Komunikaty PR

TomTom prezentuje nawigację opartą na chmurze

2021-03-25  |  12:14
Biuro prasowe

TomTom (TOM2), wiodący, niezależny specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji, ogłosił dziś wprowadzenie na rynek TomTom Navigation for Automotive, hybrydowego rozwiązania nawigacyjnego opartego na chmurze, opracowanego dla branży motoryzacyjnej.

Nawigacja TomTom jest popularna wśród producentów samochodów jak żadna inna. Jej najnowsza wersja jest oparta na chmurze i umożliwia korzystanie z superszybkich i aktualnych funkcji wyznaczania i wyszukiwania tras oraz dokładnych map, a jednocześnie oferuje w pełni funkcjonalny tryb offline. Gdy nie można pobrać danych w czasie rzeczywistym, rozwiązanie przełącza się na swoje oprogramowanie pokładowe i mapy, dzięki czemu jest dostępne w każdych okolicznościach.

„Dzięki dostarczaniu danych w chmurze w sercu nowej nawigacji TomTom Navigation for Automotive połączyliśmy bezpieczeństwo i wygodę systemu montowanego w desce rozdzielczej z zawsze aktualną i superszybką aplikacją na smartfona,” powiedział Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive.

Kierowcy będą mogli korzystać z nowego interfejsu użytkownika, zaprojektowanego zgodnie z zasadami bezpieczeństwa i łatwości obsługi. Intuicyjny interfejs może być wyświetlany na konsoli środkowej, panelu przyrządów, wyświetlaczu head-up (HUD) i ekranach pasażera w różnych rozmiarach i proporcjach. Takie zintegrowane podejście oznacza, że ważne informacje, takie jak instrukcje nawigacyjne dotyczące zakrętów i pasa ruchu, a także ostrzeżenia o ruchu drogowym i zagrożeniach, mogą być wyświetlane na ekranie HUD pojazdu lub na panelu przyrządów, zwiększając bezpieczeństwo i komfort kierowcy. Może on również korzystać z nawigacji TomTom za pośrednictwem łatwej w obsłudze pomocy głosowej - Amazon Alexa, Cerence lub Houndify.

Nawigacja nowej generacji od TomTom może być zintegrowana z czujnikami pojazdu, dzięki czemu ma możliwość wyświetlania istotnych informacji związanych z zaawansowanymi systemami wspomagania kierowcy oraz potrzebą tankowania lub ładowania samochodu. Dynamiczne mapowanie zasięgu pomaga kierowcom w jego wizualizacji - jest to szczególnie ważne w przypadku samochodów elektrycznych. Jeśli zasięg jest niewystarczający, aby dojechać do wybranego celu, kierowca otrzymuje ostrzeżenie o konieczności znalezienia dostępnych miejsc ładowania oraz porównanie ich kosztów. Wybrany punkt jest następnie dodawany do trasy kierowcy.

Antoine Saucier dodał: „Nieustannie dążymy do zapewnienia bezpieczniejszych dróg, łatwiejszego prowadzenia pojazdów i czystszego powietrza. Nowa, w pełni wyposażona i wbudowana w system pojazdu nawigacja TomTom jest gotowa już dziś, aby wykorzystać możliwości zautomatyzowanych i elektrycznych samochodów przyszłości”.

Producenci samochodów mogą wdrożyć nową nawigację TomTom w sposób szybki i efektywny kosztowo. Technologię tę można łatwo zintegrować z dowolnym systemem multimedialnym w pojeździe, co udowodniło już wielu wiodących producentów. To adaptowalne rozwiązanie może współpracować z różnymi markami, liniami samochodowymi - podstawowymi, seryjnymi lub premium - oraz typami pojazdów, w dowolnym miejscu na świecie. Rozwiązanie jest oferowane jako jeden wstępnie zintegrowany pakiet i dostarczane za pośrednictwem łatwych w użyciu zestawów SDK i interfejsów API.

Rozwiązanie TomTom Navigation for Automotive będzie wdrażane w wielu markach i liniach samochodów przez wiodących producentów na całym świecie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Motoryzacja Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków Biuro prasowe
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Motoryzacja Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III
2024-12-23 | 18:00

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Dacia Duster III od momentu swojej premiery zyskała opinię jednego z najciekawszych SUV-ów segmentu. Teraz miłośnicy tego modelu otrzymują kolejną, niezwykle wartościową propozycję
Motoryzacja Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
2024-12-23 | 08:00

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę

To już pewne - międzynarodowy koncern branży motoryzacyjnej zainwestuje w Żagańskiej Strefie Gospodarczej. Mowa o firmie CEFA Poland, będącej częścią grupy Samvardhana

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Handel

Polityka

M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.

Prawo

Mikro-, małe i średnie firmy liczą na lepszy dostęp do finansowania. To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego

Sektor MŚP stanowi 99 proc. firm w Polsce i odpowiada za prawie połowę polskiego PKB. Dlatego od jego rozwoju w dużej mierze uzależniony jest wzrost gospodarczy. Ekonomiści wskazują jednak, że poziom inwestycji jest zbyt niski, by budować silne podstawy rozwoju. Jak  wskazuje Rzecznik MŚP, przedsiębiorcy liczą na lepszy dostęp do finansowania bankowego. Chodzi nie tylko o wsparcie inwestycji w kraju, lecz również w ekspansji zagranicznej.

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.