TomTom i Mitsubishi Electric pracują nad rozwojem zautomatyzowanej jazdy
TomTom (TOM2), specjalista w dziedzinie technologii geolokalizacji i Mitsubishi Electric (TOKYO: 6503) ogłosiły dziś, że integrują swoje technologie, aby opracować nowe rozwiązania i rozwijać innowacje w obszarze zautomatyzowanej jazdy.
Dzięki tej współpracy, High Definition (HD) Map firmy TomTom zasilą Mitsubishi Electric High-Definition Locator, zapewniając bardzo dokładne dane wymagane do zautomatyzowanej jazdy. High-Definition Locator dostarczany przez Mitsubishi Electric, to wysoce precyzyjny system pozycjonowania pojazdów oparty na GPS, który wykorzystuje satelity quasi-zenith (QZSS), aby zapewnić najwyższą dokładność przez cały czas. W połączeniu z mapowaniem w wysokiej rozdzielczości, które zapewnia TomTom HD Map, system generuje dokładne informacje o pozycji pojazdu i dane drogowe o kluczowym znaczeniu dla zautomatyzowanej jazdy. Są to m.in. zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS).
TomTom przy tworzeniu map HD wykorzystuje wiele źródeł, w tym dane z sond GPS, przednich kamer oraz czujników pojazdów, aby umożliwić zautomatyzowanym systemom jazdy przewidywanie drogi. Technologia HD Map firmy TomTom, która jest już wykorzystywana w milionach pojazdów na drogach do autonomicznej jazdy o poziomach od 1 do 2 Plus, jest stale aktualizowana. Zapewnia bardzo szczegółową wizualizację drogi i umożliwia pojazdom autonomicznym precyzyjne określenie lokalizacji wszystkich elementów drogi, w tym linii środkowych pasów ruchu, znaków drogowych i innych obiektów, aby lepiej zrozumieć otoczenie.
„Cieszymy się, że możemy współpracować z TomTom, ponieważ firma ta jest powszechnie uznawana za wiodącego dostawcę precyzyjnych i niezawodnych danych mapowych” – powiedział Michael Horani, Director of Advanced Development, Mitsubishi Electric Automotive America, Inc. „Dzięki tej współpracy pomagamy przyspieszyć innowacje w zakresie zautomatyzowanej jazdy i wykorzystujemy wiodące w branży, aktualne mapy w celu poprawy bezpieczeństwa pojazdów autonomicznych”.
„Ponieważ kierowcy w coraz większym stopniu polegają na swoich samochodach, rola i zakres map cyfrowych muszą wykraczać poza nawigację zakręt po zakręcie i być tworzone specjalnie dla pojazdów autonomicznych” – powiedział Paul Hesen, VP Product Management, TomTom. „TomTom HD Map zostały zaprojektowane właśnie w tym celu. Nasze bardzo szczegółowe i dokładne mapy pomagają pojazdom zaplanować drogę i bezpiecznie podróżować po dowolnej trasie, dokonując wszelkich niezbędnych korekt, w tym zmiany pasów, zjazdów i włączania się do ruchu na autostradzie, umożliwiając dalszy rozwój autonomicznej jazdy od poziomu 2 Plus do poziomu 5”.
Informacje dla mediów:
Jeśli jesteś na targach CES, odwiedź nas w hali West W311&W312. Poproś o zaprezentowanie TomTom HD Map działającej na sprzęcie High-Definition Locator firmy Mitsubishi Electric i dowiedz się o innych projektach, nad którymi TomTom obecnie pracuje wraz ze swoimi partnerami.
Czy miasta są gotowe na nowe środki transportu? 55% Europejczyków uważa, że nie.
TomTom i CARIAD uruchamiają nawigację nowej generacji
Hak holowniczy Steinhof do chińskich samochodów BAIC
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Ochrona środowiska
Polacy wprowadzają na razie tylko drobne nawyki proekologiczne. Do większych zmian potrzebują wsparcia
Zdecydowana większość Polaków dostrzega niekorzystne zmiany klimatu – wynika z badań przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Są wprawdzie gotowi, by zmieniać swoje nawyki na bardziej ekologiczne, ale często odstraszają ich koszty i brak wiedzy. Jednocześnie liczą na większe wsparcie i zaangażowanie ze strony rządu i biznesu, a prawie 40 proc. Polaków oczekuje, że to start-upy będą pracowały nad innowacjami proklimatycznymi. One same chętnie się w ten obszar angażują, ale widzą wiele barier, m.in. w pozyskiwaniu kapitału.
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.