD i DENSO pracują nad mapami dla samochodów autonomicznych

2020-03-11  |  15:30
Biuro prasowe

TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, Toyota Research Institute - Advanced Development, Inc. (TRI-AD) i DENSO, ogłosili metodę szybkiego tworzenia map w wysokiej rozdzielczości (HD), niezbędną dla bezpieczniejszego poruszania się samochodów autonomicznych.

Zostało to osiągnięte dzięki pojazdom testowym TRI-AD wyposażonym w czujniki firmy DENSO, platformie AMP TRI-AD (Automated Mapping Platform) oraz platformie mapowej TomTom opartej na chmurze. Czujniki pojazdów są wykorzystywane do gromadzenia obserwacji drogowych, które są przekształcane i korygowane przez AMP TRI-AD w celu wprowadzenia ich do platformy mapowania transakcyjnego firmy TomTom.

Te aktualizacje map wykorzystujące crowdsourcing są realizowane za pomocą TomTom Roadagrams, czyli wysoce dokładnych obrazów rzeczywistości pochodzących z czujników samochodowych.
W połączeniu z danymi z czujników pojazdów pomiarowych firmy TomTom, możliwe jest opracowywanie i aktualizacja map HD.

„W firmie TomTom wierzymy, że mapa HD zasilana wieloma źródłami jest niezbędna, aby umożliwić bezpieczniejszą, autonomiczną jazdę. Pojazdy pomiarowe, dane pozyskiwane dzięki crowdsourcingowi, ludzka moderacja, a także inne źródła danych sprawiają, że mapa HD firmy TomTom jest niezwykle aktualna i dokładna", powiedział Willem Strijbosch, Head of Autonomous Driving w TomTom. „Jesteśmy dumni z tego, że wspólnie z DENSO i TRI-AD z powodzeniem dostarczyliśmy szybką metodę tworzenia map, która sprawia, że TomTom HD Map jest zawsze aktualna”.

Mandali Khalesi, Vice President of Automated Driving Strategy and Mapping, TRI-AD, powiedział: „Współpracując z naszymi partnerami, zademonstrowaliśmy płynną integrację czujników samochodowych i skalowalne generowanie map HD poprzez AMP. To przybliża nas do przyszłości, w której zautomatyzowana mobilność na drogach jest dostępna dla wszystkich".

Norio Fujimori, Executive Fellow, DENSO, dodał: „Z niecierpliwością czekamy na owocną współpracę z firmami TRI-AD i TomTom. Dzięki naszym rozwiązaniom i oprogramowaniu przekształcimy przyszłą mobilność".

Firma TomTom była pierwszym dostawcą map HD, który osiągnął szerokie pokrycie autostrad
w Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji Wschodniej. Otrzymała też wiele nagród za współpracę z globalnymi producentami, co czyni ją wiodącym dostawcą map HD.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę Biuro prasowe
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana
Motoryzacja Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik
2024-12-19 | 18:00

Smarować, czy nie smarować? Kierowcy nadal popełniają ten błąd! Poradnik

Prawidłowa obsługa kuli haka holowniczego wymaga podstawowej wiedzy technicznej. W zależności od tego, jaki rodzaj głowicy zaczepowej wybierzemy, ma ona wpływ na sposób eksploatacji
Motoryzacja Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch
2024-12-18 | 11:50

Sezon motocyklowy w zawieszeniu, ale… kamera motocyklowa Mio MiVue M820WD pod ch

Inteligentne parkowanie Wyjątkową funkcjonalność w kamerze Mio MiVue M820WD zapewnia inteligentny tryb parkingowy, który włącza się automatycznie po wyłączeniu silnika motocykla

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu

Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.

Prawo

Pediatrzy: Słodkie e-papierosy nie są przebadane. Państwo musi przejąć inicjatywę w sprawie kontroli ich jakości

Co trzeci uczeń pierwszą styczność z nikotyną miał w wieku 13 lat. Dla 70 proc. pierwszym w życiu wyrobem z nikotyną był e-papieros. Wśród uczniów używających obecnie nikotyny najwięcej, bo 80 proc., używa e-papierosów, najczęściej o słodkich smakach – wynika z badań CBOS. W dodatku z badań wynika, że zakaz sprzedaży takich produktów niepełnoletnim jest skutecznie omijany. Polskie Towarzystwo Pediatryczne, wspierane przez lekarzy innych specjalności, apeluje do premiera o wycofanie ze sprzedaży smakowych e-papierosów z nikotyną i bez niej. Zwłaszcza słodkie substancje smakowe dodawane do e-liquidów dla osiągnięcia atrakcyjnego smaku wciąż nie są wystarczająco przebadane  alarmują toksykolodzy.

Infrastruktura

Prąd z największej prywatnej inwestycji energetycznej w Polsce popłynie w 2027 roku. Polenergia dostała właśnie potężny zastrzyk finansowania

Polenergia S.A. i Bank Gospodarstwa Krajowego podpisały umowę pożyczki ze środków Krajowego Planu Odbudowy (KPO) na budowę morskich farm wiatrowych. Finansowanie wyniesie 750 mln zł i zostanie wykorzystane do budowy dwóch farm o łącznej mocy 1440 MW. Największa prywatna grupa energetyczna w Polsce realizuje ten projekt z norweskim Equinorem. Prace związane z budową fundamentów turbin na Bałtyku mają się rozpocząć w 2026 roku. Projekty offshorowe będą jednym z filarów nowej strategii Polenergii, nad którą spółka właśnie pracuje.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.