TomTom Orbis Maps wyznacza nowy standard tworzenia map
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji ogłosił, że jego Orbis Maps pokrywają swym zasięgiem bezprecedensowe 86 milionów kilometrów sieci transportowych. Łącząc najlepsze otwarte oraz własne źródła danych oraz dodając zaawansowaną wizualizację, platforma TomTom do tworzenia map dostarcza bogatszą i bardziej atrakcyjną wizualnie zawartość map.
Bazując na możliwościach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, TomTom Orbis Maps wykorzystuje bogactwo OpenStreetMap (OSM) z milionami aktywnych edytorów. Platforma mapowa firmy integruje to doskonałe źródło z wieloma innymi, które są powszechnie dostępne, wraz z zastrzeżonymi danymi. Pozwala to stworzyć mapę, która może zasilać najbardziej zaawansowane przypadki użycia, od usług na żądanie po zautomatyzowaną jazdę.
TomTom Orbis Maps są oparte na standardowej specyfikacji uzgodnionej i promowanej przez Overture Maps Foundation, której współzałożycielami są firmy TomTom, AWS, Meta i Microsoft. Zapewnia to jednolitość i spójność danych dotyczących lokalizacji. Skalowalny sposób, w jaki TomTom zarządza i agreguje dane, staje się jeszcze potężniejszy, ponieważ platforma firmy do tworzenia map umożliwia klientom elastyczność w zakresie dodawania własnych danych do mapy i tworzenia niestandardowych rozwiązań.
TomTom Orbis Maps zasila również nowe rozwiązanie firmy w obszarze wyświetlania map premium, które zapewnia bardziej realistyczny widok otoczenia, umożliwiając kierowcom doskonałe wrażenia z nawigacji 3D. Wysoce konfigurowalne rozwiązanie do wizualizacji map obejmuje elementy mapy, takie jak pasy ruchu, budynki i roślinność oraz efekty atmosferyczne, a także umożliwia nakładanie dynamicznych warstw, takich jak ruch drogowy, pojazdy elektryczne i inne usługi z zakresu bezpieczeństwa i komfortu.
„Jestem niezwykle dumny, że możemy zaoferować mapy, które są wszechstronne, precyzyjne i uniwersalne oraz oparte na standardzie, który jest coraz częściej wdrażany przez branżę” – powiedział Mike Schoofs, Chief Revenue Officer TomTom. „Podczas rozwijania naszych nowych map ściśle współpracujemy z firmami, od startupów po liderów branży technologicznej i motoryzacyjnej. Wszyscy oni dostrzegają wartość, jaką TomTom Orbis Maps wnosi dzięki wysokiej jakości, niezawodnym mapom, które są łatwe w integracji i przyszłościowe. TomTom uwalnia moc wspólnego tworzenia map, prowadząc do powstania mapy, która rozwija się szybciej niż jakakolwiek inna”.

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Już wkrótce: Hak holowniczy Steinhof do Dacii Duster III

Indyjski gigant zbuduje w Żaganiu fabrykę
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Problemy społeczne
Do 2029 roku rynek pracy skurczy się o milion pracowników. Przedsiębiorcy wskazują, jak zaktywizować cztery wykluczone dotąd zawodowo grupy [DEPESZA]

W latach 2020–2029 zmiana struktury społecznej doprowadzi do skurczenia się rynku pracy aż o milion pracowników. Trend ten wymusi na pracodawcach konieczność podejmowania konkretnych działań zmierzających do aktywizacji pomijanych dotąd grup społecznych. – Inkluzywność to nie tylko kwestia etyczna, to strategiczna odpowiedź na kryzys demograficzny i niedobór siły roboczej – wskazuje Związek Przedsiębiorców i Pracodawców.
Konsument
Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.